Sunday, July 15, 2007

huh ?

semlm sume saki baki warga grenoble pergi annecy. memandangkan org kate annecy ni lawa dan grenoble lak dekat dgn annecy, so kitorng pon plan lah pergi ke bandar itu.

agak lawa bandar die. dan sangat menarik. tarikan utama bandar ni, tasik die yg dikatekan besar dan bersih. 1st time aku sampai tuh,n on da way nk pergi tasik tuh, waaaa...best giler ! air n gunung bergabung. prghh...aku suke giler !!!

mula² igt, sampai² jer trus nk sarap, skali tgk kt padang sebelah tasik ni ade upacara kawat (ker kawad ek? huhuhu). ekceli smlm adalah ari merdeka negara france ni. so ade mcm² upacara la untuk ari nih. so, sambil² tuh kitorng sempat la tgk kejap then trus pergi sarap.

lepas tuh, kitorng naik bot me'round' tasik itu. kalo aku rajin nanti aku letak gmbo² ek. lepas penat membawa bot (padahal x abes 1 tasik tuh dan seronok gak tp apakan daya 1 jam 42euros..huhu), kitorng pun pergi ke bandar annecy ni.

mcm sume bandar france (kalo x silap) ade bandar 'moden' dan bandar 'lama' (vielle ville). yg biase jadi tarikan mesti la bandar lama diorng. so, ade la mcm² tinggalan sejarah n kesan² die kat bandar lama ni. dan lawa !

dah lepas makan eskem n beli souvenir sume² tuh, kitorg pon balik. dalam train jer sume (aku jer) yg lepak abes, sampai x dengar pergaduhan kecil dlm train tuh. sangat seronok tido la tuh! hahha.

balik² jer, igt nk tido balik, skali x bleh pulak. then ape lg, transfer gmbr n tgk gmbr² tuh blk la. pastuh, dh mlm sket igt nk tgk bunga api, skali aku kluar jer, tgk² dah abes dh. siot jer.then kitorg mkn kek n minum milo ais (!) kt umah asma' sambil tgk gmbr lagi. dan macam biase sesi ... (hanya warga grenoble jer yg paham..haha)

hah, nk tau x, akhir 2008 nnt, grenoble ni jadi bandar pertama dlm france yg membolehkn sume org connect dgn wifi. aku terbaca yg die kate, die akan letak lg 3 servers wifi untuk misi ini. so, sape yg dtg grenoble next year, dok la bandar, nnt internet free jer. perghh..dah save 30euros sebulan tuh !

hah lagi, team bola mesia kalah 5-0, korang sure tau kan. hmm..makin dididik dgn org sendiri makin bengong jadinye. sume asian lain main bagus, ni mesia ni lak, hmm..hancur. dah la tempat sendiri, dan sbelum ni ade hati nk lawan man utd lak tuh. pokemon btul la diorng ni. dan skrg malu tutup muka jer la. kite tgk sape yg 'berani' bg piala kat pemenang nnt. ish ish ish... org makin lame makin hebat, ni makin lama makin lemau, mcm biskut btul :p so bg aku, solution die, cari coach luar, training bagi perit giler, amik sorg 'saiko' dan bg gaji or peluang ikut merit la. nak rombak pun bagus gak, dan bagi kebebasan sket ruang kat surat khabar untuk 'hentam' org² berwajib bile kualiti team bola kite 'bengong'. itu pendapat aku jer la. sy x reti main bola pon.hahaha :p

hah lagi skali, aku tgk biter harian kat tenet ni, terbaca la pasal solat bile di angkasa. sume ni terbangkit sebab nak anta angkasawan malaya ke angkasa raya la. hmm..bagus gak. kurang² bleh membuka mata org² yg blom beriman tuh pasal islam ni. tp, harap² angkasawan nye sendiri buatla ape yg memang diwajibkan tuh kan. kirenye x membazir gak la anta org kt angkasa ni kan ? ;)

hmm..itu la kisah nye yg kadang² aku tak kesah sangat biter² gitu. sampai berjumpa lagi pada lain² masa :) dan saye tak sabar nk minum milo ais mamak, milo float, milo tabur dan mcm² jenis milo skrg ni kat malaya !! :D

4 comments:

Anonymous said...

aku sokong pasal bola.
dulu Allan Harris elok2 g pecat.
mase 2 nyaris menang sukan sea.
tgk vietnam.pkai coach same since 1998 berjaya skg.
kene la sabar.
fergie pn 4taun br mng 1 piala fa 1986.

akirasuri said...

semua org dlm FAM sila letak jawatan.
jangan habiskan duit pembayar cukai saja.
hasil hampeh.
sekian terima kaseh.

ha ha ha.

Irfan Hashim said...

ha ha ha

bpboyz said...

betul2 pendapat kamu sume itu. aku sokong gak. tapi ape nak buat, duit lagi penting dari maruah skrg ni. huhuhu.