Sunday, June 18, 2006

hanya menunggu

nampaknye, tadi 4 org budak PEKOM dah berlepas ke mesia. huhuhu. tinggal lagi 5 lg bdk pekom. hmm..kirenye aku bukan yg last lah, sbb ade yg blk 25 .hehe. tp masalah skrg ni, aku nk g paris 23 or 24? tu la problem nye skrg. hmmm...

memandangkan aku x tau nak mula dgn ape dulu kerje aku ni, jadi aku update lagi blog nih. tetibe rase rindu la pulak kat umah n pc aku nih. huhu. ape taknye, time aku basuh pinggan or masak ker, dengar lagu². dah lah speaker ni power w/pun bukan yg latest nye tp puas hati la beli thn 2 thn lepas dulu tuh. bedeboom !! bass die mmg best giler la!! tu yg best bile tgk citer perang or action movie tuh. citer hantu best gak. rase mcm dlm cinema. x sia² aku beli. tp setakat ni aku blum dengar semaksimun yg bleh sbb takut jiran² aku ni mengamuk kang. aku just gune 60% or 70 % gitu jer bunyi die. tu pun dah bleh dgr sampai luar. ni la masalah umah diorng ni, dinding nipis sgt, sampai bleh dgr bunyi yg x sepatutnye dgr mcm kat colmar dulu. hahahahaha !!!

td ade la aku berjalan² di blog² org. blog org mesia la. blog org lain² x nak la g. so, aku tgk diorng nye blog mak aih, bhs berbunga². hehehe. lain sungguh dgn aku nih. hahaha. tp ok lah, aku pun saje je nk bercerite, buat ape nk berbunga² kan? tp tu lah, tgk² blk, rasenye vocab bm aku x bertambah (kot) lepas spm. dah aku tertanye² ape punye bhs lah diorng gune. hahaha. then try ingat² balik. hah, baru la paham.

ntah lah, ari ni rase mcm ari melankolik la pulak. dengar lagu berentak pelahan. then tetibe image² dulu dtg. huhuhu. x sabar nk blk la tuh. aaarrghhh, yg penting selesaikn masalah aku ni. hah, aku ingat org² yg kerje bhgn administrative ni kire mcm sombong² or malas nk buat kerje mcm SESETENGAH kat mesia tuh. tp bile aku call diorng tnye pasal tax yg aku kenebyr tuh. die seboleh² x nk aku bayar sbb aku ckp la aku ni student. tp makcik tuh baik lah. tp mcm biaselah, nk soh mintak pengesahan x yah byr tax tuh, kene call org ni lah, then org ni pass kat org ni lak, then org ni lak pass kat org sane. main passing² call mcm bola la pulak. nasib baik tepon aku ni free jer dlm seluruh france nih. hah, org french kate lah, diorng punye komunikasi ni la pertama kat dunia. diorng kate la x silap aku. sbb, dgn talian phone jer, korng bleh dpt internet, line phone n siaran tv. korng bleh berintenet n bercalling² n menonton tv secara serentak tanpe mem'busy'kan line phone korng tuh. hmmm..canggih nye. tp skrg ni pun dh ade org gune line pakai optical ape ntah. x yah pakai line phone la. makin lame makin canggih lak. bende tu la aku blajar, signal² tuh...huhuhu. xper² yakin boleh. :)

bersambung citer tax tu lah, so, aku pun call makcik yg 1st tuh. so, die soh aku call die blk sbelom blk mesia utk kompemkan yg aku x yah or mgkn kene byr sket jer tax tuh. bagi aku, makcik ni, kire ramah lah. die bagi jawapan² yg kite x tanye. klu kat SESETENGAH tmpt tuh, kite soal tuh, die jwb tuh gak. x paham kehendak lah kirenye tuh. geram giler dgn org mcm tuh. hehe. tp nasib baik aku jmp dgn org baik² jer kat sini. senang kerje. harap² bkn ari tuh jer la hari 'chance' aku. =)

mencari kenangan yg hilang -ntah pape ntah-

No comments: