Thursday, May 03, 2007

hmm...

skrg ni aku kat labo. tengah tunggu prof aku dtg check aku punye motor nih. sementara tuh, aku pun tak tau nak buat ape. ekceli aku tak dapat sujet de stage/bende² yg aku kene buat. orang lain ade jer. ntah la, hidupku ni penuh dengan kepelikan :p

so, sambil² aku tunggu prof tuh dan mungkin aku akan bz lg untuk bt code or program motor aku tuh, baik aku cerite kejap kat 'alam' nih. hmmm..tapi nak citer ape ek?

okelah, semlm aku kene decide, station tv mane kene tgk, ade tf1 n m6 n tv internet. last² aku tgk semua tp m6 lah paling aku stay lame sket.hehehe. sbelum tuh mari citer pasal man utd..man utd kalah semalam. sadis giler. asallah die tak dpt bantai ac milan. dah la internet aku lambat semcm jer sejak beberape hari ni. asyik terputus jer. sampai terpakse aku tutup sume messenger. pelik betul. mgkn sbb hujan kot. hah, musim ni la aku terasa mcm kat mesia. hujan dengan lebat, pastuh sejuk, pastuh dapat bau hujan,bau pokok,bau air dari bumbung,bau baju basah dan segala bau yg disebabkan hujan la. best². tapi kadang² tuh aku cuak gak dgn hujan sini, dengan guruhnye dan kilatnye yg sangat la berpotensi untuk memecahkan or mendestroykan pape jer. tetibe aku takut .... lak. hmm...eh eh, silap citer lak. hah, man utd bleh kalah. pelik betul aku. ntah ape punye pekong ac milan pakai pun aku tak tau. aarrghh !! dah la aku tak dpt tgk diorng punye gol. siot jer connection smlm. papepon, chelsea tak dpt masuk gak. tuh yg penting tuh..haha

sambil² aku tgk komentar match smlm kat tenet, aku pun tgk gak la m6. mcm biasela, program nouvelle star yg ala² idol² tuh. ntah la cume musim ni jer aku semangat tgk. last² punye musim n.star aku tak tgk pon. sebab aku tgk, sure la akak blonde tuh. ish akak tuh buncit rupenye.hehe. then sbb sorg peserta ni, creative giler dan muke selamba jer. aku ske die. sbb tuh aku still boleh terpacak tgk program nyanyian yg aku anggarkan 1% jer berkenaan ilmu dlm program tuh. yg lain, semata² hiburan dan kesegaran mata :p

so, bile iklan jer, aku pun tukar tgk tf1. tf1 ni ade debat 2 bakal president. pergh..time aku tgk tuh, diorang tgh 'bergaduh' pasal bende ape ntah. tapi mcm best pulak. masing² main isu masing². baik sarko or sego. bende ni yg patut tgk ekceli. banyak ilmu n info tentang france aku bleh dpt. tapi...aku ni kan orang mesia yg suke hiburan. so jgn salahkn aku lak ek. hehe. hah, lg 1, diorang bt debat ni dgn gabungan 2 station tv yg berlainan tau. kalau banding kat mesia, kire macam tv3 n rtm bt program tuh sesame. kan bagus kalau mase nk pilihan raya, kerajaan kite bt gitu. bagi masing² pemimpin berdebat bertentang mata.kalau la kerajaan kite berani la. ilmu vs ilmu bak kate segolene smlm pasal debat tuh.

aku dah letak dah lagu baru. mcm biase la kalau suke, dengar kalau tak suke, tutup jer. dan kalau nak lagu tuh, mintak la. so, lagu bulan mei aku. king of may. cube try test tgk lirik die, jiwang gak la. tp ntah la best gak. bg aku.

then lagu radja tuh. perhh,ni yg aku ckp aku gilakan lagu ni sampai TERnyanyi² dalam kepala aku nih. musik die best. rase mcm happy jer. tp bile dgr lirik die, hmm..macam sedih jer. tp best lah :p

pastuh ade lagu french ni. hmmm..kalau korang nak tau, abang yg nyanyi lagu ni, die dah mati dah.ari isnin lepas kalau tak salah.umur die baru jer 23 thn. n tak silap aku next week or next 2 weeks is his bday. kesian gak. die ni juara star ac 3 thn lepas tak silap aku. star ac tu kire akademi FANTASIa kat mesia tuh. ekceli, abg ni ade sejenis penyakit yg merosakan hati die (kalo x silap aku lah) ,penyakit ni biasenye dr genetik kate reporter ari tuh. die pun ade talent dlm singing² nih. suara die best gak la, bleh bawak sume lagu. tp syg, die sempat bt 1 album jer.

papepun aku kagum giler dgn abg nih, w/pun die tau yg die akan mati dlm mase terdekat, die still melawan penyakit tu dan masih meneruskan cita² die dan tak putus harapan untuk menunjukan bakat yg die ada. respect dgn abg nih. iyerla, kalau la kite kan, tau jer akan mati sekian hari, kite sure rasa sedih,tak bertenaga,putus harapan dan mcm² yg tak best la. tp kalau la kite kuat dan redha, sure kite akan kerja mcm manusia normal dan yg paling penting, bakat kite tuh dpt kite tampilkan. dan tak terkubur begitu jer. mane tau, dgn bakat yg kite ade tuh, kite boleh bt lg byk amalan untuk bekalan 'dunia sana' ker selain bt ibadat byk² kan? mane tau la... hmm..ckp mmg senangkan, nak bt tuh susah, sbb tuh aku kagum dgn abg nih. die mmg patut menang pon.

ntahla, kekadang tu aku jeles dgn orang yg ade bakat @ talent nih. best btul kan bile kite tau bakat yg kite ada. rase seronok jer. mase lapang jer ada bende bleh bt. mcm aku ni, time 'kosong' jer tak tau nk bt ape. skrg ni pun aku tgh mencari ape bakat yg aku ade dlm diri ni. dah beribu hari (rujuk count up sebelah) aku x jumpe² gak bakat yg aku ade nih. tp yg sure aku mesti ade bakat punye. kan Allah menjadikan setiap manusia tuh lain daripada yg lain kan. so, sgt² la mustahil aku takde talent. mane tau aku bleh jd legend ker? hahaha or jadi mcm peter petrelli ker? hahaha (lg mengarut) takpon jadi manusia pertama hidup kat planet br jumpe mcm bumi tuh ker, hahaha( dah terlebih nih). mane tau..hah, kalo sesiapa nmpk bakat aku tuh, bg tau la aku ek, biasenye, bakat kite ni org lain nampak dulu dari diri sendri (kot?)

alamak, meleret lak. hah, lg 1, aku letak lagu emo my chemical romance. emo² pon muzik die best. w/pon lirik ntah pape. tp x la ntah pape mcm system of down. tuh lg pelik. tp style lagu die best la. dgn gorengan gitar die. pergh...

dan last skali aku letak lagu jatuh cinta tuh..memandangkan akak² grenoble suke dan aku pun suke, kirenye lagu tuh kire lagu untuk tahun la. aku 'stay'kan die dlm playlist tuh ;)

haih, bile la prof aku nk dtg ni, kang aku blk awal kang, tgk, pnjg lak aku bercerite -_-'

No comments: