Wednesday, May 24, 2006

hargailah lif sekeliling kita..

yay yay.dah cuti. 2 hari jer tu pun nnt maybe ade kelas ganti kot. tapi ok lah, 4 hari cuti ni, bleh la aku merelaxkan badan aku nih. memandangkan aku ni mcm asyik penaaaat jer. tak tau nape. balik mesia ni sure² aku buat medical check up punya. takut gak aku. dulu x lah macam nih. huhuhu.

kite start citer dengan pagi ni. pagi ni kelas aku start kol 10. oklah, best tapi tak best gak, sebab aku tido 3/4 jam gitu jer. huhuhu. tu pun nasib baik aku terbangun kol 915.ngam² untuk aku mandi,sarap n berjalan laju mengejar tram. lengang gak tram pagi nih. nya nya nya nya...sampai la kat satu station sblum aku nak turun tuh. aku punye lah tak sangka, aku tertido. perh, bahaya giler, time tuh hset kat tangan, mata tertutup,kepala senget sebelah. org bleh tau sgt aku tido. hahaha. nasib baik speaker tram tu kuat, aku tersentak, then nampak member aku dtg dekat aku. dah kene ketawa. hahaha. giler lah. ajaib sungguh aku ni. dah la dulu pernah tido berdiri kat tram. hahaha, ni lagi lawak. tengah tunggu² tempat aku nk turun tuh, aku sandarlah kat dinding tram nih. aku mmg x perasan yg aku ni TERtido. siap boleh mimpi tuh. hahaha. then, sampai satu mase tuh, tertibe aku rase nak terjatuh, hampir terjatuh, tp aku rase, org tgh duduk tuh sure gelak giler² dalam hati die tuh. ces. tp mmg ajaib lah. aku mmg xdpt nak tahan nak tertido tuh. bile dah turun tram tu lah, segar bugar lak. waaarrghh...geram². tram ni ade gune ubat gune² kot? hmmm..siot betul. tercalar imej aku yg skrg ni slalu dtg awal. aku xnak giniiii !!! huhu. kekurangan vitamin ker? maybe kot, tp aku amik supplement vitamin. tap tu dulu lah.hehe.dah 3 bulan dh abes kot. tp x per lah, nak bersihkan imej aku senang jer, score giler². hehe. aja aja fighting !! hehe

ekceli smlm aku buat kerja elektrotek nih. mule² ingat nak buat sampai kol 1 jer, skali tgk jam dh kol 3, so aku pun tggu subuh jer lah. sbb tu kot aku letih sket hari ni. mais bon, ape yg terjadi, terjadilah~~~ hari ni kelas expresscomm, debat agak menarik perhatian budak² kelas aku. ad egroup ni buat exposé pasal video game n dangernye. so, panajng lah pulak debat yg prevu nye utk 15 mins jer. tp lebih² lak. hari ni lak, aku yg kene buat report kelas. wuaarghh. 1st time tuh buat report. in french lak tuh. kalau dulu, time pmr or spm ker, aku hidup² x nak jawab soklan karangan yg pasal report² nih. x minat lah sy. hehe.

tgh hari ni lak, aku pun berharap² sgt la pof aku terima kerja elektrotek aku yg hampeh tuh. *haaaa* lega, die terima gak dgn senyuman. hehe. sinis ker x tau lah kan. tp silap besar betul, aku terlupe nak ckp je suis désolé. aku time sbelum nk hantar tu dh ckp dh kat diri aku mesti ckp sbg sopan santun lah kononnye selain ade niat nk membodek tuh. tp lupe lak. aaarrghh!! nape ni awad!! weng weng jer ari nih? sbb cuti ker? hmmm...

kelas ptg lak, kelas projek aku untuk automatisme. hah, time ni lah, aku rase menghargai lif² yg pernah aku naik. huhuhu. aku buat projek pasal lif nih. prof aku kate senang jer, tp kene fikir lah cara² die. kire die lebih ke programming lah. software isagraf. dengar citer, software ni frnaçais yg buat, then us n japan amik. siap marah² prof aku ni dgn français n anglais nih. ish², sentimen racist ade lg dalam prof aku sorng nih, eh 2 org. ntah pape ntah diorng ni. logiciel/software ni dulu² diorng kate x penting sgt, bile org lain amik n develop die marah². tu la french klu nak tau. ekceli diorng suke english tp agaknye x bleh ckp perfect english (aku pun), diorg pun dgn angkuhnye mengutuk² org putih or org hitam ker. jahat lah jugak kan? hmm..ntah lah. hah, prof aku kate, bahasa french yg betul² french adalah bahasa french yg ade kat canada /quebec. prof aku tuh kate, accent diorng tuh accent français yg tulen punye dari zaman napoleon lagi rasenye. sbb tuh, kat canada,prof aku tuh kate, xde jmp word 'surfinig' or parking kat tmpt² awam. 100% french punye word diorng gune. hmm..jadi, sapekah org perancis yg tulen nih??

aik lari dari topik lak, jadi lif aku ni oklah, boleh naik then secara tetibe die hang kat tengah2 tuh. pergh, sian org dalam tuh kekurang udara segar. hehehe. dah aku n kwn aku pikir pasal ape die tersangkut tuh. kene buat program lagi. hmm..aku ingat senang jer nk buat fonctionner lif nih, sesenang menekan button lif tuh. tp silap, ade benda yg complicated dibelakang ciptaan lif nih. kalau dulu, org marah² jer lif ni x jalan lah, kecik lah itu la ini lah, skrg ni aku doakn org yg buat lif ni, bagus org yg buat lif ni, memudahkan. jadi, pedoman hari ni yg aku belajar, jangan sangka semua benda simple dlm mata kite ni takde kesusahan die. err..ape aku taip ni?? hehehe...abaikan jer, sbg catatan aku jer nih. =)

hmmm..oleh sbb dah cuti, mula lah kegiatan membaca blog² or komen² or paper² pembangkang or movie² utk disedut kat torrent or world cup update. yup world cup!! argentina argentina !!! as a result, aku jumpe blog faisal tehrani n toh. eh toh? x sangke aku pakcik ni buat blog. bagus². pengkritik berbakat. hahaha. jadi, utk memantapkan bm aku, aku bace blog faisal tu lah, perhh, bagus lah. buat aku terpk² nak menyokong filem sepet n gubra. hehehe. tgh ggu blk mesia jer nih. 1515 sediala ko utk aku bace nnt. skrg ni, aku makin suke sejarah la pulok. ni gara² citer da vinci code, panglima awang, n dlm 1515 tu eh ade lah, utusan perempuan melayu johor kot. ntah lah. byk sgt x jelas sejarah ni rupenye. tu lah, dulu benci sejarah, skrg rase syg lak. masalah nye aku ni malas nk mengingat name² or tmpt² or bangunan² sejarah² ni. tp skrg ni, in process mengingat kembali sejarah Islam n simpan betul². so, sayangi la sejarah bangsa n agama anda. huhuu. uish byk menaip la pulak. oklah, tgh tggu x-men keluar nih. =)

bunga yg aku tanam dpn umah nih. =P


bersetuju tidak bererti menyokong...

3 comments:

Anonymous said...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»

Anonymous said...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Chibi Maruko said...

betul kata prof tu, french quebec francais kuno asli... parking ialah Stationnement... french peoples kata (from paper me baca) mereka boleh sesat di quebec city sebab mereka tak faham apa quebecois kata hehehhe..