Friday, May 18, 2007

momomomo...

huhuhu...hari ni aku bangun awal. hanya mereka² yg tahu sahaja sebab apa aku bangun awal hari ni. hahaha. (nengada nak ngadu lak tp xper dpt kek..kah kah kah..memain jer ek) :p

saje je ekceli, takde bende nk buat ni. boring gilos. nak tgk movie, takut kaco org tido lak. hmm..tetibe kan aku terasa nk tukar 'kulit' blog ni la. agak² nye ok x? still hijau lagi la. kan hijau tuh menyegarkan mata. hahaha. tapi bila nak tukar yer? tadi aku try² la nak buat kat photoshop (ps) sambil ikut tutorial, warna die dh cun dah, skali, pakcik ker makcik dlm tutorial tuh mcm gune 'tools' lg advance jer sampai aku nye ps takde tools tuh. last², aku bosan then sambung 'mengong²' kt alam maya nih.

nak tengok bende hijau ? ni die
destinasi : laluan ke alam fauna sebelum ke IUT aku. lepas jer alam ni, tgk atas sket, nampak gunung² diselaputi salji yg putih bersih. lawa giler view time 4 empat musim ni. ntah la, aku terasa 'sejuk' jer time jalan² kat sini. w/pun Grenoble bumi hijau ni antara bandar paling tercemar kat france, tp aku rase, ok jer. best jer hembus dan hirup nafas kt bandar ni. tapi tak tau la kan effect cemaran udara tuh akan datang bile. maybe dalam 10 or 20 or 30 or 40 akan datang baru nampak kesan die kot. (tulah sape soh dok kat negara org...eh eh..best la lagu sy anak mesia tuh..hehe)

err..ari rabu ari tuh, adalah hari upacara 'penabalan' pakcik bezita aka sarkozy jadi presiden negara cheese nih. aku sempat tgk upacara² tuh start dr kol 2 gitu (sbb aku baru bgn kol 12..hehe). ok la, gempak gak la. banyak tempat² die kene lawat or ziarah. nak mengingati zaman² renaissance la, mengenangkan org² muda yg disifatkan 'syahid' oleh org france sbb mempertahankan france. mcm² tempat lagi la. rugi lak aku tak tgk dari awal.

so, ape kate aku dgn presiden baru nih? hmm..tunggu dan lihat la. ekceli die ada byk project. harap² die buat la. tp dari segi rekod, die mmg bt keje die. ape yg aku dgr la dr mulut org french sendri. dan, ade sorg pro pakcik sarkozy ni, die kate, sarkozy ni bleh jadi kaya gile kalau die tak masuk politik. sbb die ni mmg hebat dalam bidang guaman. hmm...kirenye pakcik ni betul² syg kan france ker? tuh ntah la kan. tp aku 'x suke' dgn kenyataan org ni, bile mak bapak kite org asing, kite pun dikategorikan sama w/pun kite lahir kat negara tuh. maksud aku, kita warganegara 1 tuh, tapi disbbkan parents kite bkn warganegara, secara automatik kite pun bukan warganegara. tak adil aku rase. hmm

eh eh..melalut lak. tp yg aku sedih skrg kan, pasal isu 'bocor' kat parlimen. huhuhu. sadisnye ade org berpkran kera² diatas pokok. macam mana la nak maju gini. yg pembangkangnye lak, ckp BM terkial². come on la, dah jadi wakil rakyat, bm mesti power la, baru bleh 'exprimer' dgn lebih berkesan. ini ckp mcm apek mende ntah. sape nak layan sgt. papepun, parlimen kt negara saye tuh, mcm tmpt budak skola rendah berteriak², mengejek² n takde hujah ilmiah langsung (kot). ntah, la. parlimen france ade gak menjerit². aku rase sume negara sama kot. ntah la saye.

dah²... eh jap, gumbira sungguh makcik 'beso' tuh dah kuar nouvelle star. hahaha. menci ngan cara die yg x sesyuai tuh :p

hijau hanyalah warna bukan politk ek :p

6 comments:

Anonymous said...

dah²... eh jap, gumbira sungguh makcik 'beso' tuh dah kuar nouvelle star. hahaha. menci ngan cara die yg x sesyuai tuh :p

gile kejam!!!!...tapi org pon setuju. hehe

bpboyz said...

hahaha...nasib baik asma x 'beso' kan? hahaha :p
-sejak bile ek layan nouvelle star?

Semy a.K.a Amalina said...

best tarik napas hembus kat grenoble?
nanti le ko tunggu bulan summer karang..
sure ko nak pkai topeng gas..
mua ha ha ha..

aku setuju ngna ko pasal parlimen kat m'sia..
wahlawee sungguh..
klu tu care diorang diskuss..
budak kecik pon bleh tanding jadi ahli parlimen cemni..
komang2 ayat lagi baik kuar like
"klu awak tak setuju ngan saye..saye report mak" ke..
he he he

bpboyz said...

a'a la kan..aku x pernah summer kt grenoble..huhuhu..nak balik mesia ! :(

Anonymous said...

dik.

semua negara kat dunia ni memang dalam parlimen tu macam zoo. ha ha ha. kalau berdebat macam ahli-ahli zoo. hingar. hahak.

psssstt: kau jadilah pak menteri. nanti akak undii kau :p

bpboyz said...

serupa tak yah blajar cara berdebat mase skola dulu kan? huhuhu

undi tau...nnt akak jadi menteri kira2 saya ek? :p