Friday, April 20, 2007

citer sedih ?

ekceli aku nak post citer ni semalam. tp oleh sebab semalam aku pergi meronggeng dengan memember aku, so aku pun tangguhkan niat nak post citer nih.

so, citer sedih. ntah la. bagi korang tak sedih kot. bagi aku pun tak sedih gak. tapi sesaje aku jer nak bagi title sedih untuk hari semalam aku. tapi aku rase sure la korang tau kan ape aku nak citer ni. ape lagi kalo bukan pasal exam. hmm...exam exam *sigh*

-- takper la, aku mula dengan citer so called sedih aku ni. semalam aku ada exam yg terakhir aku. ade 3 papers. sebelum exam tuh ade la prof aku ni buat conference sket pasal stage/pratikal dan pasal continue studies lepas nih. ade la dalam 40mins lebih gitu.

bukan nak citer pasal conference tuh tapi nak citer pasal aku dalam dewan tuh. aku mase tuh tgh struggle gile revise nota² aku ni. 1st paper pasal connaissance d'entreprise kire pasal sykt² dan bende² yg berkaintan dgn sykt la. normal la kan, bile study last² minute, sure tak masuk punye. dah la campur dgn perasaan gemuruh tetibe lak, ces, ssh nak menghafal lak. last² aku ape lg, amik k750i 'baru' aku ni. amik gmbr nota² tuh. hehe.

dalam dewan.fuh, soklan mmg bleh kate aku jawab 30% betul jer kot. ntah la. nak reka² citer yg logik untuk jawab soklan tuh pun tak bleh gak, sbb die nk definition la. kebetulan la pulak, nota pasal bende² tuh aku takde, hmm... 1st exam => @£¤*%&#

2nd paper lak maths. hmm..math lak pasal proBABIlité/kebarangkalian.hehe. punye la yakin nye aku untuk score full mark dlm paper ni. ntah la aku ni, bg aku proba ni aku mcm bleh imagine die punye peristiwa² tuh. so sbb tu aku rase aku bleh score penuh. skali tgk soklan. mak aih, soklan yg memerlukan pemahaman 200%. dah name proba sure la kene paham kan. okla, aku pun teruskan semangat aku jawab soklan tuh. last² 30 mins sebelum abes exam. hmm...x lepas 5 kot. sbb lepas exam tuh, aku jmp la kejap prof nih, tnye jawapan, skali sume ape yg aku bt mcm @£¤*%&# jer.

contoh soklan die yg aku igt (n baca berulang² kali nk jawab), kalo korang bleh jawab, bagus r. suspect korang :p

seorang peserta diberi 20 soalan. setiap satu soalan diberi 3 jawapan. hanya 1 jawapan sahaja yang betul. diberi kebarangkalian untuk peserta tersebut menjawab soalan² tersebut dengan tepat adalah 60%. peserta tersebut menjawab 1 soalan secara agak² daripada lebihan soalan tadi. pembahagian soalan adalah tidak bersandar.

h : kebarangkalian peserta menjawab dengan teragak² untuk soalan pertama.
e : kebarangkalian peserta menjawab dengan tepat untuk soalan pertama.

1st question die : beri p(h). huhu. mula² aku jawab dgn yakin nye. lepas tuh, bace 2 3 kali balik, hmm...dh konfius aku. aaaaaarhhhhhhhhh...ramai org kate maths td susah. tp aku terasa sgt @£¤*%&# kalo aku tak dpt jawab.

so yg 3rd paper lak pasal info indus. konon²nye nak study ramai² la mase lunch time. skali, bile aku join, tgk² muke sorang² tak semangat jer. muka pasrah. aku pun mcm nak berserah jer. ade la bdk² lain study. tp oleh sbb otak dah tepu dgn study last² minute ni, so ape yg bleh buat just berdoa jer la. iyer,mmg,kite kene berusaha.ape yg kite doakan mungkin tak akan makbul kalau tak disertai dengan usaha tapi nk buat mcm mane kan nasi dah jadi bubur berkulat. huhuhu. jadi, info indu pun @£¤*%&#.

fadhil, nape la ko macam ni. aku pun tak tau ko skrg ni berada kat alam mana. angan² ko tak memberi kesan ke alam realiti. ape yg tak kene dgn ko, aku pun tak tau.imaginasi ko dah tak secemerlang dulu.mgkn ko lupe. mgkn ko terlalu senang. mgkn ko terlalu bahagia. aku pun dah tak kenal ko dah. tapi aku tak risau lagi, sbb ko masih tunaikan tanggungjawab ko. mgkn ko 'hilang arah' atau mencari 'identiti' sebenar ko.jangan ko bagi aku kawal ko sudah. habes sume bende kang. so, munasabah diri bebetul diri ko tuh ek.kalau tak...

-- 1 lagi peristiwa sedih bagi aku, tapi tak lah sedih sgt pon, just terasa or tersentuh hati aku ni.(ecece). oleh sebab kitorng dah final exam. so secara rasminye kitorng akan start pratikal next week dan tak akan dpt jumpa lagi sesama kitorang (bdk² kelas aku la) hari² lagi dah.

so, sbg farewell, kitorng pun keluar la ramai² smlm. ni just geng so called study group yg aku kadang² join jer. so, kitorng pon konon²nye janji nk start dinner kol 8 pm. last² start kol 9.30. hmm...jangan igt ade janji melayu jer kat dunia ni, janji arab ade janji france ade dan janji² negara lain lagi. hampes btul. tp aku org yg dtg tepat pada masa la. even mase skola aku slalu dtg lewat, tp kalo bende² makan ni aku disiplin sket. hahaha(yoyo jer).

dah cukup korum kitrong pun makan dekat quick. hmm..ade akak baru yg comel sket. hehe. then kitorng pun makan la reramai. siap makan, kitrong pun pergi funfare. hohoho...niat nak naik bendelah pusing² sampai pening tak kesampaian sbb some of us takde cash. nak kuar duit lak kene sberang jambatan. jauh sgt. dah la time tuh diorng dah nak tutup dah. so, last² kitorng main kete yg langgar² tuh jer. hahaha. sgt sgt sgt sronok.

lepas tuh, oleh sbb rase frust + geram + benci punya pasal, kitorng pun main bendalah tumbuk la. ok la, aku score 94++ gitu. full mark 10000. kire nye, ade gak tempat tuk aku melepaskan segala tensi nih. sgt sgt sgt lega lepas tuh cuma tak jerit jer. mgkn kat pantai nice nnt kot :p

lepas tuh, kitorng pun jalan² sampai la kol 3 pagi gitu. niat dihati nk cari pub, tp biase la, niat jahat slalu tak kesampaian, byk pub dh tutup dah. so, last² kitorng stay kat taman then bergelak ketawa bt kali terakhir bersama². peluk² dan bises (mcm isteri tpm kite bt mase boliwud punye ape benda ntah n mcm pak² arab). hmm...terasa aku.

lepas ni mgkn takde dah kawan² aku bet aku datang lambat lagi. mgkn takde dah terserempak dgn kawan² aku lg dalam tram dah.mgkn tak dapat 'bises' dr 2 bdk cun kelas aku lg dah.mgkn tak dpt dengar lawak bodoh kwn² aku dah. mgkn tak dpt ketawa berdekah mcm dulu² dah. mgkn tak dpt study sesame dah. mgkn tak dpt tgk lawak kwn aku ajuk prof dah. mgkn takde lg 'debat' pasal islam n kritstian dah. mgkn takde 'debat' pasal org² arab dah. mgkn tak dpt tgk muke² kwn aku mase die marah, even tgh marah, tetap lawak gak bg aku diorng nih. mgkn tak dpt nk kuar sesame dah. mgkn tak dpt gmbr sesame dah. mgkn tak dapat suasana macam 8 bulan dulu dah. mgkn kitorng kene berpisah kot?

ni aku letak salah 1 gmbr diorng. diorng ni yg aku ngam giler dlm kelas aku. selepas kawan dgn diorng, aku dah hilang racist dgn org² arab, org² hitam,org² turki,org² cina dan org² perancis sendri.
citer tambahan : yg bt muka pelik² tuh la yg slalu bt aku ketawa giler². bukan aku sorang jer, 1 kelas gelak lawak diorng. agak international kelas aku ni.sorg bdk turki xde dlm gmbo ni. je les adore. huhu

adakah sama keadaannya bila kita berjumpa kembali selepas kita terpisah dulu ek? -ntah pape ntah-

2 comments:

Anonymous said...

Salam.

ha ha ha. akak baca entri ni dari bawah ke atas. songsang betul aku ni! baca ending dulu, baru baca sebab kesedihan kau.

apapun. sudah baek dari sedihkah?

bpboyz said...

salam.

hahaha...maybe dulu kak akira lahir songsang kot..kesedihanku diubati dgn tido yg berjam2.

anyway, tak la sedih sangat sampai menitiskan butir-butir jenih kan? ahaks :p