Thursday, May 18, 2006

putainekong punye français

err, segala kesalahan eja mengeja ni harap minta maaf lah, kalau boleh betul kan lah yer. aku ingat x nak menaip, tp keadaan memaksa aku. nak jerit sesorang orang kate gila kang, so aku nak jerit kat sini, dah sedia? waaaaaaaaaaaaaaaarrghhhhhhhhhhhhhhh !!!

kisahnye begini, pagi tadi mcm biaselah aku bangun kol 6, then solat, tanak nasi, tengok vc kat m6, pastu tgk telematin(ala ala MHI atau selamat pagi mesia lah), ok lah, best jer. pastuh, mandi, makan, tengok biter. barça menang lah pulak. ces, mangkuk punye lehman, sian pires aku tengok die. ok lah, kelas aku kol 8.30 hari ni, so ade lah lagi dalam 1 jam sebelum nak gerak g IUT.

lepas tuh, tetibe hakim tegur aku kate takde tram n ade bebrape bas jer. hah? aku pun terkejut lah, biasenye die ckp awal² nak greve/mogok. ker aku yg tak perasan ade greve ari nih. so, aku ingat macam biase lah, maknenye, kalau greve, dalam 1 jam ade lah 2/3 tram lalu. greve ni luar biase lak, xde langsung tram n kebykan bas ke Uni memang takde langsung. panik jap. kepanikan aku ni, makan coklat jer lah. hahaha. so, aku pun decided pergi jer tunggu kat ville, mane tau tetibe ade sekor tram terlepas ker. tak lah aku ponteng TP hari ni. dah lah, smlm punye TP interesting. so, hari ni, aku memang nak pergi IUT lah. (ajaib ni, tetibe nak sgt IUT) s

so, keluar jer rumah, nampaklah ramai manusia yg menyandang bag berjalan dari Gare ke centre ville. hmm, mcm 'dasyat' jer greve nih. sampai station vitor hugo tuh, kau, ramai yg menunggu tram. n ade yg berlari² nk kejar bas. bas ni cume ade 3 jer utk hari ni. mmg ***** lah.so, sampai² jer aku tengok die tulis, hari ni semitag mogok, takde tram mahupun bas kecuali ... jadi, aku ingat nak jer tunggu member aku, tp bile pk pk balik die sure dah balik punye, memandangkan die dok jauh then xde bas n tram lak tuh. so, aku pun balik. mmg ramai student aku rase, nak pergi Uni n ade yg nak ke arah gak. so, pagi ni kire mcm busy gak lah. jadi, kalau aku tunggu pun buang karen jer, maka, balik lah saye ke rumah sy tuh. ade lah aku nampak sorng ni nangis, x tau la nangis pasal ape, ade yg tgh call, tgk mcm ckp pasal greve ni, n ade yg tengok² peta tuh carik bas terdekat nak pergi uni.

punye lah mangkuk. nasib baik la aku xde DS or pape yg penting. cume ade TP jer. dah lah TP tu mmg aku nak buat. ade jer lah yg nk kacau time aku bersemangat nak meng'clignote'kan LED nih. hmm, maybe kelas aku pun kosong gak kot, memandangkan ramai yg amik bas n tram. so, kemungkinan ade kelas ratrapage kot. ni lah bahaya greve. kalau greve pape lah, greve cpe ker, moto ker ape ker, tram still ade lagi. tp bile tram n bas yg greve, 'mati' la bandar tuh. dah la ramai student. aku rase diorng ni mmg pandai betul nk mogok. saje je menidakadekan bas ke Uni. nanti ramai org complain kat semitag ni, so terpakse lah menejer semitag ni penuh kan segala kehendak dirver² bas n tram nih. aku pun x sure diorng mogok sebab ape. pasal naik gaji kot. dah lah nak ade tram baru nanti ahad nih. mcm diorng dah timing lah pulak. papepun aku mmg rase rugi x dpt pergi buat TP. dah la sbulan jer lg kelas. ni main² xde jer kelas. rase mcm x belajar lah pulak. waaaarrghhhhh!!!

so, lepas balik tuh, aku pun tido nk melepaskn perasaan. hehe. harap² die tak greve sabtu nih. sabtu ni dah la aku ade DS yg agak tough lah jugak. elektrotek n elektronik. hmmm, masih ade harapan tuk aku dpt au desous moyenne utk elektrotek nih. mintak² la lepas. kali ni jer. dah la sbelom ni subjek ni yg menurunkan aku nye moyenne. xper², senang jer tuh. hehe. so, korang² doakn aku lah yer. lepas DS ni, sure lah DS² akan datang aku lepas moyenne. sbb lepas DS sabtu ni, ade algebre,english,automate,vhdl etc etc. byk programming n maths jer. doakn eh. time kasih. skrg ni aku tengah bersemangat mcm lagu yg baru aku up ni lah. attack habis²an elektotek. lepas tuh, tgk da vinci code. yay yay. lepas tu tgk x-men lak. lepas tuh worldcup !!! allez argentina !!

hari yg menguji perasaan.

No comments: