Saturday, January 27, 2007

3 jam ke ibu kota

ekceli aku rase mcm ade kebetulan jer aku kat sini. mase mula² nk decide pegi mane untuk IUT mase aku kat colmar dulu tuh, aku iyer² jer nk pegi lyon. sbb nye aku pun x tau. sbelum bg keputusan aku tuh, mcm biaselah kan, tgk peta france. alih² aku nak pegi bandar dekat dgn lyon lak. sbb nya aku pun x brape pasti.

kalau ikutkan, bleh jer aku pegi lyon dgn 2 org 'kembar' tuh, tp mase last² tuh, aku nak sgt² tetibe pilih grenoble. mula² sbb gunung kot, then bila dgr² prof ckp blk, ade 1 ecole agak femes gak. so aku pun membiarkan diriku ini pergi grenoble. bukan ternamenya ecole tuh aku dtg grenoble ni, tp sbb instinct soh pegi situ. kalo bleh aku nk jer masuk pape ecole. asalkn hidup senang cukup la kan. tp tuh lah...

mula² mcm biasalah kan, baru pindah tempat baru, rase mcm pelik sket. tp bila ternmpk gunung² tuh rase tenag balik. sama mcm aku mula² pindah batu pahat, tgk hutan depan umah tuh, ish takut giler, tp bila dah pegi skolah agama, ari² lalu situ time subuh² xde rase pape dah. (ni bukanlah hutan sgt, kecik jer klu ikutkan.) tp skrg hutan tuh dah xde dah, dah bt tmn perumahan. time die bt tuh la, aku and da gang masuk kwsn tuh main polis². dgn senapang getah tuh. ade tuh, buat keje bengong pegi lastik mat² indon keje situ. tp tuh lah...

so kiranye, aku ni agak attaché (terikat) dekat satu² tempat tuh. bila tgk² result aku ni, aiihh, rase mcm kene pindah jer. tp i dont want ! i dont want !! (sambil hentak kaki :p). grenoble ni klu ikut kan bukan besar sgt pun, tp aku rase suke dok sini. senang nk bergerak n ade org² best kat sini. time cuti² france ari tuh, cuma 1 bandar jer yg jadi pilihan aku. bordeaux. tp bandar tuh, nmpk mcm besar bg aku. tram dah same dah, tp tuh lah...

hmm, antara persamaan bp dgn grenoble adalah 3 jam pergi capital. cume bezanye, bp ke kl naik bas n grenoble ke paris naik tgv. so kirenye, senang lah aku nak bergerak. bas tuh pun, kire agak punctual gak la mcm tgv sini (kadang²). poskod bp lak 83 000 n grenoble lak 38 000. terbalik kan jer 38 tuh. tuh yg kadang² tuh aku terkonfius kejap mase tulis alamat nak pos surat stage ari tuh. so maybe aku mmg ditakdirkan dok sini kot, aaaaa...x mau pindah la!! tp tuh lah...

hah, tadi time aku nk carik gmbr bp, tetibe aku jmp website bp. hohoho..bp dah ade mall baru. hahaha. bp mall. tp bagus la org yg buat web site ni. teringat aku kat tmpt² aku lepak. hah, jgn x tau skrg dgr citer nk bt uitm kat situ. tetibe makin 'maju' lak bp nih. *sigh* bp bp. try la pegi tgk website die, gmbr lawa², meh tekan sini tuk bp and sinun tuk grenoble. rindunyeee nasi berianii !!!

aku pun tak tau sbb ape aku bt entry ni tp tuh lah...

free hugs anyone ?

2 comments:

Anonymous said...

Alah Fadhil, insyaAllah boleh kot. Doa jangan lupa!!!

bpboyz said...

thanks Asma'...insyaAllah boleh..aja aja !! :)