Saturday, May 06, 2006

nape hari ni mendung yer ??

tu la nape kan cuaca mendung lak hari ni. pagi ni, time aku x bukak volet aku tuh tgk macam cerah jer. lepas 6 jam kemudian, mendung n hujan renyai² rupenye. laa, tak best lah pulak cuaca gini. buat blues saje lah. hehehe.

lepas aku terjaga tuh, aku pun tengok la comp aku ni. ooo, dah lame rupenye tak tutup comp. patutlah lembab semcm jer. aiyoo, sebelum nak tutup tu check la email. 1st biter buat aku rase mendung. hehehe. sian prof aku tuh. oklah lagi time tuh. then bace balik entry semalam. hahaha, ape kebende la aku tulis tuh, ayat terabur semcm jer. ntah ade org paham ke tak ntah. sorry yer. aku bace pun, tetibe x paham gak ayat aku tuh. lepas dikaji² baru la aku tau ape yg aku nak ckp sebenor nye. tp malas lak nk betulkn ayat balik n nak betulkn ejaan. asalkn korng n aku yg akan dtg bleh paham ok lah. jap jap, trip tu kan, diwakili dari semua batch baru dari 1st sampai 5th nye. aku wakilkn yg 5th nye la. hehe. kirenye aku la paling kecik ( nak jugak ckp tuh!). so biaselah dibuli diorng, huhuhu.sadisnye. hahaha. xde la memain jer, best giler dgn diorng.

hmm...sepanjang aku tido lak, asyik dengar 3 lagu ni jer. lagu dlm blog ni, peterpan-ku katakn dgn indah n sheila on 7 - berhenti berharap. ni gara² senior aku la. hehe. ok gak lah best melayan lagu time mendung² gini. bertambah mendung lak hariku ini. huhuhu. then aku chat dgn member aku la (biaselah time cuti²). 2nd biter yg menambahkn mendung aku. huhu.

kekadang tuh, tertanye gak apsal lah nk study jejauh. buat ramai org rase rindu n sayang jer. pergi sini buat org sana rindu, pergi sinun, buat org sini rindu. pendek kate, pergi memane lah buat org rindu jer ( x kire lah, dah balik mesia ker belum balik same jer). tapi papepun bagi aku ok gak lah, sbb baru aku tau perasaan rindu n sayang tu mcm mane. hehe. mcm jiwang lah pulak. tp bukan tau. =). klu dulu, kutuk jer org yg menunjukkan rase rindu n syg tuh. last² terkene kat aku lak. hampeh betul. at least, aku tau la mane member² aku yg syg aku.

macam biase, aku pun call umah. buat kan aku tak sabar² nak balik mesia jer. 1 bulan lebih jer lagi tp rase lame lak. dulu kalau 9 bulan tuh, rase mcm sekelip mata jer, tp, bile tinggal 1 bulan ni rase mcm bertahun² lak. nasib baik aku ade something yg kene buat. study. klu asyik dok umah jer, sure dah giler kot. iyela sbb pk nk blk jer. hehe. tu la study jejauh lagi !! huhu;

tp yg bestnye study jejauh ni, kite bleh kenal ramai org n perangai. boleh tgk mesia dari luar mcm mane. rase mcm dalam kotak lagi je org² kat sane. ceh poyo jer. boleh jalan² buat trip ker camping ker. boleh lari dari musuh kat mesia. hahaha. mcm ade musuh jer aku nih. tp kn, duk jauh ni mmg best sesangat, satu group tu lain dari group yg lain. masing² ade kemanisan die tersendiri. hmmmm....mendung nye hari ni. kebetulan ker? ke cuaca hari ni temankn aku ? tapi nape nak akhir² cuti ni lak die mendung eh? susah betul la kan? ooo, aku igt bunga tuh mati tuk sepanjang mase, rupenye time tu winter, patutlah mati. then bunga tu hidup balik time spring nih. buat ape la aku pergi buang bunga tuh kan. shooot betul!! it's complicated. no more regret, no more tears, no more desperate, no more misunderstands, no more stupidity, no more n no more. just chill out, just be happy, just more awareness n just forget it !!

silap besar la pulak -[aku mengomel mode, sorry klu x paham, =P]-

No comments: