Wednesday, July 25, 2007

300

ini adalah en3 yg ke-300 !! hehe. uish banyak gak ek? bagi aku la..

so, ape citer yg ke 300 ni? hmm..mari kite citer pasal kemas². ekceli hari ni, baru la secara officialnye aku mengemas umah. tapi tak la kemas yg 'ganas' punye. kemas sket² dulu. step by step kate org. lagi pon aku memang kompem akan pindah dari umah ni. so, kene bersih n basuh umah lagi. dan macam² kene buat lah. tutup akaun tenet, akaun letrik, kene buat surat ckp nak pindah, surat tukar alamat dan mcm² lagi la. rasenye mcm x sempat jer.

ntah la kan. tetibe rase mcm nak stay jer trus sini tp nk bt camner kene pindah gak. pindah ni memang la perkara yg paling leceh skali n memenatkn skali. byk bende kene buat la. last², rase desperate giler, masuk kan jer pape bende dalam kotak.

tu yg aku rase la mase last pindah dari colmar ari tuh. baru aku prasan, banyak gak 'sampah' aku bawak. hehe. dan mase kemas mengemas ni la akan TERjumpe bende² yg korang tak sangka akan jumpe. mcm aku tadi, baru aku prasan yg aku beli byk brg gak time jalan² Italy ari tuh. skali, kumpul punye kumpul, adelah dalam 1 beg plastik buku yg beso tuh souvenir aku untuk masa² lalu aku bercuti². tak sangka lak aku.

tp yg membuatkan die byk ialah poskad² jer. perghh..setebal novel 600ms punye poskad aku tuh. ape ntah aku beli pon aku tak sure. mmg byk giler. huhuhu.pelik gak bile tgh kemas² tuh. pastuh ade la souvenir² mcm pinggan² ker, botol ker, keychain ker dan mcm² lagi. nasib baik aku pindah, kalo tak, sure sampai final year kat sini baru aku tau kot. huhuhu.

sbb biasenye, bile aku blk dr cuti² ker, souvenir² ni aku letak kt bhgn tersorok sket sbb nk bwk blk mesia. dan bukan untuk dipamerkan trus dlm umah yg aku dok sini nih. org biasenye beli souvenir untuk tayang, aku beli pergi sorok simpan. hahaha. pelik betul aku ni. tp ade gak la bende² yg aku tayangkn untuk tatapan umum. sbg pembakar semangat kononnnye, last² semangat pon abes TERbakar. hahaha. ntah la, tahun ni memang tahun agak kritikal bg aku kot.

so, abes citer pasal kemas². hah, nk tambah sket, baru aku prasan yg baju aku ni banyak la jugak. dan dalam byk² baju tuh, baju merah la paling banyakk. mcm 50% dari sume baju aku tuh. tak kire la baju musim ape, sure ade merah. perghh...sampai merah mate aku tgk. agak kritikal gak ni. merah jer memanjang, tak syok gak. so, blk mesia, carik baju kuning lak. purple ker.hahaha.asalkn bukan pink sudah la :p

itu la die kisah kemas² umah. ni nk citer sket pasal pemimpin² kat mesia. smlm, time boring² aku tgk utube jap. saje tgk². mcm biasela, dah tgk 1, jmp 1 video lagi. then bertambah² video aku jumpe. kalo nk tgk syeikh nuar kite berjoget klik sini. yg tuh dah berzaman punye, yg ini pulak, baru² lagi. dan yg gini pulak, baru betul sikap sorg pemimpin. puji ape yg betul dan tak hentam ape yg salah. dalam link² yg aku bg tuh, nnt korang akan TERjumpe la bende² agak 'best' pasal politik² ni dan bahasa² diorg. ish... bagus gak ade utube ni. bleh kenal lg rapat dgn diorng. hehe. tp sume video pon x bleh percaya gak. so pandai² la berpk gune otak sendri yer. ni aku letak satu video ni. cube renungkn kate² Syeikh Dr. Yusuf al Qardhawi nih. sedikit sebyk buatkn aku jadi semangat nk jadi engineer pulak :)


dan tak lupe gak, kalo korang nk jadi pelipat baju yg cepat dan kualiti lipatan korang macam kat kedai² baju, try la tgk video kt link ni. sangat berguna dan berkualiti lipatan korang. hahaha. enjoy ur life !!

moral ari ni : nak jadi pemimpin kene la kemas. hahaha (ntah pape...) :p

No comments: