Wednesday, June 25, 2008

SOL-DES !!

oh skrg ni tgh..hmm..err.. SOLDES !! so apakah keperluan yg aku kene beli ek? bukan kemahuan tau tapi keperluan.hehe.ape rasenye ek? ishh..tetibe blank xde idea nk beli ape (yg diperlukan..cepodet la cik dol)

summer sale ni tetibe aku mcm xtau nk beli ape plak.dah la skrg ni aku tgh kepenatan main puzzle menyusun (mengemas) bilik.byk gak kotak aku keluarkan tp mcm bdk² ni ckp, xde beza pun bilik ko ni cik dol. ishh..mistery belantara Tours ni bilik aku.makin dikeluarkan barang macam makin beranak brg baru plak.hehe.anyway,aku dh half way dlm kemas mengemas ni.so,ari weekend ni aku aku peruntuk kan mase untuk menyental,menggosok n meramas mane² yg patut.arap² la time tuh, aku x TERpedaya dgn iklan² sales ni.ahakzz

ok,skrg ni aku tgh usha² mcm mane nk hack psp plak.ces,byk sgt cara.pening kepala siot.nasib baik ade beberape video yg upload kt utube tuk menghack ni.bagus gak utube ni ek.so,pendek kate,nk hack mendalah psp ni,nak tak nak, aku kene kuar duit gak.huh !! paling kurang pun 15euros gitu.ishh..so skrg,aku tgh hesitate la,nk hack ker xnk ek? memandangkan aku pun x sure ape risk² die.n aku x tau plak sama bile aku dh hack or flash psp ni die bleh kembali ke bentuk asal tak.mcm itouch yg dijailbreak.ish ni yg kene gune baby e aku utk buat decision ni.hehehe.

hah,dlm mencari² video kt utube tuh,aku bleh plak TERserempak dgn video org malaya yg mcm..errr..pokemon kot.siot jer diorng ni.ari tuh aku TERjumpe 1 video ni yg mane laki mengong mane ntah masuk dlm kain pompuan ni.bukan kt dlm hutan ker ape tapi kat tepi jalan.hishh..teruk giler !! aku x phm la,klw la org yg amik video ni berniat baik untuk tunjukkan keruntuhan akhlak melayu ni, apesal die x pergi sepak jer laki tuh? nk buat baik tapi separuh2.then letak kt utube bg sume org tgk.mcm la org yg tgk tuh sume baik2.

ni la problemnye kat mesia (aku raselah), kite lebih suke tunjukkan kejahilan seseorang tuh drpd memimpin org yg buat jahil tuh utk kearah yg bertamadun.mcm movie mesia skrg ni la,tunjuk gangster,kaki rempit,pelacur etc etc tp dlm movie tu x tunjuk lak cara nk selesaikan masalah² yg die tunjuk tuh.sbb tuh kot filem mesia ni mengong.aksi 'ganas' or seksual sbg 'gula²' utk lariskan filem.

so,bg aku la,klw la org yg buat filem ni concern sgt² dgn masalah moral org² muda skrg, setakat tunjuk 1 dua problem dah la,then 'terangkan' cara² nk atasi masalah tuh dgn kreatif.dah korang name org seni, sure korang kreatif kan.ini tak, cara nk halang masalah dadah,pergi bunuh ketua penjual dadah,mcm la mesia xde polis.(<=contoh filem anak halal). niat baik,tapi cara x bagus.tp tgk² citer, filem ni nk jd ala² hong kong la yg gaduh² tuh. serious shit,x layak mesia buat citer gangster² ni. aku lg suke tgk citer afdlin shauki w/pun lawak die agak 'kureng' tp membukakan minda inti pati citer die.ishh..

terasa mcm nk beli dvd plak bile citer pasal filem ni.hmm..citer ape ek best ? ok, arap² turki menang mlm ni. yeehaaa !!

ps : sbg pengkritik public adalah menjadi lumrah bagi pengkritik itu mengkritik daripada membuat ape yg pengkritik itu kritik.jadi,adalah mengong bile org yg dikritik tu mengeluarkan kenyataan : "byk ckp, buat sendiri la !" sbb org yg x bleh dikritik tu adalah org yg kritikal jiwa die.tp adalah mengong jugak bg pengkritik yg mengkritik something tanpa tau ape yg die kritik tuh.last² pengkritik dan dikritik jadi kitik kitik.hehe.last²,terbuka pekung didada.best plak politk mesia skrg ni.huhu

ps 2 : mengharapkan a better mesia.huhuhu.

No comments: