Monday, June 23, 2008

misiku

ok,misi utk 1 minggu ni adalah misi mengemas + membersih + menyental + meramas.tetibe aku TERbayang mcm main puzzle plak.mengong betul.ade ker patut aku bleh duduk TERmenung memikirkan mane 1 brg patut masuk kotak ni n mane satu patut masuk kat kotak tuh.igt,klw aku slh masuk kotak barang² tuh aku x bleh pindah la ek ? mengong laa.bahaya sungguh pengaruh puzzle ni.

selepas tamat misi ni,ade 1 minggu misi untuk meng'grap' ape yg enak dipandang oleh mata.huhu.dan memikirkan ape la aku patut bwk blk lagi ek utk bg kt org² kampung.haii..xkn nk bg besi buruk eiffel tuh kot.korang ade idea x? brg souvenir yg murah tp menarik. klw ade idea bg tau aku ek.nnt aku blanjje (klw jmp la).

selepas tamat kedua 2 misi tersebut maka bleh la aku jmp dgn 'misi' aku yg sebetulne plak puas2.hehe.lame btul x jmp misi ni.kesian misi tu xde doktor bersame dgn die.haha.ngarut ngarut !!

waaa,aku igt nk buat keje aku kali ni bersungguh²,skali tgk tgh hujan n gelap la plak.hmm..TERperangkap lg la aku dlm iut yg sunyi sepi ni.hah,aku berasa cukup happy bile belanda n itali x pergi semi final.hahaha.padan muka diorng !! bajet power, skali x power langsung pun.kah kah kah.papepun,aku target turki or rusia menang euro tp mcm x bleh jer memandangkn spain n german agak 'pelik' sket mase ni.so papepun aku respect same itu pakcik guss tuh.teror gak pakcik ni punye pilihan n strategi ek.klw la pakcik ni bleh bwk mesia g piala dunia, mmg teror sgt² la coz pemain mesia pun mcm..errr..hmm...ish x mau kritik la.

dgr citer, petronas ade reserve minyak sampai 2024.dgr citer la.sbb ade org ckp yg 1 liter minyak yg kite export, 1.8 liter minyak kite dpt.so, bile pk pk balik,adelah sgt2 x patut klw harga minyak dunia naik, minyak dlm negara kite pun naik. org tuh kate gak,minyak kite jenis kualiti tinggi.so,mmg secara logik akal mesia patutnye xde effect pasal harga minyak dunia ni bahkan mesia bleh jd negara maju secepat mgkn. tp..ntah kt mane silap, rakyat pon kene tanggung gak.iyerlah,dah rakyat menyahut slogan bekerja bersama pemimpin kan, so same² la rase susah senang. bagus sungguh rakyat mesia.lain la klw, slogan mcm ni : kami bekerja anda menilai, atau pun, anda bos kammi pekerja ataupun biar anda senang kami susah and mcm² lagi lah.

err..selepas tgk citer godfather secara lompat² (sbb aku terasa ngantuk giler tgk citer zmn hitam putih ni), baru aku paham yg ade org sengaja men'create' satu foundation ni kononnye utk kepentingan org² yg memerlukan tp disebalik foundation tuh, ade org beso dpt 'mkn beso'. so kirenye foundation ni,klw dilihat dr luar bagus la,tp klw diteliti baik², hmm..klw org yg create mende ni mmg tujuan die baik,maka baik la tp klw ade niat lain dr tuh,hoo,bleh jd bilionaire nih ! pelik betul la,org² yg nk jd leader (baca : wakil rakyat) skrg ni, masing² nk kaut untung lebih.jarang sgt org nk jd leader sbb nk jd pemimpin sebenar yg memimpin. aku pk pk balik, ape gune duit berjuta² lemon tuh klw just gunakan duit tuh untuk makan n membesokan badan jer.x guna langsung.

aku lg suka klw byk duit, byk mende baru bleh buat mcm citer ironman tu.makin die kaye, makin senang die nk bt project ciptaan sendiri die (w/pun pakcik tuh poyo).maksud aku, duit tuh sebagai alat untuk membesarkan otak kite bukan membesarkan badan kite ! sejak lepas tgk citer ni la,terdetik hati aku nk buat mende² yg aku bleh buat sendiri mcm DIY project n hack menghack ni. tp masalahnye aku malas.hehehe.mengong cek awad.

okla,nk g sambung merayau kt tenet ni lak.ciao bella ^_^ V

ps : aaaaaa !! aku terigt kt akak sassy girl. hehe.oh gianna jun. (eh akak ni ade blakon citer hollywood tau,citer blood yg anime tuh,huhu x sabo nk tgk akak ni)

No comments: