Monday, May 21, 2007

la-lalalala-lalalalala-lala-lala ~~~

mase : suatu tengahari.
tempat : ala² lobby kat residence aku nih.
pelakon : aku n akak bleh-kire cun gak la

aku : bonjour (sambil tgk muka akak tu dan senyum sengih)
akak tuh : bonjour (tgk aku dgn lebih tajam lepas aku dkt sket nk bukak mail box sblum masuk umah)
akak tuh lagi : (selepas aku translatekn) excuse me, saya duduk kat tingkat 2, bateri sy ni dah habis dah, kamu ade tak charger bateri handphone nokia? (sambil tunjukkan model handphone die tuh)
aku : (muke blur yg dpt dicontrol campur senyum sket selepas ayat nih) ah, takde la.sorry.
akak tuh : takpe la.
aku : au revoir (jumpe lagi)
akak tuh : au revoir (pastuh naik lif)

persoalan lepas aku jumpa akak bleh-kira cun tuh, asal die nk pinjam charger aku? padahal die bleh jer amik charger tuh kat bilik die. kalau aku ada pon, mcm la aku bagi pinjam kan? kalau aku bagi pinjam pun, tak kan die nak charge dlm 5 saat gitu kot? takpun die nk bwk pegi tempat keje die, so adakah aku akan bagi? dah la aku tak sure die tinggal situ (residence aku ni) ker tak. ish...ker akak tuh nk ngorat aku? hahahaha...

skrg, projek aku dah masuk fasa baru. aku kene bekerja dgn oven yg betul punye. oven yg ade >220 volt. huhuhu. silap sikit, bleh mati terkejutz aku dgn kejutan letrik tuh. so, tak bleh la aku ngadap PC lagi dalam lab tuh. bagus la. kalau tak, makin kurang tajam mata aku asyik tgk skrin pc jer. so, minggu ni, jalankan motor 220V punye. chayok chayok !!

err..last² adek aku amik gak offer jpa tuh. ntah pape, tiap kali buntu, call aku. call time 10 minit lagi aku nak bangun lak tuh. kalau la die call tepat² mase aku kunci jam, sure aku tak ngantuk kot. hahaha (<=alasan jer nih). anyway, x dpt la aku nk cubit² pp die ,kalo aku balik bulan ogos nnt. :(

hah,nak citer sket la pasal minggu lepas. kire agak kenyang gak la. hehe. sebabnye, minggu tuh cek fifi n cek dinie masak. hehehe. bagus betul diorang ni masak. aku kalah tanpa bertanding lah kirenye. hmmm...tak baik betul aku ni kan? tp ape nk bt, perjanjian dan buat. hahaha.tp ari ni aku msk gak, masak nasi jer la. keh keh keh. papepon, rasenye aku makin 'sihat' kot hari² makan sedap. hmm..nnt la aku citer pasal 'sihat' ni. kang jadi cerite berantai lak mcm cek dinie kate :p eh jap, diorng ni bagus tuk jadi bakal bf sesape jer (sudah tentu girls la). hahaha tp kan, en3 ni mmg nak merendahkan diri aku yg dah tinggi ni :p (nak gak tuh!) tak kesah la kan, asalkan aku bahagia. keh keh keh

aku sedang mabuk lagu mourir sur scene nyanyian julien - siot la!

4 comments:

Anonymous said...

budak kecik yang besar!!

hahak. rasanya aweks tu nak ngorat kau kot :p ehem ehem! padil ada SA :))

wah wah! kau menyihatkan diri kau ek :p.. makan makan makan dan makan lagi. huhuhu.

Anonymous said...

budak kecik yang besar!!

hahak. rasanya aweks tu nak ngorat kau kot :p ehem ehem! padil ada SA :))

wah wah! kau menyihatkan diri kau ek :p.. makan makan makan dan makan lagi. huhuhu.

Anonymous said...

alamak terdua kalilah. hahak. kau delete le satu tu ek budak :D

bpboyz said...

hohoho..semangat sampai bagi 2 komen..xper2..eh kak akira, SA tuh ape ek?

huhuhu..sihat memang sihat, tapi 'sihat' yang tak macho kot :p