Thursday, October 12, 2006

hari berjalanku

ni la aktiviti di pagi khamis. baik tuk kesihatan ni !
hari ni lame giler aku berjalan. mule² tuh mcm biaselah pergi amik tram. ade la dlm 5 mins. jln sambil menghirup udara sejuk grenoble ni. segar gak lah tp x tau la ape yg ade dlm udara tuh kan, org kate udra kat sini tercemar tp aku kate ok jer, sejuk sampai ke paru². suke cuaca gini.

klu ikutkan aku mmg x lewat ari ni, tp ntah sbb ape ade org² perempuan kat atas tuh bermogok aka greve. dah la tram tuh terpakse turunkan kitorng kat ile verte. aku pun turun la. sbb aku ade rendez-vous ni. klu x penting nk jer aku patah blk umah n smbg tido, lupekan TP info aku tp sbb ade rendez-vous la terpakse aku jalan ke station satu lg. tgk² perh,mcm xde harapan jer. then sambung la terus ke arret sebelum jambatan tuh, aku pun x igt ape name arrêt tuh. nasib baik la tram dh mule bergerak lepas aku sampai station tuh.

lantak la penuh pun aku main gasak jer. klu ikutkan mmg la suke jln kaki ni, sbb cuaca sejuk bleh la cuci mata skalik kan (ni cuci mata betul, bkn tgk awekz² ni !). tp yg x bestnye, aku lupe nk pakai make-up. hahaha. tuhla terase tegang giler kulit pp ni spnjg jalan. nasib baik bibir aku still berair n x pecah². tuh jer yg x best time waktu sejuk ni. leceh !

so, td mase lalu dpn org² mogok ni, aku pun sempat amik gmbr sambil jln dgn kadar sederhana laju la. tp slack la ade kete tuh lak. klu x nmpk die tulis ape. aku pun x bace sgt. yg aku perasaan, bdk² ni dh 5 thn blaja tp x dpt master. lebih kurang gitu lah. nmpk gak akhirnye diorng greve. rasenye klu xde greve mmg bukan france lah. xpun klu² tv² kat mesia tuh kurang biter ker, bleh jer 'curi' biter kat france ni, tunjuk pasal greve. dh x heran dah sy, lg pun aiman x kesah (semakin ramai berjangkit dgn aiman kan? :p)

mase nk tunggu turn aku tuh, ade la terperasan sorg mesian. kwn zi hui tuh lah. mule² malas nk tnye tp bile curik² dgr name die, then baru aku tegur. tuh pun kejap jer. lepas tuh, jln kaki lg tunggu bus 11.

TP info ni x la payah sgt cume kene alert sket. then balik. jalan kaki lg amik tram. turun kat centre ville. jln kaki pergi beli kurma then jln kaki blk umah. dlm 1/2 jam berjln tuh. ingat nk tukar phone aku yg dh uzur ni tp tgk ramai org lak. blk umah tido !

lps bgn, tgk tenet n chat kejap then, jln kaki amik bus g umah hakim n moled then jln kaki lg g amik tram. berbukala rerami warge grenoble. lps mkn,dgr perbualan cakar mencakar,main terup then baru la blk. blk pun jln kaki gak coz malas giler nk tunggu tram lame sgt. oklah mlm ni cuaca x sejuk sgt.

kesimpulannye, ape yg aku mkn berbuka td mcm dh abes kene gune jer. huhuhu. terpakse sahur berat sket pg esok kot. klu x mcm ptg td, perh...tahan jer. sabar fadhil sabar. hah, terjumpe vc lagu nora. patriotik sket. nennt la citer pasal patriotik lak. so skrg,susun jadual ! (mcm bdk kecik lak :p) thanks to k750i yg dh uzur mcm nk buang jer terus !! huh!

perjuangan yg masih belum selesai

2 comments:

Semy a.K.a Amalina said...

perbualan cakar mencakar??apekah itu wahai adik fadil??
bukan ke kitorang lebey kpd gossipp n ko pon tumpang sekaki ?:p

bpboyz said...

hahaha...yg lain x dgr, aku TERdgr yg part tuh jer