Saturday, July 21, 2007

tenet yg lembaaabbbbb

ntah apsal ntah 'line' tenet tak clear. bile line tenet x clear, line tepon pun terikut same la. dan channel tv pon terganggu gak (w/pon aku x gune..huhu). sbbnye kt sini 3 bende tuh digabungkan dlm 1 line. dan ke3 3 bende tuh bleh berlangsung secara serentak xde pape effect la. kirenye smooth jer. x mcm kat mesia sane. dan sbb ape diorng kt mesia x bt sistem mcm ni, sbb org mesia malas kedekut dan provider services pun tak ditingkat² kn jugak. so salah sape? salah 2 2 pihak.hehehe.aku pun tak tau gak ekceli :p

anyway, huwaaaaa..team feberet aku kalah copa america. siot jer. w/pon dh berkurun final yg baru² ni, aku br dpt tau skrg yg argentina kalah. huhuhu. sedih². sbelum ni tgk kejaguhan diorng terserlah jer. nak² messi tuh yg org ckp 'jelmaan' semula maradona. so, aku pun assume yg argentina menang copa america tahun ni la. skali... sedis²..

skrg aku tgh bace buku yg belah kanan korang dlm gmbr bwh nih..


belah kiri tuh aku dah abeskn dah. perghh..bleh menyedarkan aku la. byk general knowledge bleh dpt dlm buku tuh (novel ekceli, tp xper la aku panggil buku ek, br skema sket bunyi tak la jiwang..haha). then skrg ni aku bace yg ayat² cinta tuh. perghhh..yg ni sgt menyedarkan, menginsafkan, mengingatkan, menarik, logik dan sgt best ! aku baru bace semlm. mase pagi² buta sambil nk tunggu subuh. skrg ni aku rase dh hampir 1/2 buku tuh dah. x 'jemu' la aku bace. kire mcm aku bace citer angel n demon or da vinci code la. bleh straight 4 jam abes gitu jer bace. huhuhu.maybe dlm 2 ari abes kot. bahasa pon mudah jer. mcm aku tulis blog ni. hahaha. tp mmg aku rekemen kt korng yg nk bace buku melayu. ekceli pakcik yg tulis ni indonesian tp bahasaa die mcm BM yg kite paham la. dan. buku ni, setakat aku bace sampai 1/2 buku, buku ni mmg menyedarkan. dgr tajuk ayat² cinta, sure mcm jiwang kan (bg org normal lah), tp isi die bkn mcm citer artis² la. or citer pengalaman cinta dlm 'papers murahan' mesia tuh. tp ni novel pembangunan cinta. ulang bace time boring pun tak boring gak aku rase. so, kalo nk pinjam ckp la ek bdk² france ;)

hmm..kirenye aku ni mmg jenis yg suke membace gak ker ek? ntah laa. tp interesting la bile bace kalo bende tuh interesting.hehehe. cube bace petikan ni,

" Hasil kajian ini selaras dengan satu kajian oleh pakar psikiatri dari University of California, Amerika Syarikat, Dr Luan Brizendine. Kajiannya menyebut wanita Amerika Syarikat bercakap kira-kira 20,000 perkataan sehari berbanding hanya 7,00 perkataan oleh lelaki. Susah hendak percaya bukan?

Tambahnya, wanita juga bercakap lebih cepat daripada lelaki dan membahagikan lebih banyak tenaga otak untuk berborak.
Wanita `seronok’ mendengar suara sendiri, katanya." bace penuh kat sini.

tetibe terbace kolum situ. byk gak bende aku dpt time merayap kt situ. ;)

okla untuk ari nih, aku nk sambung bace novel tuh. sambil minum sirap sejuk. a bientôt ! :)


No comments: