Monday, January 08, 2007

memBZkan diri

bonnée année ! bonne santé ! meilleur voeux ! tuh la aku dgr pagi td. sambil dpt 2 kali 'serapan' haba tahun baru. hehe. kelas 1st => maths. hmmm...mmg bagus sgt. nak² kames nnt ade exam. dgn automatique lak tuh. hmm..rabu ade exam english. n jumaat maybe ade exam TP kot. waaaa... tambah dgn next week ade 4 exam n 1 exam TP.

x la teruk sgt kan? tp, aku ni baru abes cuti, xde momentum lg. hmm...tp biasenye lepas cuti (bace : bersuka suki) bende senang nk masuk coz otak masih fresh, dgn condition kite dh bace n dgr 'vocab²' dlm subjek tuh la. harap², azam 07 aku tuh termakbul, insyaAllah.

now, aku kene buat report RF aku. waaa, nk revise auto n maths lg, manyaaaaknye keje !! tpkan, lepas jer petang selasa minggu dpn, aku freeeeeeeeeeeee !! selama 2 bln tanpa DS. yay !! tp maybe ade test kecik kot. papepun result exam kali ni kire mcm hidup mati aku r (eceeeh!)

so, dgn ini sy merasmikan minggu BZ bdk² grenoble tanpa persetujuan mereka². hahahaha. hah, sape² bt mkn tuh, ajak² la saye yer :p . kate je bz aku ni, tp update gak blog. tuh la, ekceli aku update pun sbb tgh masak ni, so klu aku x update minggu ni, means aku x msk laa. ntah la, mase masak la sesuai nk mengupdate² nih. lame gilerkn aku msk ? :p

err..skrg masih x snow² lg. pelik gak. mgkn bumi panas sgt kot sbb tuh die asyik hujan jer. maybe die nk turun snow ekceli tp sbb panas sgt, so jadi hujan ( bleh pakai ker teori nih?) hah, aku jmp 1 teori (konon²nye la), klu nk tgk tumbuhan² (bace : pokok² n rumput²) bernafas, cube observe (cube je), time sejuk², pergi taman, then tgk ade x mcm kabus² or samar² jer (aarrghh..mcm mane nk ckp eh), kalau die mcm ade kabus je maknenye 'mereka²' tgh bernafas la. makin sejuk tmpt tuh, makin tebal kabus die. ni aku perhati sejak aku kat grenoble ni la. iyerlakan, tmpt umah aku ni ade sekecik² taman tuk aku perasan fenomena ni. so, bile aku kuar umah jer, tgk² mcm 'putih' aje, sure sejuk giler. tp ni just pemerhatian sengket saye la :)

okla, nmpknye ayamku sudah masak. selamat kembali ke sekolah/U/kolej kepada mereka² berkenaan, dan selamat menghadapi peperiksaan kepada budak² grenoble dan seanterio dunia, dan selamat menerima keputusan kepada mereka yg suke² minggu ni. (skeeemanye ayaaat !)

oppp, jap, nk komen pasal movie korea aku tgk yg dipengaruh oleh asma'. bile aku tgh search nk carik akak cun tuh, tetibe aku TERbace yg citer tuh berdasarkan kisah sebenar. patutla rase mcm ade smthg jer. ekceli kisah sorg mamat/minah tulis citer die kat tenet. tuh yg bezakn citer imaginasi, adaptasi n kisah benar. yg TERbaik of coz la kisah benar. sbb tiada 2 pengalaman yg sama ! :)

angan² du jour : nak bukak satu kedai buku then jadi penjual dalam kedai tuh, x pun nk experience kerje kat kedai buku. rase seronok lak bile tgk bhn bacaan org lain :) * angan² terbang mase lalu dpn kedai buku sambil tgk² org didalamnya*

alamak ayamku mcm hangus je

No comments: