Sunday, June 18, 2006

ingatkan dah berakhir, rupenye ia baru bermula

ok, sbelum pape citer, baik aku citer pasal exam/DS aku ari jumaat n sabtu ari tuh. perkara yg agak mengembirakn aku lah kan, aku dpt jawab algebre !!!!!! yahoooo!! seriously lah, aku buat hanya 45 mins jer. siot jer. soklan tuh senang lah. tp masalah aku ni, time aku dah confident giler macam tuh, tup tup, tgk result hampeh gak. tp kali ni aku rase lain sket. dah lah mase exam tuh ramai giler kluar awal. even bdk yg aku consider die 'kureng' dari aku lah. tgk muke die happy jer. so mustahil la aku x dpt 15 kali ni. hehehe.

jadi, tinggal lagi 1 jam 20 mins tuk abes exam. aku dah semak 3 kali dah.at least aku mengharap dpt 15 lah tu pun sbb aku x sure yg soklan 1st tuh. yg lain mcm matrix tuh, aku yakin betul sume. hehe. (poyo jer, tp btul lah). lepas tuh, aku pun kluar la dewan tuh 1 jam awal. dgr² diorng ckp, "c facile!" senang jer. ok la. klu dpt 20. perh, aku blanje korng kat mesia. hahaha. meh lah dtg bp eh. keh keh keh.

2nd exam, mule² tuh rase kureng sket. sbb schema/litar elec tuh aku kenal sgt. tp aku x dpt mcm ape yg pernah aku buat lah sbelum nih. pelik giler. abes gak mase byk kat bendalah tuh. 1 question lak tuh. then aku lompat ke 2nd, waaa,kene lukis graf lak, hmm, ok lagi bende ni. then ade la soklan mcm mane die nk mengira satu bende ni dgn formula tuh. hah??!! ape nye soklan ni, klu dh ade formula gune jer lah kan, tp x, die kene ade prosedur² die. tu yg buat aku lupe sket tuh. anyway, aku jwb gak la dgn hampir pasti.

so, last² aku pun check balik td aku tuh, waa, alhamdulilah, klu ikutkan exo aku buat tuh, btul la ape yg aku buat kat DS tuh. ntah la, tunggu result jer nnt. jadi, ari tuh kluar dgn rase agak happy lah. 1st time tuh dpt buat algebre dgn sebtul² nye. hahaha. x kesah la soklan senang ker, asalkn aku x mcm dulu dimana buat algebre mcm aku baru bajar jer bende tuh. skrg tinggal fizik, analyse n microprocesseur/MC.

target aku : fizik, insyaAllah la 20 coz bleh bwk calculator. analyse, insyaAllah 20 gak, coz die bg formula sbb soklan tuh, berasaskn formula jer. then, MC. hmmm...yg ni jer buat aku takut. sbb die byk programming. tp x per, oleh sbb tekanan nk balik punye pasal, pape pun bleh msk dgn senang . hehe.

hah, ckp pasal tekanan nk balik ni, mmg btul la, aku rase lah, die bleh buat kite jadi mudah terima something or do something. contohnye, yg aku buat ni la. study kire last² minute gak. masalah btul la aku nih dgn study !! tp bleh katekn, aku igt blk la ape yg aku bace n buat exo sket tuh. baguslah tuk aku. hmm...yg penting skrg, tunggu result. dah la ari tuh, argentina main dgn bagusnye. aku tgk review die kat tenet, sume kate diorng main lawa. aaarrghh, syg jer aku ade ds. klu x sure aku bleh tgk nye match tuh. go argentina !!

hari sabtu, hmm, ari agak kurang chance kot. ntah lah, DS pagi tuh, aku main buat jer. tp harap² lepas moyenne. ntah lah, soklan automatisme nih, die soh buat command kat machine. so, korng kene siap sedialah dgn otak korang yg paling simple (fikir secara simple lah). tu lah masalah nye, bile bg soklan yg berasaskn 'simple' tuh, kate susah. bile bg soklan 'complex' kate susah gak. so adakah otak aku ni tuk soklan 'moderate' jer? huhuhu..x gak. tu lah,kene simple thinking ! huhu. tp klu result aku down tuh, bukan salah aku, salah pc aku nih (ceh mcm frecnh lah pulak). iyerlah, mlm jumaat tuh, aku dpt virus dr budak² ni. dah hampir 4 jam aku tunggu antivirus aku ni scan. 4 jam tuh gak la virus tug asyik serang jer. nasib baik jenis yg bukan makan hard disk tuh.terselamatlah jugak gmbr² kenangan aku tuh. hehe.last² aku tido kol 2. bukan study tunggu die scan. tu pun x abes² lagi. ape taknye, aku nye cours/nota kat tenet jer ade. dah virus tuh buat hal. x study la aku. huhuhu. harap² ok lah.

papepun, dah lepas, tinggal sejarah. yg akan dtg ni la kenyataan. so, sanggup ker x nk hadapi kenyataan, bende tuh dtg gak. baik aku relax² kan badan, packing², then bersih² kan umah, lepas tuh baliiiikkk mesia !!! seriouslah, bdk² ni buat aku rase nk jer aku g eport ari nih. mentang² korng blk awal yerr. xper². lain kali aku blk awal, korng tgk lah mcm mane aku buat korng.hahahahaha. hah, yer. SELAMAT HARI BAPA especially kat papa saye. x sabar dh nk baleeek ni.

No comments: