Sunday, June 11, 2006

kerana kawan baik, kawan baik lain dibuang...huhuhu..

perghhh!! panas siot hari ni. megikut ramalan cuaca tf1 td, diorng kate hampir semua bandar² seperti grenoble n lain² dan kampung² cowboy seperti blois n chateauroux dan lain² mencecah 30°C. same panas dengan mesia lak. nasib baik aku ade bekal ibu sirap yg 'diseludup' khas dari mesia. hehe. sejuk gak tekak n perutku ni. =)

satu bende yg aku tak suke mase panas or mase sejuk ker (same jer, pendek kate duk sini lah), aku kene pakai makeup² or body losyen sbb nye sampai sini jer aku ade semcm allergic la pulak. time panas jer, sure rase gatal jer, w/pun aku dah mandi² bertangki² air. ish ish ish, sampai sini jer allergic dgn matahari. sian aku kan? hahaha. dah la sini panas kering, mgn sbb tu kot. dah kulit aku kering gak. bile balik mesia jer, eh eh, tak rase gatal dah. ngada² saja kulitku nih. =P

tp kan, org kate, cahaya matahri ni yg buatkn manusia kuat. hmm..par exemple : 2 pesakit dalam bilik. sorng kat tempat gelap yg x kene cahaya matahari n sorng lagi kene cahaya matahari. didapti yg kene cahaya matahari tu cepat sembuh. sbb tu kot org² afrika or arab tgk kuat² jer sbb slalu kene. n sbb tu gak kot français ni suke menyidai badan kat taman² kat victor hugo* tak pun kat atas bukit* tuh. aku pun kureng paham gak diorng nih, time mase sekolah tuh, ckp : putain, c chaud ! tp bile time weekend : comme il beau aujourd'hui. then bersidai. ade time² die lak tuh !

ni yg buat aku rase malas naik tram time weekend, time weekend ni biase lah, semua dah 'open' dah, maka akan terkeluarlah bau² yg agak kurang menyenangkan bile dah ramai² himpit dalam tram tuh. biasenye yg laki lah, yg pompuan, wangi sket. tu yg best tuh bile berhimpit² dlm tram. hahahaha (awad time jahat!). so, last² aku prefer naik bas utk pergi carrefour ker cinema ker memane lah. sbb bas ade air-con. tram ade gak tp tak kuat lah. klu x ramai org pun, dpt rase angin dari luar tingkap gak. so kesimpulannye, org putih nak hitam or coklat n org coklat or hitam nk putih lak. jadi, manusia ni tak pernah nk puas hati dgn ape yg die ade.

lagi satu, semalam ade greve/mogok lagi ekceli. aku pun tak tau pasal ape lak kali ni.sbb tu aku naik bas tuh. tp yg ni greve siap main² muzik lak. siap ade patung² giant semase diorng greve tuh. ingat nak tengok gak, tp malas lak. bising lah pulak. tp mcm biase lah speaker aku lagi bising. =p . patutnye petang ni ade lebih kurang rumah terbuka lah. rumah terbuka tuk rase² vin/wine. khas tuk quartier/taman aku nih lah. ade gak rupenye diorng buat. baik sungguh. mgkn nak tarik undi kot utk tahun depan. hahaha. tp nasib baik tadi aku tertido lak. cis, iran kalah lak tadi. patut aku tertido kot. huhuhu..

okla, citer yg agak mengejutkan aku lak hari nih. hmm...mcm tajuk tuh lah. patutker tak eh? aku pun tak paham nape lah die buat gitu. tp kesian kat kwn baik aku tuh. anyway awak, be strong k. aja aja fighthing n good luck nnt !!! oklah, pasang mode sedih jap hari nih.

1 2 3...change !!! ooookkkk... ni gambar² kitorng time trip ke amsterdam tuh. maleh la nk letak gmbr bunge lagi, memandangkan bunge dpn rumah aku pun dah berpenyakit, org yg jaga residence ni pun terus potong. macam kebetulan lah pulak dgn peristiwa sejarah hari ni. huhuhu. xper², td aku baru perasan ade munge² yg cantik baru tumbuh. hehehe..nak dpt kwn baru lg ker aku ni? hmmm...=)

bergambar dgn kete² kitorng.
masuk² jer taman munge ni trus kitorg amik gambar kuarga =P
iklan blue jeans. kebetulan lak tuh !! suke pic nih
amik dgn windmill lak (asyik munge jer dah bosan)
dah penat, kitorg pun lepak bwh pokok. taman larangan ekceli. haha

*tempat² ni kat Grenoble.
p/s : baru aku perasan, blog ni best view gune Mozilla Firefox k !
ku merindui rama² di taman hibiscus ku !

No comments: