Tuesday, March 20, 2007

awekku...

-- hmm...nk citer ker pasal awek aku nih ? nak ? tak nak ? nak ? tak nak ek ? aii... k lah, sblum tuh meh aku citer bende² yg aku nk citer dulu.

-- ekceli terasa sgt la 'hot' dgn sponsor² yg nk bg scholarship nih. k la, sbb nak menggalakkan org ramai menggunakan internet, so byk la borang online skrg nih, dah x yah pakai borang kertas dah. x yah susah² g kaunter bank or pos, kalo ade akak cun xper, ni skali, makcik² lak. ok, bkn nk citer pasal makcik² kaunter ekceli, tp nk citer pasal borang internet nih lah. ok r, die bg tau, website n borang tuh dibuka selama 1 minggu lepas result spm kuar, (hah, ni citer pasal spm n bukan pasal nk pilih ecole, sini x mcm mesia tuh). so, oleh sbb ramai yg berminat, maka ramai la pergi website tuh kan, so, org akan paham la site tuh bz ker tak, 2 3 hari oklah, tp bile dah melarat sampai 5 hari, lebih baik x yah bt announcement ckp bukak sampai seminggu. bt org mengharap jer. ape apsal aku hot lak? sbbnye aku tolong adek aku isi borang la. iyerlah, dgn fikiran memandang rendah connection kat mesia, aku pun tolong r dgn gune tenet sini. sampai bleh hafal no kad ic adek aku lak. ekceli aku agak benci or x suke bile mengharap² nih, mcm lah xde sponsor lain nk bg biasiswa tp oleh sbb 'die' nih big comp, so terpakse la mengharap kat 'die'. tp bile dh sampai menyusahkan org yg mengharap, lg baik x yah bg harapan. so, lebih baik gune borang kertas drpd borang online yg bleh jer admin tuh tipu. huh !!

-- skrg ni aku pun tak tau apsal cuaca agak berlainan sket. smlm snowy sket n ari ni pun snow renyai² gak. tp ade gak bandar lain, snow agak tebal gak r time aku tgk biter. dah la esok hari official musim bunga. then terteori² lak aku, maybe musim tahun ni 'décalé'/lewat sket. kire maksudnye, mase summer x lah sepanas tahun lepas kot. kot jer. x sure. tp agak gumbira la tgk snow nih. gunung jadi putih. rase sejuk² ais snow kat pipi. huuu, nikmat tau. tp yg paling aku suke, bile nampak org pakai baju merah. merah yg bukan merah mcm kete bawah tuh, tp merah kain berkualiti lah. ish, tak reti lak aku nk describe. nak² yg pakai tuh muke happy jer. merah ditgh² keputihan alam. seronok tgk. ape tak nye, time winter jer, ramai pakai gelap², sampai terasa winter ni musim kesedihan lak. tp ntah la... lain org lain mata diorng kan

-- bile ckp pasal musim 'munga' nih, secara 'tak sengaja' nye aku TERnampak la beberape exemples org² berkapel nih. hahahaha. nak TERgelak jer aku. adakah bile être amoureux ni kene être baby or budak kecik ek ? sbbnye, smlm la, time ramai² org naik tram ni, aku TERpandang la 1 kapel nih. mak ai, pompuan tuh bt muke baby. konon² kiut lah tuh. ngeeeee...bt 'grimace' bdk² lah. ish. terase geli lak aku tetibe. tehn bile sampai 1 arrêt nih, nmpk la 1 kapel ni tgh berCPR. sampai pintu nk tutup pun nk cpr lagi, mgkn pesakit tuh sakit tenat lah kot. tuh okay. then bile tram jln jer, si laki ni bt muke kiut lak... aaaarrgghhhhh...tidaaaakk !! sampai sandar² muke kat pintu tram tuh sambil lambai² n bg flying kiss. huwaaaaaa...nk jer aku turun dr tram tuh. tak tertahan aku gelinye. fuh!! katekn la tak bt muke tuh, x bleh ker ek ? tp tuh la, org kate, aura bayi or bdk² kecik ni aura suci, aura die menyedapkan hati, so mungkin sbb tuh kot, ramai yg bt muke baby sbb nk bg org suke. KOT !! hahaha, aku kate org, tp x perlah, hari ni aku kate org, esok² korang kate aku lak. adat alam kan? hahaha.

-- ok la, ckp pasal awek aku ni. perghh.. frust menonggeng giler r. x bleh tido siot. tiap² kali terpk pasal die jer. even projek sesusah mane pun dpt siapkan dgn cepat sbb pk pasal awek nih. punye la kuat aura die. sejak akhir² nih die kene 1 jenis virus nih. aku pun baru perasan gak. kononnye die nk sembunyikan lah. last² aku dpt tau gak. huh...ape punye awek la x nk kongsi masalah bersama kan. so aku pun buat la ape yg patut bg kurangkan virus die. tp nmpknye x baik² lagi. aaaarrghhh...sakit jiwa aku. terasa nk break up trus jer. tp x bleh. sbb die slalu disisiku sepanjang aku kat france ni. huhuhu. lain la kalo aku jmp awek lain yg lg bomb plak. hahaha...tp bile die sakit ni, mcm mane la dgn aku nih? huhuhu. fenin². err...c bien je parle d'ordi , c ça ? :p chui masih single maa.

-- akhirnye aku jmp gak lirik jatuh cinta tuh. punye la 'galere' gak nk cari, skali ade kat evil lyrics lak. ces. so, hayatila lirik ni ek :p

Yo, clap your hand, clap your hand, clap your hand
Yo, clap your hand, clap your hand
Yo, clap your hand, clap your hand
Yo yo yo
Check this out

Siapa jatuh cinta pasti lagu in love
Kata titik puspa berjuta rasanya loh
Biar siang biar malam terbayang wajahnya

Kalau jatuh cinta bisa bikin gila
Semua enak dimakan sambil la la la la
Biar hitam biar putih manislah nampaknya

Dia jauh aku cemas tapi hati rindu
Dia dekat aku senang tapi salah tingkah
Dia aktif aku pura-pura jual mahal
Dia diam aku cari perhatian
Oh repotnya

Jatuh cinta berjuta indahnya
Dipandang dibelai amboi rasanya
Jatuh cinta berjuta nikmatnya
Menangis tertawa karna jatuh cinta

Dia jauh aku cemas tapi hati rindu
Dia dekat aku senang tapi salah tingkah
Dia aktif aku pura-pura jual mahal
Dia diam aku cari perhatian
Oh repotnya

Dia jauh, woi ngapain di situ, siniii
Dia dekat, aku senang hahahahaha
Dia aktif, aku jadi lebih hiperaktif, hihihi
Dia diem, zzzzzz yah tidur
Oh repotnya

Jatuh cinta (cinta) berjuta indahnya (maca cih, maca cih)
Dipandang dibelai amboi rasanya
Jatuh cinta (cinta) berjuta nikmatnya (ahhhh)
Menangis tertawa karna jatuh cinta

Oh asyiknya (ah yg bener)
Oh indahnya (masa` iya)
Oh senangnya (gak percaya)
Jatuh cinta

macem² la bile dah .........

No comments: