Friday, January 26, 2007

aaaarrgghhhh

tetibe rase geram giler. ptg tadi aku layan heroes sampai episode terkini, hmm, nmpklah yg serie ni makin lame makin aku suke lak. lepas tuh, aku pun check result aku online. sekali...wow !!

aku ingat nak g IUT lepas solat jumaat, tp rase malas tetibe lak. so, aku pun check website departement aku, then die kate boleh check online. hmm, ape yg bleh aku ckp pasal result kali ni, *sigh*.

x sangka math aku bleh dapat markah cengitu. pelik tapi benar. soklan true or false ni mmg mengelirukan. tp yg sure aku kene score abes²an sem 4 nih. hmm...rase mcm nk terjun jer dr tingkap umah aku ni.... tp sejukkk !!

mase g masjid td, khutbah pasal hari asyurah. aku mmg nk dgr sgt tp die bg khutbah dalam bahasa arab plak, adelah kadang² tuh die ckp french. ade 1 hadis tuh, maksudnye lebih kurang gini, ada seorang sahabat or ulama (aku x dpt nk surekn sbb die ckp arab campur french), 'aku hanya berpuasa pada 9 muharam sahaja'. lebih kurang gitu la, kalo salah betulkan eh.

bila aku baca article dlm blog faisal tehrani tuh, aku mula agak 'confuse' pasal puasa sunat 10 muharam ni. ada yg kate, puasa pd ari tuh adalah sunnah nabi yg tak benar (cuba baca kat sini ). tp aku check kat website lain, diorng kate sunat. hmm, tp kalau ikut logik, 2 2 tuh ada kelogikan die. ini la masalahnya bila agama digunakan untuk politik. InsyaAllah aku balik mesia aku tnye ustaz masjid ker, kalau ada sesiapa yakin dengan jwpn die tuh, bagi tahu la saya yer.

entah la, tetibe aku rase sangat penat selepas tgk result aku tuh. ada rase agak kesal sikit. ntahlah kan. dulu ada masa tak nak buat. hmmm...kalau lah aku ada 'gift' mcm dlm citer heroes tuh (hah, pengaruh tv lagi!).hehe. eh hah, ari ni 1st time aku pasang heater. huhu :p

oklah, korang take care n good luck lah yer.

delete this feeling please.

No comments: