Friday, January 19, 2007

Selamat Tahun Baru Hijrah

semoga tahun ni lebih bagus hebat dari tahun lepas. bagus dari segi rohani dan jasmani la kehendaknye. so, nk kongsi bersama dengan korng sume sejarah yg berlaku pada 10 Muharam. jgn la malas² nk click kat link sini dan sana (<-- edisi 19 Jan yer). cube teka pasal ape? pasal pembunuhan keluarga cucu baginda Rasulullah S.A.W kite, Imam Husein A.S. dulu, aku, 10 Muharam sebuk jer g masjid sbb nk mkn bubur Asyurah. tp sebenarnye, disebalik name Asyurah tuh ade terselip kisah sejarah yg TAK SEPATUTNYA DILUPAKAN oleh semua umat Islam. aku berasa sgt sedih baca kisah tuh. aku pernah dgr citer tuh, tp nape aku boleh TERlupe eh? jadi, oleh sbb kite ni manusia yg mmg bersifat lupe ni, ape kate kite baca balik sejarah tuh. baca la sekali jer drpd tgk movie yg mmg fantasi dan hiburan semata² (x sume movie la tapi). so baca eh...baru bleh tambah ilmu baru :) hah, mase tgh² jln² dlm alam maya ni, aku terjumpe 1 lagu nih. band indon yg sgt² berbeza dgn band² kat mesia. so, kalau rajin dengar la, kalau x, xper.


nape la band² indon ni ade initiatif nk buat lagu dakwah dan bukan band mesia. yg aku kenal kat mesia, too phat la yg x malu letak nama Allah dalam lirik diorng. respect pada hal tuh. tp band² lain xde pun, ker malu ker ape ker, x tau. tp bleh lak tulis lirik tuk pompuan yg konon² nye cinta sgt. pooraahh !! siap sampai bleh ragu ayat die tuh, mcm pompuan tu la sbb die hidup kot. ntah la. tp band² indon ni bagus, even diorng ade lagu jiwang² yg teramat tp diorng buat gak lagu dakwah.

x kesah la rock sikit, tp 'isi' ade ok la. ni la band yg 'bersyukur'. yg aku tau, band² yg ade buat lagu² 'berdakwah' nih : dewa, ungu n radja. yg lain tuh aku x sure diorng ade ker x. hmm..ape² la kan. hah, baru teringat band slamber wawa tuh, oag . akhirnye ade gak band mesia eh. hehe. (ker aku je yg x pernah dgr diorng bt lagu jenis tuh,padahal ade?....huhu)

seronok lak dgr muzik love and longing kat sbelah tuh. tetibe, aku rase, filem² asia semakin best lak.

duduk relax tengok dan baca - quelle vie...

No comments: