Friday, June 22, 2007

TERsunat la pulak ... mcm mane ni ??

perghh...tetibe banyak bende nak citer kat sini. nak² tanggal 21 semalam. pasal la fete de la musique atau hari musik seFrance la. takpun pasal hari² menjelang habes stage or pratikal la. dan pasal orang² peranchis yg sekarang ni tengah seronok buat upacara² akhir tahun. pasal abang bank tadi la. pasal cek fifi balik lagi. pasal orang² yg me'link'an blog aku ni. ade jer dalam kepala ni nak citer bende² tuh.

tapi.. aku citer pasal bende ari ni la ek. agak remarqué la jugak ari nih. aaaaaa...gros giler orang restoren kedai ni. ade ker patut die kencing dalam satu bekas makanan ni. yarrkkkk !! errr... <= iklan jap, ekceli entry ni ditaip sambil tgk dokumentari pasal makanan kat restoran² or 'warong²' mase² summer ni. iyerla summer ni diorang ramai bercuti. so kirenye program TV ni bg tips bercuti la. yarkkkk !! ok sambung citer...hari ni, yg peliknye aku hanya dapat menaip 1 muka surat jer. tuh pun macam tak penuh 1 page pun sbb aku de letak gambar sket. rupenye, bile dah 25 pages max ni, aku igt senang la nk tulis report. sekali, tetibe ade banyak bende aku nak citer la pulak. memang akan lebih 25 pages la. tapi bile die tetapkn 25 pages min lak, rase mcxde idea. huhuhu. sbb tuh kot hari ni aku blocqué (block) sket. banyak masa mengusha hard disk takpun usha mende yg tgh sale. huhuhu.

pastuh dtg la memember aku. ceh, mengutuk rambut aku lak. huhu. baru aku nk bela jadi mcm alleycats. tapi.. ntah la tgk jer la nnt. so, oleh sebab rase mcm tak guna jer aku dok lab tuh lelame dan tiada idea, aku pun memberanikan diri dgn balik awal 15 mins. hehe.belakang² bos lak tuh. kalo die tau, abes la rosak reputasi aku balik awal tanpa kesedaran die selama ini. sungguh la 'jahat yg nakal' saye ni. jgn tiru saye yer !! :p tapi setiap kali aku balik awal bersebab. so ade la alasan aku bg kan. tak la aku menipu. dan tak la dpt dosa. hehe (mcm yakin jer :p).

sebab aku balik awal ari ni ialah aku kene pegi bank sbb card bank aku dah expired. sampai² jer bank, aku pun carik² akak yg slalu aku jmp tuh, skali tgk meja die kosong. huhu. lepas tuh aku pun pergi ke meja sorang abang ni. agak segak la. tapi normal la, orang bank kene ade imej, kalo tak sape nk caye kan. orang slalu kate, jangan pandang penampilan die pendek kate dont charge a book by its cover. tp realitinye, sume org tgk luaran jer. entahla pape pon, masing² ada 'mata' masing. so jgn kite tertipu dah la ek ;)

abang ni sangat la peramah. rase tak mcm akak yg slalu aku jmp tuh. hah ! baru aku prasan, kebykan pekerja pompuan ni arapkan muke jer, tp tak reti nak mesra. kirenye tak berkarisma la kalo bandingkan dgn pekeje lelaki. kirenye abg ni pandai amik hati la. dan buat aku rase selesa n menggalakan aku berbual. yg pekeje pompuan lak, amik hati dgn senyum manis. hehe.sbb tuh aku ske w/pon keje..hmm... ok stop.

tgk atas meja abg ni, ade la ternampak tulisan cina mcm ditulis org cina. aku rase, abg ni mintak org sblum ni ajar die mandarin kot. aku rase la. so, kirenye abg ni mmg peramah la.so then aku bg kad lame aku. mase die tgh bt² keje die tuh dan aku sain² kertas yg die bg tuh, die tanye la aku dari mane. beragama ape.

aku pun jwb la malaisie dan islam. pastu die ckp la aku pratikan tak solat sume² pasal islam tuh. aku pun cakap la yer. pastu die ckp ade la solat ptg td. aku pun ckp la yer dgn laju nye. aku tak sure la soklan die tuh refer ke solat jumaat ker zohor. then tetibe rase mcm bersalah lak. macam aku tipu die jer. iyerla aku mane solat jumaat pon td. lg pon bile tipu ni rase mcm err...hmm... kalo tipu kat kawan xper la. tipu kat org² beso dr aku ni, aku mcm ade 'penghalang' la pulak. yer sy skema !! :p then aku tanye die, abang ni orang islam ker ? muka abg ni langsung xde muka arab. then die ckp, saye tgh nk convert ke islam.(dlm bhs french la kan). then aku senyap skejap. then ckp, bagus la tuh. then die reply, saya harap² lah. aku pun just senyum jer.

tp tgk abg ni, aku rase mcm die 'takut²' jer.ish kalo la french aku ni ade uumppp, sure aku bg sedikit ceramah bg die semangat sket. hehe.tp ape nk buatkan..aku pun senyum jer la. kan senyuman aku ni menenangkan hati org yg melihat. hahahahaha !!!

tapi bile pk² balik. bagus gak aku TERtipu tadi. mane tau kalo aku ckp tak solat jumaat tadi, die pun mcm tak semangat nk masuk islam. then die pun pk la bukan². then tak jd convert. huhuhu. lagi sedih kan ? tapi nak jer aku ckp yg islam ni senang jer td. tp aku tak reti nk bermain kate² nih. so, aku pun ckp 'bagus la'. papepon bile pk balik, aku rase aku tak tipu kot, die mgkn refer kepada solat zohor aku rase. hmm... kadang² tuh bangga gak jd mesian ni sbb org² barat dari mesia ni kenal mesia sebagai negara islam yg bagus dan maju. hmm..bagus gak pm dulu naik kan name mesia ni. secara tak langsung diorang 'sangka' yg org islam mesian ni org islam yg baik w/pon realiti skrg ramai jer yg .... then balik² tuh,doala kejap kat abang tuh. ntah aku terasa nk doa. tak pernah sblum ni aku doakn org selain family aku n kwn² yg nk exam la, tuh pun diorang mintak. hehehe. ni bkn citer nk tunjuk aku ni baik ek. ni kisah benar. huhuhu. so sama² la doakn abg tuh convert islam. harap² next time aku jmp die, die dah convert la. amiin.

pastuh, aku dikejutkan dgn bende ini : huhuhu. thanks la yer cek fifi. then aku pun hantar die ke station ketapi. aiyooo..tak dpt la aku makan makanan sedap lg. tak berasap la dapur aku gini dgn bauan masakan. then, kene berdiri dan masak kari sendiri la pulak lepas nih. iyer la sbelum ni, duduk goyang kaki tunggu kari mari jer. huhuhu.

err..kalo korang rase mcm tak paham ayat aku tuh, sorry ek. tgh tgk tv sambil dgr lagu. best gak album mc solaar yg baru ni. haaaa...papepun kan ari ni aku blaja: kerana mulut hati gumbira ! hehehe.

berdikari ? kene ker ? :p

3 comments:

akirasuri said...

dapat hadiah apa budak jiwang?
ha ha ha..
hadiah akak mana? :))

Muzaffar said...

hahahah.. kamu lepas ni pon dah tinggal sorang2... abis le... melayan imaginary friend le kamu gamaknye lepas ni...


nak hagen daazzzzz

bpboyz said...

hadiah biarlah rahsia kak ati..haha.. hadiah akak ade kat kedai, tak amik lagi :p

imaginary frens aku ni bt aku letih r jepp..tak larat aku nak layan... hahaha