Friday, April 06, 2007

seleseme

ini kisah semalam.kisah pasal kemalasan tahap melampau² aku.aku tak tau ape tandanye aku jadi macam tu smlm.ker wake up call tuk aku jd lagi rajin ker mmg xde tande langsung.

tp smlm mmg la hari paling teruk aku kat france ni.iyerla x pernah² aku lmmbt pegi exam, smlm bleh lambat 30 mins lak. mangkuk hayun betul !! sbbnye, aku tido blk lepas aku bgn kol 7.aarrghhh !!

then aku bangun lagi skali, tgk jam dah kol 8.45. exam tuh start kol 9. giler tak? bkn aku sengaje ek nk bt citer or sengaje lmbt,xde maknenye pun aku bt gitu just nk adakan citer tuk citer kat sini.org giler jer bt gitu, bg aku lah.

so,aku ape lagi, mule ar panik.memandangkan ari tuh is ari exam,so aku try bertenang la. even darah aku mengalir laju giler seluruh badan. terasa mcm nk give up x nak pegi masuk dewan exam tuh. aku mmg dh agak dah yg paling awal aku sampai IUT pun, dalam kol 9.15. 3 mins tunggu tram terasa 3 jam. so,aku kene TAK panik.

nasib baik aku bleh kawal kepanikan aku nih. seriously, aku dah nk menipu prof aku tuh.tp memandangkan aku slalu lari dari masalah jer,so,ari tuh aku face to face dgn masalah tuh. aku pun ape lagi,lari la sepantas yg mgkn.

lepas lari dlm brape saat ntah, aku dah pancit. aargghh..so,aku pun jln laju² n tarik nafas. mmg kalo aku dah panik, 1 bende tak akan menjadi punye. n mgkn bleh jd aku akan menjerit dlm dewan tuh if aku panik. x mustahil tuh. huhu

last² aku pun dgn tenangnye duduk jawab soklan tuh. fuhh,nasib baik soklan die soklan TD(latihan). n nasib baik gak yg exam ni kitorng bleh bwk nota.nota jer tau. tp memandangkan sume org bwk soklan latihan skali, au pun ape lagi seludup gak la TD² yg aku bt sblum ni.

tp exam smlm mmg bkn exam r. tp kelas-meniru-TD.terasa bodoh amat meniru TD nih. aku x ske ekceli.tp mgkn nasib aku gak kot.so, aku pun tiru jer la.nasib baik soklan same,cume die tukar angka jer la.

ish,igt senang gak ker kalo diorng tukar angka tuh,silap² bleh salah sume gak. x gune meniru TD. katekan la, dlm TD tuh korang dpt resistance positif (R mmg slalu positif kan) tp bile die tukar jer angka dlm exam tuh, aku dpt R = negatif. perasaan geram mula membakar jiwa. ecehh !!

tiru punye pasal + mengah berlari + panik sket² = bengong.aku x bleh nk pk time exam tuh. tiru tiru dan tiru.kalo ade camera, korang bleh tgk aku asyik menyelak nota² (bace : TD²) aku jer. seriously feel so ...

kalo la aku score exam ni or lulus,mmg la nasib aku sgt² baik ari tuh.aku sgt² bersyukur.kalo tak,mmg slh aku pun. hmmm...tp smlm la, aku mmg rase takut gile.dah la aku dtg sini dgn nasib gak,score spm dgn nasib gak,aku takut² kang nnt sume 'nasib baik' aku tuh kene tarik balik.takut btul.harap² tak la.
hah, aku nk citer bende lawak sket. bg aku lawak r, maybe x lawak tuk korang kot. ok, atas tuh adelah sket² iras pelan tempat duduk dalam tram. tram yg aku slalu naik. yg aku dah anggap mcm kwn baik aku kat sini.

ok, lepas exam smlm aku pun trus la pegi masjid. konon²nye nk bertaubat r. konon²nye eh. exam ni abes tgh ari. so, aku pun pegi r masjid kat bandar. skali tgk, masjid tuh tutup. aarrghh..baru igt nk niat beriktikaf sambil tido skali. skali tutup lak. so aku pun patah balik g IUT.

sambil tunggu tram tuh, aku pun beli r roti sket. ape ntah name die, tp roti tu mmg aku x pernah mkn lah. mule² aku igt roti coklat. skali roti perisa kacang mende ntah. so, dah terbeli, aku pun mkn jer lah. lg pun perut mmg lapo tahap mengigil punye.

tram sampai, aku pun diri, then amik tmpt duduk mcm dlm gmbr tuh. lepas brape station ntah, dtg la 2 org pesakit nih. jap, yg aku tulis 'ni abg tuh' tuh ekceli muke die mcm india tp aku x sure la india ker ape, tp nmpk r muke ke'asia'an die tuh.

ok, pesakit tuh adalah pesakit yg kekurangan oksigen. mcm biase la. france ni, panas ker, sejuk ker, ade jer org 'sesak nafas'. so, diorng ni masuk² tram jer, trus dok dpn aku (mcm dlm gmbr tuh). then trus bt CPR or 'nafas molot ke molot' lah.

yg bt aku kelakar nye, time tuh aku tgh mkn, aku pun TERpk skejap, ape kehĂ© nye org nih. masuk² trus 'sakit'. then aku terpndg abg tuh. time tuh la aku teras mcm nk gelak. bknnye ape, abg tuh ekceli tgh bace 1 majalah free yg bg tiap² ari kames.

so, bile abg ni terpndgn 2 org pesakit ni, die pun, aku nmpk r riak muke die berubah. muke org terangsang. hahaha.time tuh la, die skodeng sket² sambil bace majalah tuh. aku dah nk ketawa jer. ade tuh, mmg die TERnmpk aku tgk die kot, die pun lekas² bace majalah tuh. then try usha skali lg. mmg bt aku tersenyum la time tuh. even time aku tgh 'down' lepas exam tp lepas tgk abg tuh, aku rase lega gile bile tgk gelagat skodeng malu² die tuh.

ntah nape, aku pun tak tau, ari tuh, aku mcm xde nafsu lak nk tgk org bt CPR nih. ni bkn CPR yg kejap² tuh, ni CPR yg die bt lengkap untuk perjlnan 1 station. (utk pengetahuan awam: mase tuk dari 1 station ke 1 station adalah 1 minit 30 saat. aku dah hafal dah tram nih). dah la CPR diorng nih bleh kire jenis tahap 'maut' punye. sampai mcm nk makan lidah masing² jer. tp ntah la, nafsu aku lebih tertumpu kpd roti aku yg x brape sedap tp mengenyangkan tuh. normal la kan org terangsang dgn bende² tuh, tp pade ketika tuh la, aku mcm x berminat. aku tgk diorng cpr tanpa nafsu pon. dah la muke bersalah abg tuh bt aku nk gelak.

*sigh*. tuh la france. bt org luar terkedu tgk tabiat diorg ni. last² aku kembali 'hot' lagi, sbbnye, aku igt kelas start kol 1.30, skali tgk kol 2pm. fuhhh...dah rancang nk blk dah, tp ntah nape, ari tuh, aku tak nak lari dr masalah. biasenye aku akan blk dh, even kelas tuh akan start 1/2 jam lagi. tp ari tuh, tuh laa...

itu la kisah sy ari kames ari tuh. hmmm...terasa manja lak bile bt blog nih kan? sume benda nk ngadu. hahaha. watever.

8 comments:

akirasuri said...

Salam.

hari yang menarik dengan penuh cabaran bukan :) ho ho ho..

ya ya saya orang johor dan saya orang batu pahat. heh~ kamu batu pahat di sebelah mana? maksudnya apa nama parit kamu :D

oh oh! lagi satu. anak buah saya ada seorang di IUT. :) mungkin kamu tak kenal. muda setahun dari kamu barangkali.

apapun. mudah-mudahan kamu bernasib baik kali ini. orang di Malaysia doa untuk kamu ni. baik cepat amin :)

jaga diri. Salam.

bpboyz said...

salam.

waaa..awal gak bangun eh.:p
tuh la cabaran ade, tp asyik nk lari dr cabaran jer..

err..dulu tmpt sy tuh takde parit tp skrg diorng baru bt parit beso. sy dok kat tmn bkt pasir. yg dkt wiracourt hampeh tuh.hehehe.

kamu lak belah mane eh?

eh..sape die tuh anak buah kamu tuh? kalo muda sethn or sama baya maybe saye kenal kot.lagi2 la org johor.

amiin.terima kasih yer.nnt bleh la sy blanje kamu mkn abc kat tasik Y. nak? :p

akirasuri said...

Salam.

oh! kamu orang bando ek. ha ha ha. mesti tak biasa bermain parit. eheh~

saya orang kampung aja. dekat senggarang. tahu? tak tahu? ;)

oh ohh! budak tu namanya haaziq. rasanya kamu tak kenal. budak tu teramatlah pendiam dan teramatlah gilakan anime. ha ha ha. dan yang lebih penting. dia bukan budak johor. budak bandar bau wangi [bandar baru bangi]. :D

oh oh. boleh saja kalau nak belanja. kamu yang belajar di france pastinya kaya raya. wang poket saja sudah beribu-ribu. simpan-simpan sikit. balik Malaysia boleh cepat-cepat kahwin ;) hahak.

Jaga diri. Salam.

bpboyz said...

salam.

ish takde la bando sgt pon.tp kat tempat sy tuh pon ade parit gak tau. bleh main tangkap ikan haruan lagi. :p

senggarang..rasenye pernah lalu jer situ.tp sy amik lesen dari org yg duduk kat senggarang. so kire kenal la senggarang tuh :)

err..mmg tak kenal pon budak tuh. hmm...mgkn dulu pendiam kot, skrg ni, dgn org2 french ni, mgkn dah tak malu kot.haha.

ish,kalau elaun sini tukar ke ringgit memang la beribu-ribu tapi tuh pun memang cukup untuk makan dekat sini jer.tapi, setakat aiskrim dekat bp tuh, boleh jer belanja :) cuma kena buat janji temu jer la ;)

kahwin ? hmm..calon pun takde lagi nih.tapi mungkin jugak lama lagi kot. tak bersedia katakan. hahaha.

thanks.kamu pun take care.

akirasuri said...

Salam.

ha ha ha. tiap-tiap tahun budak tu balik Malaysia. tetap pendiam juga :) tapi tak apa. dia duduk sana 7 tahun :)

temujanji? oh! insya-ALlah kalau kamu balik Malaysia. jangan lupa bawa oleh-oleh dari sana. jangan kamu bawa balik oleh-oleh salji untuk saya sudahlah. ha ha ha.

kahwin? kamu duduk sana 7 tahun. kamu balik Malaysia pun usia kamu sudah sesuai untuk kahwin. apapun, berusahalah mengorat gadis-gadis bermata biru mungkin juga hijau atau yang tersedikit pun bermata coklat di sana :)

jaga diri. Salam.

bpboyz said...

salam.

die malu dgn auntie die jer kot? hahaha.

saya kat sini cuma 6 tahun jer.kiranya saya dengan dia tak sama sponsor la. sebab,elaun diorang lagi banyak daripada elaun kami yg sponsor lain ni dan diorang buat 7 tahun kat sini.huhuhu.

kalau tunggu perempuan melayu terakhir jer tak boleh ker? ker kena berusaha mengorat gak eh? saya ni mane ada skills nak mengorat.saya ni pemalu orangnya tau. hahaha. lain la kalau kamu nak ajar saya kan ? ;)

salam

akirasuri said...

Salam.

budak itu sejak azali lagi sudah pendiam. cuma dengan saya saja kurang malunya. cakap banyak juga. mungkin sebab makcik dia ni gila-gila bahasa. hahak.

oh oh! dia tajaan JPA. kamu tajaan apa? oh ohh! patut pun budak tu banyak duit jek. ha ha ha.

tunggu PMT? boleh aja. tapi bilangannya sudah sedikit dan jarang-jarang kamu boleh jumpa :) teknik mengorat? argh! kamu ni tanya saya pula, bukan lelaki tu lahir-lahir sudah pakar mengorat ke? ha ha ha.

jaga diri. Salam.

bpboyz said...

salam.

hahaha..apa kata nanti saya tolong 'check' kan die, tengok die betul-betul macam kamu cakap ker tak. *ceh,macam la saya kenal kan?* :p

saya tajaan telekom.tuh la,rasa tak puas hati lak.huhuhu.

hahaha..betul ker lelaki lahir-lahir jer dah pandai mengorat. tak tau lak saya lelaki ada potensi ni masa lahir lagi.kalau la betul kan,kenapa tak ramai girls terkena ngoratan saya eh? ahaks...mana tau kamu pakar dalam bidang-bidang gini ker kan? sebab tu tanya..haha :p

salam.