Tuesday, June 20, 2006

ke'boring'anku sepanjang setahun di bumi grenoble yg indah =P

skrg ni french tengah countdown akhir tahun terutama student lah. biasela, diorng ni x suke org putih (sbb dh makin byk gelap...hehe) xde lah, kan diorng ni x suke org british n american (org barat lah kirenye) so, akhir tahun bagi diorng ialah akhir bulan 6. then awal tahun diorng awal september. so, diorng pun x sabar² nk bercuti panjang !! jadi, adelah program/rancangan² tv diorng ni buat sedutan or best of the best program diorng tuh sepanjang setahun ni. semalam aku tgk il y qu la vérité qui compte. ni kire mcm jejak kasih lah. tp lain sket. klu nk ajak kawen, kat situ pun boleh, kalau nak ajak berdamai kat situ pun boleh, so aku tgk tuh, ade lah yg agak sedih/terharu n ade yg lawak giler. tu la diorng, mmg open minded giler, pape citer peribadi pun diorng boleh kongsi gitu jer (peribadi tuh termasuk ...(dot dot dot) lah..hehe). sebelum rancangan ni buat best of the best die, ade satu lagi program ni buat gak. program ni kire lawak giler lah,mcm candid lah. aku mmg x bleh tahan bile dah start tgk tuh, nak nak esok nye ade exam, so terpakse lah aku tutup tv, klu x asyik ketawa jer, hilang ilmu. biasenye aku ni study bukak tv n lagu, klu x bising lagi, bukak ice box. hahaha...sbb panas woo sini !!

so, aku sepanjang setahun ni un, kire dah banyak tmpt dah pergi. jalan² beramai² lah. xde nye aku nk jalan sesorg kat europe ni, iyerlah, klu x sape nk amik gmbr aku yg bernilai berjuta² nih kan? hahahaha. jadi, sepanjang jalan² tuh, train la kawan baik aku. huhu. setiap kali klu nk g memane jer, sure aku bawak satu buku. ade 2 sbb ekceli aku bwk buku/novel tuh, 1st tuk isi mase yg berjam² dalam train dan 2nd lak tuk aku tidur. hahaha. bace 2/3 helai pages sure rase ngantuk, so, apekah aktiviti duduk yg paling best di dunia ni selain tido kan? =P

Photobucket - Video and Image Hosting
voici tanda² aku boring sepanjang tahun nih. ade 3 buku kecik yg prof aku kat colmar hari tuh. yg lain aku beli. x percaye gak aku yg aku ni dah kumpul buku banyak ni sepanajang setahun. rekod tuh. dulu kat colmar, huh, x pernah pun nak tgk buku or komik or novel tuh. tp bile kat sini, senang jer aku kluarkn duit beli. huhuhu.

ni la fav komik aku. fadhil le génie. hahaha. memang lawak giler.habes pun 31 volume komik nih. semangat giler kan aku? sume in french tau !! jgn main². hehe. w/pun in french, mmg lawak lah. aku suke slamdunk ni time ntv7 tunjuk anime die. lawak n best. aku start membeli ni, time aku nye pc n katil blum sampai lagi kat umah ni. lagi satu anime yg aku suke, GTO. tp bile tgk² blk, abes gak 100euros nk abeskn sume volume die tuh, so, aku x jd kumpul yg tuh, tgk anime die kat pc jer. lawak mmg lawak !!
Photobucket - Video and Image Hosting
ni lak, koleksi Dan brown. abes pun 4 novel die. ni sbb, da vinci code punye pasal lah nih. sume org kate best jer, so, aku pun beli lah. skali best pulak, then terus beli yg 3 lagi novel die. oklah, sbb tuh aku beli. yg ni, in english lah. x kuase aku nk belek² kamus klu in french. yg tom clansy tuh, aku x bace abes, sbb tebal sgt. hahaha.tp akan aku abeskan kot. tgk lah. n yg corss bone tuh in process abes. tu pun dlm tram aku bace. klu x, mmg x abes. tulah, aku ni beli sbb nk bace dlm tram or train jer. kat umah, huh, jgn harap nk pegang buku. hehehe. sbelah die tuh, citer panglima awang. hmm..tu yg buat aku semangat sket tuh duk sini n buat aku rase minat kat sejarah balik. huhuhu. bagus dr tuah tuh. then, blk nnt, sure aku bwk novel faisal tehrani lak. aku beli novel melayu pun sbb ade sejarah n motivasi lah, klu yg jiwang² tuh, sentuh novel tuh pun aku x nak. hahahaha.

oklah, lagi satu tande aku boring ialah blogging. hahaha. anyway, papepun aktiviti boring aku ni, aku dpt something gak. x lah aktiviti boring yg merugikan. ;)

kelaparanku keegoanmu -bak kate dinie.. HAHAHAHA!!!

No comments: