Sunday, January 07, 2007

pancaindera

aku pun x sure n ingat² ayam aje pasal pancaindera ni, malas nk google lak. so kalo salah tuh haraf maaf dan dibetulkan la yer ;)

*sentuhan*
hari ni aku banyak sentuh keyboard n mouse jer. then mcm biase la, sentuh bantal busyuk, katil or sofa lipat, sentuh tekstur kain selimut yg panas dan ape lg aku sentuh eh? hmm..hah, kek choc semy ;) et quand même ade sentuh gak kertas buat maths. skrg ni pun bilik bersepah dgn hasil sentuhan aku ni. bawah keyboard ade kertas maths,sbelah katil ade beg blom unpacked n pinggan² serta kuali² memanggil² untuk disentuh. waarrghhh !!

*rasa*
bangun² jer, mcm biase rase air milo la. shedaaap bile sejuk² nih. air paip pun kadang² tuh rase gak, then rase cake choc semy. punye la aku jaga sbb malas nk g beli breakfast. huhu. dah la cereal aku dah abes n rase malas jer nk beli coz nnt same gak, akan jarang makan punye coz kelas aku awal sgt. hmm...lepas ni aku akan merasa pasta tanpa tomato sauce. punye la mengong n malasnye aku nk gerak g kedai beli sos tuh. ari ni x kuar umah pun. nasib baik ade choc. klu x sure kene kuar umah gak. nape la tetibe stock choc aku ade byk lak? huhu

*bau*
bau bauan² lepas hujan jer la, tuh pun lepas bukak tingkap. then bau rebusan pasta aku nih, kejap lg sure bau bawang n daging selami. hmm...x byk gak deria bau aku ni digunekan eh? hmm...

*pendengaran*
mcm biase, dengar lagu,dialog movie n tv. x dgr org betul ckp lg ari nih. igt td nk call umah x pun mesia, tp disebabkn citer my sassy girl yg lembab kat tenet ni, aku tangguh² jer nk call diorg. bile abes jer citer tuh, tgk jam dah kol 16 lebih. so, sure diorng dh tido nye. iyerla, esok kan ade kuliah. aarrghh...aku dh kene rasuk dgn muzik 'canon' nih. mule² dgr kat citer korea tuh (asma' la ni pengaruh :p). sedap la pulak bile muzik tuh dgn piano n orches. then aku pun search² la kat utube, last² jmp byk giler version canon. best lak. mcm mane semy nari² dgr lagu shakira tuh mcm tuh la jari² aku nari konon²nye main gitar or piano la tuh. hahaha. tetibe rase mcm macho lak main instrument nih. hmmm...bleh dijadikn next interest nih :p

*penglihatan*
mcm korg sedia maklum, aku tgk movie citer korea tuh. lawak gak la. tp pompuan tuh mcm pernah tgk ajer. kejap cun kejap hampir cun, sbb tuh yg tarik aku tgk sampai ending tuh. hehe. bile tgk citer tuh, baru aku teringat pasal time capsule. hmm..idea best tuh. dulu aku igt nk buat, tulis something dlm kertas then letak dlm botol. tunggu sampai org yg bace surat tuh contact kite. chance untuk dicontact maybe 0.01% jer kot. ni botol yg dibaling kat laut tau, bukan x longkang eh. idea ni aku dpt pon mase aku kecik², ade sorg ni, botol die dijumpai selepas 30 thn (kot?) slepas buang dlm laut. ade masuk biter kisah nih. dari situ la idea tuh muncul, tp aku x buat² lg. lets say aku buang kat sungai rhone ni, ade x agaknye org jmp eh?

eh hah, remember mantan PM pun ade letak time capsule kat kutub tuh? 2020 nnt baru bleh bukak. terasa ingin tau gak die tulis ape, sbb pemikiran die sgt aku kagumi. PM skrg pun ade buat time capsule gak tuk xpdc baru makcik tuh.(sape name wanita yg menjelajah kat kutub tuh eh?) time capsule die x teruja lak aku nk bace. hmm..mane tau mgkn ade time capsule gak tuk angkasawan kite kat bulan nnt. tggu jer la. err...ade sape² nk buat time capsule same² saye? *wink*

hmm..nmpk sgt aku byk gune deria mata ni. tp kan ade 1 bende pelik lg, sejak 3 ari ni aku asyik mimpi pasal sorg girl nih (stkt ni muke die x pernah aku tgk kat bumi nih). die asyik muncul jer. nape eh? ade pape tafsiran x? kalo ade bg tau la yer. muke die tuh x bleh nk describe la. hanya dpt dikenali dlm mimpi je (stkt ni la). yg bestnye, aku bleh smbg mimpi tuh lg lepas solat subuh tuh. hahaha. aaarghhh.... back to reality cek awad !!!

sampai disini saje la citer saye yg mengarut² nih. still rase malas nk update gmbr mase cuti ari tuh. kalo nk tgk sgt, g frenster la yer. nnt akan diupdate lg kat sini (bile rajin la).

for you who's destined for me (ceh poyo jerr...no one in particular eh..sape² pon bleh)

I'll see you when you get there
if you ever get there
see you when you get there.

6 comments:

Anonymous said...

so best tak kek semy tuh??..die kate Raud buat sangat² sedap. Tak sabar nk rase.

bpboyz said...

sedaaaapp !! tuh la bile la nk buat soirée de gateux eh ? semy buat, fara buat, asma' buat n kak aida buat.. sure best nye :p

Anonymous said...

waaa..takke rase gemuk lepas tuh??ahaksss

bpboyz said...

alaa fara, time winter xper r gemuk bleh jadi penebat..hahaha..

Anonymous said...

pastu camner nk kurus balik??

bpboyz said...

alaa..nnt kite buat ari bersenam la tiap2 minggu bile dah masuk spring nnt...hehe