Sunday, October 15, 2006

my enemy attacks me !

Nooo !! ari paling paling x produktif langsung. du tout ! atas katil jer memanjang. geram betul. x bleh nk singgah kejap, singgah jer sure lah melayang terus. pelik pelik !

hmm, smlm sambil² tunggu max dtg kol 2am tuh aku pun basuh² la pinggan mangkuk sambil dengar berita pagi. yg tv3 nye tuh. pergh..mmg rase mcm kat mesia siot. oklah, biasenye aku x tgk tv, aku dgr jer tv kat mesia. so, terase la rindu kejap.so, ade can la nk tgk program mlm kat mesianye. arap² connection ok. so, bile die dh dtg, aku tgk die pon mcm penat semacam jer. nk jer soh tido trus, tp dr raut wajah kelaparan die tuh, aku pun masaklah kejap. hahaha. mkn jer w/pun sgt sedap. xde bahan pape pun, padahal dh tau die nk dtg. hampeh btol punye tuan umah. rajin btul die dtg sini tgk awekz die. ish ish ish. ssh btul bercouple eh? sejauh mane pun sanggup dtg tuh. ade la dlm 5/6 jam gitu dari tmpt die klu x silap. hmmm...

hah,sebut pasal makan.sorry la warga grenoble esp semy nk tlg tuh.sorry la. mmg ade masalah teknikal la. klu xde bleh jer nk buat. ni gara² enemy aku la nih. aku pun x paham. pagi td pun hampir² terlps sahur, nasib baik max kejutkan aku. hoho. sempat la aku mkn kurma n minum milo sket. lg pun mlm sbelum tuh dh mkn kebab, eskem n chips kat umah asma. (nntkan lagu raye dr kami !! hahaha). so xper la x mkn sahur berat pagi tuh. lepas² subuh jer, bumm ! tido.

bajet nk bangun kol 10 sbb nk g library kononnye dgn warga² grenoble ni tp x sangke aku,aku dgr skali jer alarm,then x trus dgr lagi. biasenye 10 kali alarm ni berbunyi, tp x ari ni (sabtu). bangun² dah kol 12. then online jap. aku bt ape pun aku x tau. sedar² tgk dh ade atas katil. tgk² dah kol 3.15 perh...mmg giler ni. ape dah berlaku ? aku pun x tau.

sedar² tuh, aku pun kuatkn diri pegi mandi. hehehe. lepas tuh ade la rase sket segar. tgk², eh eh, ade download something rupenye. lagu radja rupenye. hah ! download pun sbb tgk tajuk mcm best. ade tajuk raya n mlm 1000 bulan tuh. so, dgr² lah kejap, oklah not bad. w/pun lagu die x melekat dlm kepala aku tp lirik die ok. so,aku pun upload lagu tuh kat sini. igt nk letak raihan skali rase mcm xde kelainan la pulak kan. ade 1 lagu raye, oklah, ade takbir die, tetibe rase mcm sebijik mcm takbir kat sini. nnt la klu ade mase time raye aku up kat sini.

so,lepas zohor tuh, aku pun try sesungguh utk x ke katil lg. so, chat jer la. msk sket then dh buke. rase janggal time weekend mkn sesorng :p then ntah nape, aku pun x tau, bangun² jer aku tgk jam dah dkt nk kol 2300. teruk². tgk tv bukak,winamp bukak. mcm mane bleh TERtido nih ?!! akibatnye, bdn lenguh² n letih sesgt. mmg xde tenaga langsung. last² jd mcm ni, x bleh tido lak (bkn ke mmg stay up mlm weekend?). geram r ! ntah pape !!

so, abes citer marah keatas enemy aku ni. nk citer lain lak, tetibe rase pelik gak kan dgn org² ni, time org nk buat baik jer sure bandingkan dgn mase² lampau diorng yg x baik la. xkan x paham, bulan ramadhan ni kan bulan kemaafan, khusus tuk kite beramal then insaf. so, dh org nk bt baik terima jer lah. ade 2 org ekceli (yg aku bace dlm paperlah). sorg penyanyi nk berlakon n sorg politician.

TERbace bhgn hiburan td.kononnye klu die nk berlakon x bleh la nk sentuh² pompuan. oklah tuh ade niat xnk sentuh. bagus bg aku. sbb nk tgk gak mcm mane lakonan gitu kan. tercari² filem iran yg dgr citer jenis mcm ni, yg org us tuh nk tgk. ade 1 citer tuh, ape title die tah, x jmp nk carik la. lepas tuh ramai la yg banding²kan die time muda² lu (aku lg muda,hehe). bkn fan die pun, tp pelik la org ni. nk² ade pelakon² tuh,bg komen pergh,ntah la. realitinye, filem mmg gitu. sedangkan dlm real world pun mcm gitu. nk² kat france, kene bisous la ape lah. (cis,mcm xde can je nk bisous dgn 2 org awekz yg kire cun gak la dlm kelas aku tuh,huhu). yg pasal politician tuh lak, aku pun x phm asal la org² yg x suke die nih akan maafkan die time die minta maaf. dh nk maafkan org, maafkan jer la terus. kan lebih baik memberi drpd menerima. mcm x ikhlas jer nk maafkan org sampai soh die minta maaf. mmgla die jenis yg x akan minta maaf tp tuh masalah die la kan,kite yg maafkan maafkan jer la. tuh la org² skrg, org nk buat baik pun kene hentam, nk maafkan org pun tunggu org tuh minta maaf. tp tuhla dunia (ceh poyo jer :p)

ade sorg lagi politician ni. mmg respect die. jgn ingat org pakai kopiah xde ilmu duniawi k ! w/pun luaran die gitu, tp knowledges die, perh, mantap. kan bagus die jd leader. masalahnye bkn org² atasan ni, tp org² bawah ni, poyo sgt.bajet pandai sgt. ekceli ramai leader² yg idea n knowledges diorng bernas² sgt kat mesia, tp disbbkn org² bwh yg suke merapu n mengampu la buatkan kekadang tuh ssh nk mengundi. hehe.

papelah kan, yg penting x sampai 10 ari nk raya. yay yay ! ade TERniat gak aku nk ponteng kelas mase raye nnt. mmg nk rase suasana raya kat grenoble. memandangkan pagi ari isnin tuh ade maths jer. so bleh ponteng. x pun ari selasa pagi ade fizik, bleh ponteng gak.kire maths n fizik ni klu aku blajar sendri ok kot. harap² lah. so tgk jer la nnt mcm mane. mintak² x mcm thn lepas, kecewa sy. huhu. k la luahan citer tuk pagi ahad nih sambil melayan lagu indon. tataaa

xnk jd org bwh

2 comments:

Semy a.K.a Amalina said...

fadhil..sape yg dtg?s.one yg kitorang knal??ari ni mau pegi braderie?

bpboyz said...

pakwe zi hui tuh..x kenal kot..nak pergi ! kol bape? nnt call or bg offline msg ker eh.