Saturday, March 24, 2007

cak !!!

-- yaa !! ari ni aku berusaha tak tido lepas subur. pelik kan? biasenye time² cuti ni la aku tido sepuas²nye atas katil tuh. tapi ari ni tak ! dan arap² cuti² akan dtg pun aku x akan tido lepas subur la. sbb ape ek? sbb skrg baru aku tau yg tido lame² nih memenatkan badan. perghh...serious penat dan sakit²kan tulang belakang aku jer. lagi, mak aku kate, kalau tido sampai tghari, nnt muke jd sembam (ker tembam ek?), dan memesarkan b*nt*t jer. huhuhu...xnak la sy mcm tuh :p

-- mase lepas anta luk g gare tadi (jiwang giler kan nk anta²?) aku pun tunggu tram lah. sambil tunggu tram tuh, aku pun snap jap gmbr kat bawah nih.

1 brique alimentaire recyclée = 1 serviette en papier. tak paham ? tgk gambar tuh. mesti bleh paham gak. ntah nape la kan, sejak dtg sini, aku menjadi semacam 'skema' pulak. nak recycle² la, tp time kat mesia, tak recycle pun. tp tuh lah...iklan die mcm menarik perhatian untuk recycle jer. maksud aku menyedarkan la. ayat² yg die gune pun mcm 'best'. trier, c'est créer. kitar semula adalah mencipta. traduction secara literal lah. simple jer tp 'mendalam' gak tuh.

-- err..smlm time aku nak pergi beli roti canai kat kedai asiatique nih, ternmpk lah sekumpulan org muda nih buat kempen untuk segolene. hohoho...bln Mei ni dah nk pilihan raye dah. mcm la aku yg mengundi, tp aku semcm terasa bahang die lak. tak tau nape. pilihan aku sape? hmm..undi sy adalah rahsia..hehe :p

-- hah, smlm aku berjalan² dalam alam maya nih, then sampai la ke blog faisal tehrani. then ade la video pasal bid'ah. so, aku pun x tau nape aku rajin sgt, aku tgk video tuh. wow, penceramah ni ade aura bagus. aku tetibe rase best jer dgr ceramah die. jelas sejelas²nye die bg ceramah tuh. sampai la menarik aku tgk video² lain yg ade penceramah tuh. aku suke accent die. bukan ape lah kan, ade certains penceramah tuh, bile kite dgr jer, rase ngantuk. rase tak sronok. tp yg penceramah ni, aku rase sronok jer nak dengar lagi dan lagi. sbb ape eh? hmm... ni link die. pegi la tgk kejap. tak lame pun. kalau connection laju, bleh dgr sambil tgk frenster. tak merugikan pun. try la tgk kat sini.

-- err..nk tanye sket, korang lebih suke aku tulis style mcm ni ker? style mcm kat bawah tuh? sbb aku rase, style mcm ni, mcm tak sampai jer ape yg aku nk sampaikan. aku try tgk² posting² lame aku, aku sendri pon tak paham gak kekadang tuh aku tulis. huhuhu. kirenye dulu, aku menaip syok sendiri jer la kot. sedeynye sy yg tak reti berbahasa nih. aaarrghh...tp takper r.lgpun sape yg bace pon kan? aku jugak :p

-- oklah, ari ni aku sarapan roti canai. ckp pasal roti, aku ade citer gak pasal org french ni dgn roti diorng. hmmm...lain kali jer la kot citer.

kitar semula = menderma kepada alam. huhuhu.

No comments: