Monday, July 23, 2007

hamdallah

Allahummarhamna Bil Quran
Waj'alhu lanaa Imaaman Wa Nuuran Wa Huda Wa Rohmah
Allahumma Dzakkirna Minhu maa Nasiina
Wa'allimna Minhu maa Jahiilna
Warzuqnaa Tilaawatahu
Aana Al Laili Wa Aana An Nahaar
Waj'alhu lanaa Hujjatan
Yaa Rabbal 'Alamin


Ya Allah Kasih Sayangilah daku
dengan sebab AlQuran ini
Dan jadikanlah AlQuran ini
sebagai pemimpin
sebagai cahaya
sebagai petunjuk
dan sebagai rahmat bagiku

Ya Allah ingatkanlah daku
apa-apa yang aku lupa dalam AlQuran
yang telah Kau jelaskan
dan ajarilah apa-apa yang aku belum mengetahui
Dan karuniailah daku
selalu sempat membaca AlQuran
pada malam dan siang hari
Dan jadikanlah AlQuran ini
sebagai hujjah bagiku

Ya Allah Tuhan semesta alam


p/s : minta maaf kalau ada salah autorgraph n kalau ade pape salah maksud ker, tolong betulkan yer. just copy n paste jer ni yg tahun lepas punye :)

p/s 2 : tetibe teringat mase skola agama dulu. time tuh lepas asar. masjid sbelah tuh ade mengaji Quran. lepas imam tuh dah abes mengaji jer, kitorng satu kelas pon sama baca doa mcm kat atas tuh. sebab imam tuh pasang speker, so kitorng ikut imam tuh. lagipun, time tuh x dgr cekgu ckp ape pun. aku rase, aku tak pernah hafal doa tuh, tp bile dah hari² dgr, terhafal sendri lak. pengajaran (kot?) : belakang parang kalau diasah akan tajam jua. hehe :)

p/s 3 : kalo nak dengar sebutan die, try² la check lagu raihan, tajuk doa tilawah :)

i made it this year ! tak sangka lak :)

4 comments:

Anonymous said...

btol la kot lirik dia.
mksud jgn tny,aku dpt 7d arab SPM. =p

bpboyz said...

bagus2 kalo btul. perghh byk giler ko dpt ek. tp x bleh kalahkn aku la, aku dpt lg byk dari ko, aku dpt 9.hahaha.

Anonymous said...

hah,bia btol ko..
xsangke ade lagi dasat dari aku..
xley jadi nih..
aku ingat aku da paling dasat B.A..hahaha

bpboyz said...

tp tak tertulis kat sijil spm la.. aku amik arab mase skola agama jhr dulu..hahaha