Monday, January 29, 2007

yg ke 200

elo elo...rupenye ni entry yg ke 200 dah. ish, rajin gak aku menaip ek. so, bile kire² balik, dlm seminggu tuh aku post lebih kurang 3 or 4 entry lah. hmm...pas mal :p

kan pagi td aku xde kelas kan, so aku relx kat umah sambil² nk tunggu the next class,yg kol 11, so, aku pun dgn semangatnye lah pergi gak, kalo ikut jadual, ptg aku free, xperlah, demi 1 kelas ni, nak² ari pertama sem, aku dtg lah, sambil² jln nk g iut tuh, aku terserempak la dgn sorg bdk basketteur nih. die ni la yg dpt moyenne 15 point something tuh. pergh...mmg tinggi gila, dah la tinggi n maybe 1st kot dlm batch aku. ish mane bleh gini, aku pun nk gak !!! cayok² !! tp bile sampai kelas jer, tunggu 15 mins, prof x dtg, so ape lg, bdk² ni pun blah, aku pun join skali. ish !

mase siap² masak tuk dinner, tetibe aku dpt email dr prof yg jaga stage/internship untuk étranger punye. die kate, ade org nk dtg present uni kat scotland tuh n maybe bleh bt stage kat sane. so, bile aku pk² balik, bagus gak kalo aku dpt, memandangkan cabaran kurang sbb french ni kan x suke anglais (ceh poyo jer :p) so aku just try jer la kot. kalo dpt bourse régional, pergh..masyuk ni..hehe.

jadi, bile² pk blk, aku tolak czech punye n try yg scotland nye. tp dgn syarat mesti ade bourse la, kalo x dpt bourse tuh, aku stay jer la kat grenoble nih. memandangkan prof aku ade offer lak tetibe (tp posibilité jer) utk bt kat IUT. hmm...dok dlm lab jaga 'oven beso'. ntah la. tetibe aku excited nak bt stage kat luar negara ni. tp dh org sini x pandang kite kan, kene la carik negara luar yg menghargai kita. (eceh mcm ayat group rock underground kat mesia jer..hehe)

yaa, aku dah excited, maknenye motivasi baru nih. wake up wake up !!! hope this is not just my imagination !! come on la ! ^_^V

hah, aku igt nk study ari ni, konon²nye nk revise sem lepas punye la, tp bile pk blk, sem br ni mcm xde kene mengene dgn last sem, so, aku pun relax balik. tp relax yg berfaedah la, mcm tgk² movie. hahahaha.. err..aku x tau la, aku ni kan (ker org lain pun same gak?) kalau nk study jer, make sure meja kemas,bref, x berselerak lah. kalo x, x bleh study lak. kene kemas dulu, susun² jap, then study. bt mende tuh jer dh amik bape mins, sbb tuh kot result aku agak kacau. err...ade je...

hmm..dgr biter td, sorg dewasa tidur yg optima adalah 8 jam. rupenye, france ni pun ramai ralyat die mengalami masalah tido nih. n maybe nnt diorng nk bt 1 sign board yg tunjuk brape jumlah desibel yg diorng benarkan. hmm...

so, selepas tgk result tuh, aku mmg rase aku jatuh ke bawah sgt nih, tp xper, slepas proses muhasabah diri ni, insyaAllah bleh bt. yg penting kemahuan tuh !!

dimana ada kemahuan di situ ada jalan :)

No comments: