Tuesday, June 13, 2006

la petite fleur de vanille



semangat semangat korean lagi semangat french sokong team diorng. bayangkan, kol 6 tuh (waktu france) france ni mcm terbenti kejap. tu tajuk paper hari ni lah. la france s'arrete. match korea-togo td tuh, perhh, merah jer siot. biasenye aku suke bile nmpk byk² merah ni, go go korea !sorak bgi nak rak ! tp nape ntah aku kureng lak bile tgk diorng nih. ntah nape. kalau match france-swiss. byk merah gak. swiss lah. mgkn diorng dkt kot. tp supporters france ramai gak. allez les bleus !! allez les bleus !! klu nk tau, kat france time match diorng, ade lah sykt² yg buat tayangan bersame pekerja² diorng dlm satu dewan nih. then ade la kumpul kat stadium², then yg tak tahannye, ade lagi wakil² rakyat tgk match ni dulu sebelum ade assemblé generale (x silap aku lah). diorng ni, kalau dah suke sorang rakyat diorng mcm zidane, habes lah, anggap mcm dewa! giler lah, diorng ni, sbb tu zizou tak jadi retired. lagi sorg 'dewa' diorng, penyanyi n pelakon johnny haliday. ni kire papa rock france lah. perhh, sorak diorng, jgn ckp lah. ni lah diorng, bile die dah suke korng, habeslah n bagusla korng, ape yg korang buat sume baik jer w/pun x bagus. sume yg buruk jadi baik. =P

kelas pagi td, kelas last TP elec aku. tetibe prof aku ni soh aku buat DS ari khamis lak. hmm..ntah la, aku dah sedia jer nk final ni. skrg tgh pk nak balik jer. hei awad ! pk study dulu !! yg best nye org france ni, diorng ni sportif. x kire la prof aku yg dah 40 or 50 tuh still bersukan lagi. bukan calang² nye sukan, marathon 40km x pun cycle mcm le tour de langkawi tuh. fuh, td aku dengar jer bdk² ni bercerite dgn prof tuh pasal marathon sume tuh. diorng ni mmg la, aku respect la kllu bab² sukan nih. x soccer tennis, x tennis marathon, x marathon pape sukan lah. hehehe.

oklah, lagu yg asyik melekat dlm pale aku nih sejak beberape hari lepas n skrg. techno dgn suara budak. ntah nape aku suke pun aku x tau. dulu ade iloni. best gak lagu die. then ade pinocio. skrg ni ade group yg atas tuh then pigloo. tp pigloo tu aku x suke sgt. hehehe. ni la bahananye bangun awal n akhir² subuh. sbb,klu awal² subuh aku bangun, aku bleh tido balik, tp klu akhir² tu, t'pakselah berjage jer coz takut TERtido lagi pnjg kang. haha. so, byk gak vc² lagu french yg best. tp skrg keje donlod mendonlod aku berkurang coz takut kene byr denda kang nnt. ni pun x sure undang² tuh dah apply ker blom. oklah, crotia main dgn baik hari ni. best². have a nice korang ! =)

ku teringat² ulat² bulu di taman hibiscus ku !

No comments: