Monday, June 12, 2006

macet macet !!! hahaha..

hari ni, telah perginye sorang kawanku yg bernama ustat ke rumah die di mesia. huhu. dgn pemergianye itu, sgt la memberi kesan kat aku. sbb, aku tak sabar nak baliiiiiiiiiiiikkkkk !!!!! siot jer die dpt business class. cit, kene pakai blazer gak kot aku klu nk business class. hehe. tapi panas siot sini. dah la aku plan nk tido kat eport. tgk la nnt. esok 32°C wooo. perhhh..panaaaasss syiottt!

td aku ade satu kelas jer, maths. hmm..x susah gak transfomer de laplace. ça va. ni la subjek yg prof tuh kate senang sbb gune formula jer. tp tu pun die rase dommage/rugi sbb tak dpt tunjukkan mcm mane kite dpt formula tuh. ces, smgt betul cekgu²/prof² sini nk tunjuk macammane dpt formula tuh. klu kat mesia, nah amik nih, awk gune jer formula nih.huhu.

ptg lak, ade la mcm taklimat tentang 2nd year. perhh, xde option yg electronic. ade tu ade tp dgn elektrotek skali lah. tu yg buat aku maleh sket tuh. last² aku tnye prof aku tuh, die kate aku kene tukar departement ke GEII 2. laaa, selama ni aku dijalan yg salah ker? cis, hampeh punye Sfé tuh. masuk kan aku kat tmpt elektrik. patutlah aku x score. =P

harap² aku dpt tukar ke departement yg lagi satu tuh lah. byk elektronik. tp aku kene score giler² lah nampaknye tuk DS jumaat nih. doakn la aku dpt tukar eh kawan,rakan,sahabat sekalian. huhu. lepas tuh, aku pun balik lah. carik² semua contract aku. make sure betul² lah. nasib baik la aku tnye prof tuh. so, aku kire dh nekad gak kot nk tukar departement nih. dah puas dah dgn elektrik. tu lah aku, aku lebih prefer bende² yg kecik². mcm elektrik tuh, besar² kerja die, mcm tram tuh, kire gune arus n tension tinggi la. silap² bleh mati klu saah pasang something tuh. huhuhu.

tp klu ikutkan ramai kawan aku masuk bidang automatisme. xde sorg pun minat masuk elektrotek tuh. hmmm...mcm mane lah IUT aku nk buat nnt. haha. ntah lah. tetibe aku ase byk kerje kene buat lak. last kelas math dgn prof tuh kire oklah.mcm biaselah diorng buat lawak. then prof ni marah, then prof tu la buat lawak. ntah pape ntah. bagus la prof tu bg aku.

lagi satu sifat french ni, (tmpt aku ni lah), peramah n tak tau malu. hahaha. contoh : bile korng ckp dgn kwn korng then tetibe ade org menyampuk. ape korng buat? biasenye bg aku, aku senyum jer la. tp french ni, die layan org tuh. sampai org tuh bosan. tgh² ckp tuh, bygkan la tetibe die menyampuk, "a'a sy pun pernah kene mcm tuh" or "sy pun tgh carik umah gak nih", iye la main menyampuk x beri salam lak. kire peramah la org yg layan penyampuk td tuh. lagi satu yg aku perhatikan, diorng ni kire mcm busy body gak. alaa mcm mane nk ckp eh, suke dgn perbualan org lah. ade satu hari tuh, aku tgh berdiri dalam tram nih, then ade la 2 org budak ni duduk. ckp dah la kuat semcm, jadi aku perhatikanla org sekeliling diorng tuh. aku tgk jer, makcik sebuk jer menjeling mamat² nih. then bile ade something lawak ker, die ikut ketawa. aku pun terketawa gak. bukan sbb lawak mamat tuh tp tgk makcik tuh. then katekanla makcik ni x setuju dgn mamat ni in pape matter lah, makcik sure akan menyampuk. mmg la, dah brape kali dah aku nmpk dirng mcm nih. bagus betul. tp tu lah x tau malu. bygkan org² gini ade kat mesia, perhh sure la kene cop org gile. hahaha.

entah la kan, lain tempat lain ragam. yg penting aku score nnt. amiin.doakn aku lah yer. oklah, match italy-ghana mcm best jer. à plus =)

*macet = traffic jam bak kate abby

ku merindui kicauan burung di taman hibiscus ku !

No comments: