Wednesday, October 04, 2006

le jour incroyable

boring boring... ni aku listkan perkara² incroyable pagi tadi :

(*) sejuk giler pagi tadi mase sahur. biasenye dingin² pagi mesia, pg td dingin bangat. 1st time x tahan sejuk !!

(*) mcm biase, ternmpk tram aku lalu dpn mata jer.malas nk berjogging lak pg nih. mase tgh tggu tram lain, berlari la bdk ni keja tram, dh la x dpt naik terpakse pecut 100m ke station lg satu. sian budak tuh aku tgk. rase nk maki driver tram tuh pun ade gak :p

(*) biasenye tram x penuh. tram yg lalu dpn mata aku awal² pagi td x lah penuh. yg tram aku naik td, perh penuh giler dh mcm tin sardin (a'a kene beli sardin ari nih). nasib baik x bau bau²an yg kureng. tp rase mcm² jer td. hahaha. (kurang pahala nih).

(*) kebiasaannye aku jln kaki jer ke IUT tp ntah nape, nmpk bus 11 terus secara auto bdn aku berjogging kerja bas tuh. berjogging gak aku akhirnye !! huh!

(*) 1st time tuk tahun sekolah ni, mulut aku berasap bile bercakap. lupe lak nk soh kwn aku amik gmbr. hahaha. jakun tertibe ade asap lak :p

(*) 1st time gak aku rase kelas 1st tadi tuh cepat berlalu. waaa..ajaib biasenye aku tgk puluhan kali jam. tp ari ni mmg incroyable lah.

(*) 2nd kelas, aku dah tertahan dgn prof sorg nih. tulisan, mak aih mengalahkan cakar ayam. tahu la reti tulis sambung² tp ari ni, bleh la aku lebel prof ni tulisan cochon (babi) mcm org² french istilah kan. x paham siot die tulis !!! die pun x reti² nk btul kan tulisan die bile sume budak ckp "c'est quoi monsieur après .. " geram !!!

(*) 3rd kelas tadi, prof pelik gak. tetibe ketawa sesorg. bkn nk kutuk la kan tp kenape? org lain x ketawa pon. aku mcm biase senyum jer la kononnye nk sedapkan ati prof tuh. tp bagus, kelas die abes awal, tuh yg best sket.

(*) percaya atau x, warna hijau adalah warna paling sensitive(sensible) dgn mata kite. peratusan kesensitifan (ade ker word nih?) warna hijau tinggi giler dgn mata manusia berbanding warna merah n biru yg bleh kate kan sangat la rendah peratusan die. so, terbuktilah yg hijau ni bleh menajamkan/menyegarkan pemandangan mcm imam ghazali pernah nasihat. (still mencari background hijau nih !)

(*) mcm keluarbiasaan gak, aku tertido dlm 1 or 2 mins gitu dlm kelas. dh la dok dpn lak tuh. siap sempat mimpi nk masuk tuh. giler². janji x nk buat la. kang kene kutuk lak :p

(*) same gak dlm tram, aku tertido lagi. penat siot ari nih, tak tau nape !!! why !!!

(*) mata aku nyot² tadi. rase mcm nk jmp org lama. or maybe kad raye kot. hahaha. tp xde pon kad mase blk td. huhuhu. sape la yg teringat kat aku ni kan?cepat bg tau, nnt aku sakit mata lg kang. hmm...

(*) td terjumpe akak yg cute w/pun pipi die tembam sket. tp ntah nape aku tertgk mata die n die pun tgk aku lain macam jer. dlm beberapa saat lah. nk bg senyum, kang die pk lain lak. hahaha. ish.. what a day !!

(*) ari ni 1st time aku rase tersangat lah lapo!! w/pun pg td dh sahur sikit nasi, tp rase lapo lg. nape eh?

betul² incroyable la ari ni. byk sgt insiden² yg berlaku. nasib baik aku ok jer. hehe. tak tau la ptg ni nnt ape yg incroyable nye berlaku. ni aku bleh katekan yg aku ponteng kelas english. so, aku msk kelas exprescomm. ade trst !!! waaa..doakn aku k rakan² !! tq

skrg aku mcm kapasitor yg kehabisan charge..

4 comments:

Anonymous said...

kad raye.. kad raye.. cmner tuh kalo lmbt, sakit mata??! looo chiannyee

bpboyz said...

lmbt xper asalkan bg..bg specialpunye kad raye k abby ;)

Anonymous said...

hohoho..love at first sight kot ngan kakak tuh..haha

bpboyz said...

hahaha...x kan lah rase love at 1st sight mcm gitu.abesla akak tuh.. haha