Thursday, May 31, 2007

selamat hari hari

yes yes !! dgn berkat doa korang dan aku, akhirnye, dapat gak aku balik malaya tercinta !! yay !! tp tak sure bile lah. yg pasti, sponsor aku dah bg balik (baca : bagi tiket) hehehe. ni yg aku syg sponsor aku ni :p

tak sangka lak berkat aku sedekah bunga kat bawah tuh kat korang, ni balasan aku dpt. Alhamdulillah. mule² igt nk bt surprise kat parents aku, tp bile pk pk balik, kang ade jer bende tak menjadi kang, sia sia jer. so, aku pun declare aku blk mesia. yahooooo !!

err..ari ni kan, adalah ari bebas tembakau dan juga ari berbasikal ke pejabat di france ni (baca : 31/5). so, tadi, aku ade la ternmpk beberape org memakai baju ataupun jaket keselamatan pemantul cahaya yg warna hijau tuh mengayuh basikal dgn semangat nye ke pejabat or tempat kerja masing².

so, bg yg tak berbasikal tuh, diorang naik public transport. ekceli, ni untuk mengurangkan pencemaran alam. so, hari berbasikal ni, kire sebagai menunjukan yg diorang ni pencinta alam la (konon²nye). pape pon its a good initiative.dan sebagai balasan, pihak pejabat sediakan jamuan or makanan untuk mereka yg berbasikal or jalan kaki or naik public transport kt dpn pintu masuk tuh. patutla, dlm tram aku nmpk asal la diorng ni bt makan² pagi² kt dpn pintu lak tuh, skali baru aku teringat hari ni hari berbasikal sefrance. ni pun aku tau dari majalah mingguan bandar grenoble bumi hijau ni. yes, grenoble ade majalah mingguan, aku rase bandar lain kt france ade gak kot. tuh la,kononnye nk jaga alam sekitar, tp byk gak kertas² 'dibazirkan' untuk bt majalah ni kan? even kertas recylce skali pon, mesti ade pokok yg kene tebang punye lah untuk dapatkn kertas ni. tp tu la manusia :)

dan hari tembakau lak, no komen la. sejak akhir² nih aku jarang nmpk org merokok. sebab tax rokok dah naik kot. hehehe. dan tgh hari tadi, aku makan beignet choc yg sedap sgt² !! perghh..hingga menjilat jari siot. dgn lapisan halus gula die yg manis campur inti choc belgium aku rase (sbb kedai leonidas ni byk jual choc belgium) dgn dough (betul ker term ni ek?) die yg lembut giler. waaaa..sangat sedap. kalau korang tgk aku makan, no wonder korang rase muka aku dah beso gini. hahaha. skali makan, seboleh²nye nak masukkan 1 beignet tuh terus dlm mulut. pastuh org tgk jer aku makan. sian aku tgk diorng. bt diorang kecur jer. ish x baik². ekceli, beignet ni kan, die mcm donut mcm kat mesia yg buat kat dalam kedai kek. donut bentuk 'ring' or '0' kan, yg beignet ni bentuk bulat or sfere. so, korang bayangkn jer la yg dlm donut tuh ade inti choc original yg sedap punye. die ade byk perisa. ade yg perisa strawberry n etc etc. tp beignet kedai leonidas yg sarankn semy tuh, mmg berbaloi la beli. kenyang dapat, nikmat pun dapat. tp yg x bestnye, muke korang nnt jadi beso kalo korang jenis yg tak tahan nk rase choc die. hehehe

ok,dan ari esok (1/6) adalah hari kanak² antarabangsa. so selamat hari kanak² untuk aku !! hahaha, dan juga anda² sume. kalau tak 'kanak²' tak enjoy la dunia dewasa ini nikan? :p

hmmm..sbelum aku beransur² ni, meh aku letak vc project pop yg aku ckp tuh. lagu ni siap ade karaoke skali, kalo terasa nk nyanyi tuh, ikut jer la ek. yg penting kite enjoy !! yay ! :)



tetibe, aku rase bahasa indon ni macam best la pulak :p

4 comments:

Anonymous said...

I am in fact pleased to glance at this webpage posts which contains lots of helpful
facts, thanks for providing such data.

Also visit my blog ... Pure Green Coffee Bean Extract

Anonymous said...

Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to
say that I have truly enjoyed browsing your blog posts. After all I
will be subscribing to your feed and I hope you write again very soon!


my web-site: ignu.ungi.com

Anonymous said...

Howdy, I spotted your website on http://bpboyz.
blogspot.com/ at the same time as browsing for a related topic,
your blog came up, it seems good. I've bookmarked it in my google bookmarks.

my web-site; attainder

Anonymous said...

Howdy, I discovered your blog on http://bpboyz.
blogspot.com/ at the same time as looking for a related topic, your blog came up,
it seems good. I've saved it in my google book marks.

My web blog: business-market.eu