Monday, October 02, 2006

i wanna be creative !! can or not ?

hari ni ari paling best skali r. kelas start pagi then abes tgh ari. w/pun pg tuh, aku still rase malas giler nk g skola. tp memandangkan abes kol 12.30 aku pun motivé lah. xde citer ekceli, ade tuh ade tp klu ari² citer aku g skola kene jogging dulu la, kene jln kaki lah, kene msk lambat kelas la x syok lak aku nk citer. rasenye korng bleh hapal jln citer tuh kan? so ari ni nk citer lain sket. err...

so, tadi aku ade kelas maths. mcm biaselah, selama 3 minggu ni asyik buat intergrale jer. oklah tuh kan. tp 3 minggu bende same, boring gak la kan? yg peliknye, aku rase x mencabar lak soklan maths nih (bukan nk poyo k) esp integration ni lah. bende same jer, klu ade methode/cara die sure senang nk buat. tp bile tgk² balik soklan maths nih kan, kite bleh selesai kan dgn byk care rupenye.

macam td tuh, aku igt ade 1 cara jer nk buat integration par partie. rupe²nye soklan tuh bleh buat dgn nombre complexe gak. hmmm..secara signify nye satu masalah tuh ade byk jalan penyelesaian cume kite ni kene kreatif pilih mane yg sesuai dgn keadaan die. dlm jln penyelesaian tuh lak kite kene kreatif lg supaye bleh sampai cepat kat jwpn akhir dgn betul.

jadi, bile aku compare maths maths dgn maths electronic ni, electronic ni kene lg kreatif lah. i mean kalau pandai mane pun klu x kreatif mmg x berbaloi lah. jwpn mmg dpt tp x lawa lah jln die tuh. tuh yg aku pening sket mase TD kelas elec nih. cari equation die, then buat forme normalisé then baru kire nilai² resistance la, itu la ini la. perh..dulu aku igt engineering ni kerje² yg pasang² wayar gune komputer jer, rupenye lagi complicated. lagi byk MATHS !! arrghh...

kesimpulannye, aku baru nmpk kesenian maths tuh n buatkan aku nk jadi sekreatif yg boleh. then apply creativity tuh in real life. skrg ni, seriouslah aku rase aku ni x kreatif (dr segi pemikiran n pape lah)tp ade la sket kot. klu in maths tuh boleh lah. ni yg geram nih, org yg buat survey asyik kate yg lefthanded ni kreatif n ade kelebihan. bile pk² blk n check² blk, mmg btul pun, stkt ni kekreatifan aku dlm maths jer. bende² lain aku rase aku tengok mcm og biase jer. tp kekadang tuh berbeza gak. waaaaa...mcm mane ek nk pikir secara kreatif n inovatif ek?

bile ingat² balik buku dr tuah tuh, hampir sume die tulis tuh mcm aku ade buat tp ntah la mcm xde pape pun. ni time aku kat sek. men. lah. kat sini bleh katekan aku ni totally different lah. tp xper skrg ni aku tgk mcm ade sket² berubah lah. yg penting keupayaan maths aku semakin stabil. tuh yg penting. aaarr..nak jd kreatif gak!! mcm mane ek nk practice otak ni? bg tau la bg mereka yg tau k. sesungguhnye memberi ilmu tuh satu sedekah yg sgt mulia.

k lah,hah, ari ni aku rase ni la tido paling berkualiti aku kot. mase nk mule tido tuh igt nk bukak lagu muse jer tp bile pk² blk baik dgr muzik jer. then igt nk pasang mozart ker bethoven ker, org kate bleh ransang otak, ntah betul jer, aku dgr mcm nk tido. last² aku pasang maksim n akak mae tuh. tp bile bgn tuh, perh segar bugar beb. terus motivé giler. ni yg best nih. kan bagus tido mcm ni ari² x lah dtg kelas muke ngantuk n tido jer nnt. *sigh*

k la, aku update ni pun sbb motivé giler bgn td. so maknenye mlm ni aku start study lah kot. kot !! k la, selamat berpuasa n selamt send kad raya kat aku k :) ni alamatnye :

MOHD KAMARUDIN Fadhil
Residence Athena,
12 Rue du Phalanstere,
38 000 Grenoble,
FRANCE.

ps:eh sorry r w/pun aku motivé tp malas lg nk betulkan aku nye background tuh. klu korg x bleh nk bace tekan Alt+a k. sorry 4 d inconvenienvce

tidur lambangkan cara hidup anda (ye ker?)

No comments: