Wednesday, May 10, 2006

am i ready ??

uik, ready pasal ape lah ni kan? :) minggu ni aku rase cuaca asyik hujan jer memanjang. tak tau la esok mcm mane kan. harap² cerah lah. leceh bangat la klu asyik hujan aje. nasib baik mood aku cerah jer sepanjang hari hujan ni. kalau x, habeslah, asyik tido jer la aku nih.

hari ni ade lain sket dari hari lain² sebelum nih lah. aku pun tak tau nape time TP/amali (kot) seronok giler aku menyiapkannye. kalau ikutkn hari ni aku habes kelas kol 7, tp sebab prof fizik aku tak tau nape, kelas die cancel tadi. so TP elec pun dicepatkn waktu die. nasib baik. tak dapat aku nak membayangkn, yg aku berada di sekolah selama 11jam. huhuhu.

kepelikan aku ni bermula dari TP microproce aku tuh. ceh, tak la berape susah yg aku jangkakan. banyak programming aje. bahagian programming ok lah, tp bahagian kat mane nak menyimpan memory tu or pape lah,pendek kate, architecture microprocesseur ni la aku kureng sket. interesting lah gak TP tadi. buat lampu kelip². hahaha. bende simple mcm tu pun jadi susah bile manusia ni pandai sangat. pandai la sangat. tp nk buat kelip² n mcm lampu time raye tuh, (yg kejap kelip sini, lepas tu kelip sane lak) x la brape susah pun. just gune language C, then mende tu ikut lah program tuh. ni yg buat aku jatuh cinta ni kat subjek info indus.hahaha. lepas kelas tuh, aku pun tanye lah prof aku pasal final/DS aku yg 24/06 nnt tuh. die kate bleh jer aku buat hari jumaat tuh. yuhuuuu !!! x yah sesusah hati nk pk pasal DS time dalam kapalterbang nnt.

jadi, kelas petang lak, kelas TP elec. ni gak ajaib. lepas prof tuh citer pasal prépa die, aku n binome baru aku pun buat lah TP tu. aku yg buat n member aku ni tukang tulis. tak sangka lak, secara automatik badan aku ni ikut irama TP tuh. smooth jer TP tuh. tp ade la beberape kemusykilan. lepas tu ok balik. ni yg best kerje dgn org yg bleh explain kat aku nih. senang jer, sambung² wayar tuh, then amik graf signal die, then explain. aku nk buat tuh ok jer tp nk mengexplain tuh kureng sket. aku tau nape bende tuh jadi camtu tp x tau nk explain. so, sian member aku ni tulis. x abes die nk mengexplain aku dah buat soklan lagi satu. hahaha, tp TP ni lah bleh katekan au paham 100%. sbelum ni iyerkan jer lah. tak tau lak nape tetibe jadi 'aktif' macam nih, sebab hujan ker sbb dinner smlm? hahaha...

ok citer pasal dinner semalam lak. smlm adelah aku dijemput dinner bersame En yusof (minta maaf klu slh ejaan). penasihat pelajar JPA (rasenyelah). ape yg aku nk citer nih kan, dinner hari tuh memang lah mengenyangkan n enak² sekali. hahaha. time diorng bincang tuh, aku pun menguyahlah. ade time kene soal tuh, aku still menguyah lagi. ish x baiknye!! tp mmg kenyang lah sy nih. dah bleh jadi anak angkat jpa la pulak. hahaha. aku harap² lah yg en yusof ni ingat kiriman pesanan terakhir aku mase die nk masuk hotel tuh. kalau la pesanan aku ni sampai n mejadi la, hmmm... aku blanje korang sume makan. (ni siape cepat mintak die dpt lah yer). tp ikutlah keadaan gak. mane tau, baik² nk blanje korang, aku TERbelanje diri aku dgn ipod lak. hahahaha. melepaslah korg.

aaah, minggu ni baru aku perasan yg departement GEII 2 ni lebih best (kot). sbb GEII2 yg kwn aku ckp, die lebih banyak electronik n org asian n lebih senang. yg aku nye lak, GEII 1 ni, byk kepada elektotek or distribution electronik. kirenye die lebih menjurus ker elektrik. maknenye mmg patut pun byk elektrotek. cis, kalau la awal² hari daftar tuh aku tau, dah lame dah pilih GEII 2 nih. tp sbb poyo sgt, pilih lah 1 nye, kononnye 1 ni lebih mencabar n golongan 'elit' lah, kononnye. padan muke ko! tu la sape soh ikut nafsu pilih course kan. xperlah dah pilih, terpakse lah ikut gak. mgkn ade hikmah die kot. mane tau, tetibe dpt jadi bos tnb ker. hahaha.

oklah, time tuk study lak. tp rase berat jer nk study. buku memanggil, katil pun memanggil gak. last² aku study atas katil. puas diorng tuh. hmm..harap² la sem 2 ni aku score giler² punye. masalah die satu jer skrg nih, elektrotek. oit benti kate susah tu nnt susah bebetul kang. buat mcm biase jer, org lain xde sijil pun bleh buat, xkan ko yg bersijil ni bleh buat kot. ni mission impossible ko nih. klu lulus, 'aku' blanje eskem k? eskem jer? so, yg lain² tuh lebih ke arah programming n maths. pergh, mmg aku bleh score lah kali nih, xde DS yg pelik² dah. insyaAllah boleh punye. bip bip, huray !!!.

errr, oklah kot setakat nih, nnt kalau asyik citer kang, habes sume rahsia terbongkar. ceh mcm lah ade. skrg ni, aku kene ikut méthode sblum SPM la nampaknye, kene stay up. tp aku stay up pun sampai kol 0030 / 0100 gitu jer. lepas tuh, krok krok dah. ni yg ssh x pernah dok asmara ni, ops, x pernah dok asrama. mamaaa !! wuaaawawaa. sebulan jer lagi. courage !!! okay. daaa...jangan biarkan diri anda dibelenggu misteriiii !!! =)


feel the rain on your skin~~ natasha beddingfield

ps : aku merepek pun sbb nk motivate kan diri aku yg skrg ni rase nk tido jer. nak harapkan org lain motivate kan, susah sgt tuh, ntah² jadi bende lain kang. so, aku mengomel sesorng memotivatekn diri yg keseorangan ini..huhuu... hahahaha. =)

No comments: