Monday, March 05, 2007

hah ?

-- elo elo sume. weekend yg best + makan kenyang + relax + fun. so, kalau nk tau lagi lanjut g blog fara n semy. maleh r nk update. kang sakit pale korang nk paham ayat aku yg merapu lak :p

-- ekceli aku baru jer bangun. ni tgh tunggu nasi masak. x tau nape lak tetibe tido lepas asar td. hah, asar skrg abes kol 6.30 gitu, so, cun² la aku blk dr skolah trus asar.so, mase aku balik tuh, keadaan masih cerahsgt n best ! terasa macam sek men dulu lepas blk kelas tambahan.

cume yg x same exactly, kat sini mane ade warong yg jual rojak jawa (err..ekceli aku x igt name die, tp ade la name jawa² sket). rojak ni sedap gilozz. ok, aku describe sket, die ade kuah rojak (mesti r kan?), then ade cucur udang, ade tauhu goreng, ade sayur yg panjang tuh (bkn kacang pnjg tp sayur tuh panjang r n lembut), ade tempe(ni yg best giler !!), then ade kuih ape ntah yg digoreng, best giler mkn panas² mase cuaca panas². hehe. pastuh, oleh sbb petang kan, so, minuman pun amik lak abc campur yg kaw kaw sedap. slurrpppp !!! (ni bkn iklan maggi slurrp ek). then sambil² tuh bleh r usha² awek sek sbelah yg baru abes sukan or kelas tambahan or dating dalam tasik (:p) or jogging or amik adek skolah. kalo ikutkan, bleh kenal jer pakcik warong tuh dgn kitorng, coz, time pagi² mkn roti canai banjir + milo or teh tarik buih, n ptg mcm aku citer kat atas td, eh tp ni depends gak, kalo time tuh TERkaya ker, makan la mewah sket :p

lagi satu, bile petang cerah mcm mesia, katekan lepas kelas tambahan, then dpn ade padang, so ape lagi, bukak tie main bola. x kesah r baju hijau ker, biru ker, merah ker or putih ker, main blasah jer main. (oleh sbb baju skola aku ni berwarna² byk nye, so bleh r buat team :p) tuh la kat mesia. tp kat sini, hmm...aktiviti mencuci mata la. ekceli ade jer padang, tp diorng ni kan skema, masuk padang kene pakai baju sport la, kene pakai but lah bla bla bla.. cube la keluar dr 'rules' tuh sket, baru rase best giler kan ? ntah

-- skrg ni, cuaca pun x menentu (terasa skema lak ayat nih), kejap panas kejap hujan. tp aku suke cuaca pagi tadi. cuac yg mcm nk hujan tp x hujan. angin pelahan² tiup. waaa, tenangnye. then panas lak, ni cuaca agak best gak r, bleh r mlm² bukak tingkap. tp panas la bt kite aktif kan ? aku rase lah, so mase tuk aku jadi aktive 5 !! aku x tau nape, aku peratikan yg sejak 3 kali nk masuk april jer , sure aku mcm motivated sket, ntah. sbb cuaca ? maybe n maybe not. biar kan jer la ek. yg penting dah nak abes skolah !!!

-- err, aku ade terbaca yg kalau kite buat something ni selama 40 hari, bende tuh jd tabiat baru kite. ni pun baru aku tau jer. aku igt pasal name sebuat 40 kali baru ade kesan die, sama macam tido lepas asar 40 kali bleh jadi giler (btul ker?). tuh jer aku tau. then baru la aku tau, something kite bt 40 hari akan ada kesan die. tapi nape 40 eh ? hmmm...lagi 1, sape yg jalan cepat maknenye otak die tgh 'berjalan cepat' gak la. same mcm bace buku. tuh yg aku bace time dulu² r, tetibe skrg br igt. ish..

-- hah, wow, bdk bp dpt 19A1. gilos r adek tuh. tp papepun bangga r aku jd org bp. hehe. skola die ni slalu jadi 'lauk' skola aku time main bola. hehe. tp tuhlah, stakat ni, skola² luar bandar yg menonjol kan ? sbb ade aura pokok² kot. ntah. tp jgn r jadi mcm bdk yg dpt 16A1 tuh (kot? aku dh x igt dah). yo yo jer bt buku r, bg motivasi r, last² masuk U private gak kat uk (rasenye lah) sbb x lepas exam U mane ntah. hmm...aku rase kat mesia, exam senang giler la,x mustahil pun dpt 40A1. papepun, harap² adek tuh lain sket r. kejap aku tgk mcm cun, kejap mcm muke org dewasa, kejap mcm ... ntah la :p

-- k r, aku rase nasi dah sejuk sket. papepun, je vous souhaite tout le bonheur du monde !!! :)

kicap banjir time !! thanks semy

No comments: