Sunday, May 21, 2006

tidakku perasan...

huhuhu.. lepas DS nak jer aku merompak balik kertas² jawapan then betulkan balik ape yg telah salah aku buat. waaaaarrghhh.. siot betul lah, time² nak naik tram tu lah baru terpikir bende yg patut aku buat, slack betul lah!

tp nasib baik ade bende yg buat aku ceria sikit hari tuh, bas n°5. bukan yg perfume tuh eh, ni bas ligne 5. sampai² jer aku kat station tram U aku tuh, tetibe bas ni lalu, diorg decorate bas tuh, die tulis au revoir le 5!. semangat giler semitag (sykt kenderaan awam grenoble) ni mencat sume bas 5 nih. nasib baik lah. tu yg buat aku terlupe jap pasal DS tuh. nasib baik~

ekceli, ari tuh, nasib baik lah tram dh mule beroperasi seperti biase, so aku pun gerak awal sket lah. 1st paper, elektrotek, oklah, sbb minggu lepas tuh, mmg aku concentrate giler² kat bendalah ni, ni paper last utk sem nih lah, lepas ni xde dah DS ni, lega aku. dah concentrate tuh, nasib baik aku boleh jawab sume soklan, cume soklan cours/general knowledge jer aku terlupe nak bace, so, harap² paper ni pass dengan jaya nye lah, x jayanye pun xper, asalkn pass, sbb sblum ni paper ni asyik au-dessous jer.

2nd ds lak, electronik. ni aku study mmg betul² sebelum DS n selepas makan² kat kedai india beramai². eh x gak, pagi jumaat tuh aku ade bace sket². kirenye hari sbelum exam aku revise. ntah masuk ker tak aku pun x sure. tapi tu lah, silap aku gak, x concentrate sgt kat subjek nih. dah lah aku rase, paper elec ni mmg sng giler, sbb 1 jam jer dh bleh siap dah. tp aku terpakse lah duduk 2 jam utk memikirkan mcm mane nak pusing²kan yg paling asas giler ker soklan DS tuh. klu lah aku amik endah subjek ni, sure 20 lah. betul, aku mmg rase soklan ni x susah tp aku ni kurang study. aaaaarrghhhhhh!! last² minute baru sampai bende² yg aku bace semlmnye. so, dh x sempat lah. tawakal jer lah nampaknye. amin.

tetibe yg buat aku 'suke' elektrotek kan, sbb aku bace buku fizik spm tuh. rupe² senang jer. just die lebih terperinci lagi lah. ceh, klu la dulu aku bukak buku fizik tuh. hmmm...senang jer prinsip die rupenye.tp xper lah, ape yg terjadi, terjadi lah~~

so, utk mengurangkan kebengangan aku kepada elec ni, kebetulan ade soirée pizza bdk grenoble, so aku melepaskn geram makan keempat² jenis pizza yg dibuat, diuli, ditumbuk, dipicit, diuling, disentuh dgn tangan-yg-bersih-shj dan dibakar oleh semy, fara, hakim, moled, ajib, mano n aku. eh, aku ade eh tlg, aku tlg picit n sentuh dough (sbb lembut sgt la semy) n tlg tgk. hehehe. mmg kenyang giler la. dgn ayam kentucky ajib, roti yg disapu garlic oleh mano (tp bkn die yg msk, huh) fara's air buah, hehe, n ape eh? aaaa, nenas yg aku potong. hahahaha.
tanpa nenas, x berase lah pizza tuh. hahaha

lepas mkn, biaselah, main terup lak. sampai tertido sume. hmm..oklah tuh. then, breakfast lak dgn pizza fumée, air choc, n eskem. =P hah, mmg x aci betul lah, tempat lain sume ade VO/version original the da vinci code, sini kat grenoble, sbelah umah aku tuh, ade vf/v.français jer. x bestnye. xper², lepas ni, aku check lagi skali n tanye makcik counter tuh lah, biasenye die ade movie² vo jer kat situ, xkan la ade vf gak kot. klu vf, baik tgk kat yg cinema beso tuh.huhuhu.. mase balik td, aku pun check² lah bile Ds yg akan dtg, aku igt minggu dpn/minggu tuk esokla xde la DS, skali tgk, perh, ade rupenye. aku ade DS microprocessor. laaaa, nape lah baru aku nampak skrg, nape x nampak semlam ker kelmarin ker, hmmmm...terpakse la kot aku bace skali imbas lg. huhuhu..x suke la sy sistem DS tiap² minggu ni.

kurang sistem exam skali gus tuh, boleh lah aku tetapkan mase time bile nak start study, time bile nak study subjek ni, subjek tuh, ini, bile exam final tiap² minggu, aku kene concentrate minggu tu gak, kalau tak abes lah. satu kebaikan, mmg lah, final senang nak score sbb sket paper jer tuk minggu tuh. tp kene study tiap² minggu la. dah la aku ni pemalas, maksud aku aku lebih suke, rasekan tekanan exam tuh, sbb exam minggu² ni aku xde rase pon, rase tekanan mcm test biase jer. sbb tu hampeh awal² tuh. skrg ni, nasib baik aku dpt rasekan tekanan exam. maka, secara auto nye badan aku ni tetibe bleh tido 4/5 jam jer. ish3x, kesian badan aku x cukup tido. dah la tido lewat, then bgn subuh awal lak tuh. xper lah, lagi 1 bulan jer lagi!! courage !! so, aku ade pilihan samada, aku berubah mengikut keadaan or keadaan berubah mengikut kehendak aku? tibe mase tuk berubah. huhu. yup! fadhil berubah mengikut keadaan. =) [dlm erti kate study jer lah, yg lain² tuh, still same (kot?)]

jikalau tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya

2 comments:

Anonymous said...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Anonymous said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»