Tuesday, July 24, 2007

hmmm...

x ade ape nk update sebenornye. tapi nk gak taip bende. hehehe. minggu ni la adalah hari² yg akan bergerak semacam lambat sikit. sbbnye aku sedang menanti waktu untuk balik. hehe. bila menanti sesuatu jer sure masa lambat bergerak kan. yahooooooo

hmm..smlm kitorng mkn reramai. tak ramai pun ekceli. 4 org jer. huhuhu. sambil² makan tuh tgk la citer lord of da ring. aku rase citer tuh la paling best kot pasal perang² ni (yg perang gune pedang sume tuh la). pastuh hari ni, TERtgk movie alexandre kat tv lak. hmm..aku x tgk sgt citer tuh. tp macam tak brape menarik jer. ntah la. pakcik yg blakon tuh pon mcm xde muka sorg yg berwibawa. lain la makcik angelina jolie tuh. ade gak la penarik die. hehehe. so aku pun bukak tv sambil masak, sambil call n sambil makan. pelik btul la diorng² omputih ni, ade jer nk selit² bende tak btul. pokemon btul.

hah, tp kan mase tgk citer td, tetibe TERpk lak yg nak berperang ni pon ade 'step' die. mcm citer lord of da ring tuh, mula² kite serang gune pemanah. then tentera berkuda. lepas tuh baru perang dgn pedang, kalo dapat bunuh ketua besar perang tu kire dah kompem menang lah.. aku x sure la, yg 'step' gini org islam bt dulu ker org mane bt dulu. tp x silap aku, kite digalakkan belajar mase kecik, memanah, tunggang kuda n berenang (kan?) tp aku sume tuh pun x reti.huhuhu.hmm.. tp taktik gini slalu nye menang la. (kebykan dlm movie² la..hehe)

tp bile pk² blk, mmg berkesan pon 'step²' nih. mula² kite serang dari udara, pastuh pecahkn pertahanan diorng then baru berdepan. baru aku nampak 'seni' diorng. kekadang tu x paham gak aku ape member aku berbual yg 'cantik' nye bile perang² ni. (ni bile aku lepak dgn die la. die masuk askar ekceli). tp dgr die citer mmg excited giler la. best gak perang² ni.hehehe.

kalo tgk² blk, same mcm perang skrg la. mula² gune jet pejuang. pastuh kete kebal. pastu baru masuk askar² cari ketua kumpulan perang lawan tuh. so untuk menang perang zmn ni, diorang kene ade strategi lah. walau bape byk jet or kete kebal ade, kalo strategi n 'bluff' menjadi, tentera² yg xde jet pun bleh menang gak. so, aku rase perang zaman dulu lagi 'gentleman' lah. aku rase la.

tpkan bile pk² jauh sket, org barat nk 'tawan' org timur pun gune taktik ni. aku rase jer la. time² boring ni bleh terpk ke situ lak. pelik btul. diorng mula² 'serang' dgn udara dulu. maksud aku dgn rancangan tv. tunjuk budaya kuning diorng. lepas dah lame sket, diorng letak barang² diorng mcm fast food ker, kete² ker brg² elektronik ker, papela barang dionrg. untuk lemahkn perniagaan tempatan. then terakhir skali, diorng masuk negara² timur nih. diorng akan 'rosak' kan sket² pemimpin negara² ni, dan last² 'jatuh' la negara tuh. kejatuhan secara batin la kirenya.

itu ape yg aku terpk td mase tgh masak, makan n tgk tv lah. tetibe terasa nk bace buku² perang lak. ade pape suggestion x? aku ade gak try bace buku pakcik tom clancy tp x berape 'masuk' lak care die cerite tuh dgn aku. huhu. so, lepas ni, masuk year baru skola jer, aku nk try la 'step²' ni. mane tau, bleh menang kan?

hah, skrg kat tv ni ade citer pasal 'godaan pulau'. hahaha. direct translation in malay. mmg sampah pun program ni. tp aku bukak gak, sbb aku dah pening dah asyik dgr lagu jer dlm pc nih. aku pun x paham program ni. die kire mcm realiti show gak. pasal laki² pilih pompuan². gitu kot. aku rase la. sbb laki sket jer dlm tv ni. tp ade gak pompuan cun tuh.sbb tuh kot aku x tutup tv. hahaha. papepon, mmg sampah la program ni. hehe

err..terima kasih membaca repekan pape sy ni ek. lepas ni dh x dpt bace lg dah. kang rindu² lak. hahaha :p

moral untuk ari ni : buatlah sesuatu step by step :)

2 comments:

akirasuri said...

he he he.
strategi perang diorang tu dah wujud sejak diorang kalah dalam perang salib dulu.
ada sejarah dia.
memang cara yang dicadangkan beratus tahun dulu tu sangat berkesan.
caranya adalah lemahkkan fikiran/minda/emosi/keimanan orang muslim dengan hiburan.

bpboyz said...

ooo..ape sejarah die eh? nak tau gak.. :)