Tuesday, March 06, 2007

cokelatku...

-- yes yes yes...projek aku jalan gak akhirnye, selepas tergantung tanpa tali selama 3 minggu gak lah. bayangkanlah, nk bt bende tuh, kene gune satu software nih, dah la software tuh baru tuk kitorng, then prof tuh lak terus terang kate x tau, ces, so, selepas beberape lame, akhirnye aku dpt memahami bahasa software tuh. waaa, terasa mcm nk melompat keriangan lak :p

bayangkanlah, hampir 3 jam dok mengadap pc tuh, alter² sane sini, last², dgn sekilas pandang kat satu doc nih, dpt aku selesaikan. waaa...besh besh. lepas 1 prob, dtg 1 prob lagi, tp xper lah, lepas siap bendalah tuh, motivated giler aku. keh keh keh. skrg ni tgh memikir, apsal 'tension' aku xde kat satu 'patte' nih. pelik bin ajaib btul.

-- hmm..so lepas² balik iut, aku pun terus mandi. panas r skrg nih. sampai cokelat aku pun cair cepat giler. sampai jer umah, bukak kotak choc tuh, then, jari jemari aku berwarna cokelat. fuh, ape lagi, makan dgn comotnye lah aku. hehehe. xde org nmpk pon. so, its ok la kan? :p tp masih x bleh lawan panas kat mesia r, time aku balik ari tuh, sampai² umah jer, dah berubah bentuk cokelat bulat yg aku bwk tuh. terus jadi lempeng. asal lah choc sini x tahan panas ek? :p

hah, berckp pasal mandi, cek kimi n cek toh pernah ckp, time tuh, time cuti free cpe tahun lepas, sempat la aku bercuti kat nice jap, diorng kate, kalo nk mandi baik mandi sbelom makan, kalo tak buncit. ntah btul ker x ntah. oleh sbb skrg ni dh panas, so aktiviti menyembunyikan bende 'itu' akan bermula. hahaha. so, mandi salah satu nye kot.

berckp pasal mandi gak, minggu ni aku mengalami experience yg sgt membusukan. errrr...geli nk mampµs. barulah skrg ni aku tau, yg français ni mmg sebusuk²nye. aaaarrghh...lagi busuk dari kambing hitam aku rase. bende ni terjadi mase bt TP electronic. time aku tgh tanye die, skali aku terbau, mak aiii, terase mcm nk muntah jer. tak tahan r bau die. aku igt bau diorng ni bau mcm peluh² biase jer, mcm lepas sukan tuh, skali... lagi teruk ... serious teruk giler. diorng ni tak malu kalo tak mandi 2/3 hari, siap bleh bangga² lagi. 3 hari x mandi tuh kire normal la tuh. ish... bwek!

-- nikalo x bace pun xper. merepek jer (asap time) :p
tersebutlah kisah seorang alien di planet yg diberi nama planet merah kekuningan. macam mane jenis warna tersebut, tak dapat lah nak diimaginasikan dgn otak manusia. hanya keluarga² alien di planet merah kekuningan saje yg tau warne merah kekuningan itu. alien tersebut diberi name ventolikastrowijaya. name pendek die E. pada suatu irah (hari bagi manusia), alien ini ternampak satu planet lain yg lebih kecil daripada planet merah kekuningan yg didudukinye itu.planet itu berwarne biru. maka,dengan rase ingin tau yg sangat mendalam, E pun bertanye kepada ketua alien mengenai planet biru itu. ketua alien itu berumur hampir 80 reay (sebut ré) (tahun bagi manusia).

'es mingus tras set diplagos tro momo dikeplaku ?' tanye E kepada ketua alien. kalau dipindah suara ke bahasa manusia, soalan E berbunyi seperti ini 'apakah planet biru tuh wahai bijaksana ketuaku ?'
maka jawab ketua alien itu, itu adalah 'bemiartuh' kalau ditranslatekan kepada bahasa manusia, bumi. maka bermulalah soal jawab antara E dan ketua alien itu selama satu irah satu teni (malam bg manusia). oleh sbb ketua alien tuh sudah bercerita kepada E, maka E terpakse menjalankan 1 misi di planet bemiartuh itu. kerana barangsiapa yg bertanye akan planet bemiartuh itu, maka, alien yg mendengar perihal planet itu dipakse untuk menyelesaikan misi yg diberikan. dgn rase berat hatinye E memakse diri aliennye menjalankan misi itu. walaupun terpakse meninggalkan 'guckin²' kesayangan die. walaupun kese'alien'an di planet biru tuh. selepas beberape simaeen (minggu) bersiap sedia, maka bermulalah misi E... teng teng teng..tungguuuuuu
-- bersambung samada esok ker, luse ker,tulat ker, lepas tulat ker. tp ade smbgan lah :p

hahaha..tensen bt projek...

No comments: