Wednesday, May 16, 2007

merepek mase hepi ?

aku igt nk update blog ni smlm, tp tetibe rase 'tak yah la' sbb happy sgt. hahaha. happy aku tak abes lg, sbb tuh x bleh update. skrg ni, happy aku dah kureng sket. sbb tuh nak 'hapdet' blog nih.ni gara² aku kene pulangkn balik awek aku balik la. pokémon btul. aargghh !! takperlah, next week awek aku sampai balik. keh keh keh. nak tau? adelah... biar la rahsia. hahaha :p

kegumbiraan aku semlm disebabkan motor aku berjalan dengan ajaibnye. hehehe. tak sangka lak, aku bleh gumbira sebegini rupe. berpusingnye motorku itu bererti berputarlah duniaku sendiri (ecece). kegumibiraan aku ni sampai aku boleh melupekan hal² lain. mcm, 'dossiers' aku yg patut kene isi, tp aku lepak jer lepas nmpk motor aku ni jalan, then pasal adek aku lagi, konon²nye nk bg nasihat lah, last² aku biarkan jer...hehehe, lagi, pasal surat LHDN, aku dah muak dah (patutnye kene isi secepat mgkn!), then tiket pasal blk mesia (tak anta² gak email), pas tuh, byk gak la problem aku tuh 'selesai' lepas aku nye motor jalan. tak sangka lak aku bleh gumbira bile motor tuh dah jalan (mcm dah byk kali ulang jer -_-') tp tuhla, best sebenornye dpt selesaikan masalah ni. lagi best, aku jumpe solution tuh 10mins sebelum nk blk umah. tambah² lagi, 2 jam 50 mins sebelum tuh aku buang masa dgn tgk tenet, tgk utube, tgk bende ntah pape ntah. hehehe. takde org tgk katekn + pening pale nk pk solution, so ape lg, bersuka ria di alam maya lah. byk gak aku dpt dlm alam ni time aku bersuka ria tuh, mcm, aku bleh tgk memane webcam kt tenet ni, (ape lg , bleh skodeng la..hehe), pastuh, nk hack² tahap beginner tuh bleh la,pastuh, movie² yg dpt kritik best tp aku blum tgk lagi etc etc. sampai aku TERkantol dgn sorg 'stagier' ni. huhuhu.

aku rasekn, keluhan aku di dgri ALlah kot. lebih kurang, 'ya Allah, asal lah aku nye motor ni x pusing, @¤£*^*/ la !'. pada masa yg sama, hujan turun. x sure la keluhan aku tuh jadi doa ker ape ker, sampai aku dpt ilham nk bt balik bende tuh dgn cara lain. kire ni solution ke3 yg aku jmp la. hehe. last² tuh, mase nk balik jer, last try execute program tuh, tup tup, die pusing dgn gumbiranye. tuh yg aku rase...waaaaa.. , xpun, yes yes !! cume x melompat jer la. hmm..

happy aku x berhenti kat situ jer, sampai terbawak² kt dlm tra. biasenye aku tido jer dlm tram tu, sbb letih giler. tp dalam tram tuh, aku bleh lak tetibe TERpk² sampai me'relate'kan projek aku tuh dgn keimanan. huhu. macam ni lamunan aku tuh, kenapa lah diorang kafir ni tak boleh nk accept kewujudan Allah? diorang bg alasan, diorng tak nampak jadi susah nk percaya. so, bende yg me'relate'kan projek aku tuh mcm ni, ambil contoh arus, boleh ker kite tgk arus? tapi kite tahu ade arus tuh. sbb ape kite tahu? sbb ade electron² bergerak. kite boleh tgk die bergerak dgn mircoskop. ok betul la tuh. tapi adakah dgn mata kasar kite bleh nampak arus ? boleh kot . amik amperemetre/ammeter then letak bende ni kat bende yg kite nk tgk arus tuh. lagi skali, tuh bukan arus tp tuh ukuran untuk tgk arus. so, bleh kate arus tuh ghaib lah kan? kot. ada bende tuh tp tak bleh tgk. so, bende yg 'keimanan' yg aku terpk tuh, bukan nk bandingkan zat ALlah dgn bende² ciptaanNya, cuma nk bt perumpamaan jer, w/pun kite tak nampak Dia, tp kite dpt 'rasa'kn kewujudanNya, dgn melihat sekeliling kita nih. nak dapatkn 'rasa' tuh, kene lah bt rukun iman, rukun islam, baca al-Quran n hadis sume tuh, baru la dpt rasa. Dia dah bagi cara untuk 'merasa' kewujudanNya. then kalau nak 'melihat' Dia pulak, masuk la syurga. sure dapat tgk. mcm nk tgk electron la, kene ade mircoskop, baru nampak kan? hmm..tuh yg bt aku berfikir la sepanjang dalam tram tuh. so, kire nye, ari tuh, pahala aku bertambah kot sbb berpk, kan sbelum ni aku tdo jer dlm tram. huhuhu. poyo la pulak :p

dan. aku rase, org or bangsa yg patut punyai iman ni ialah org french. sbbnye diorg ni, mengkaji dalam² giler somethings tuh. sampai ke 'akar' kalau boleh. mcm maths or formula² tuh, die mengajar cari sampai mendalam giler tuh, (tuh yg bt aku rase yg aku nye maths x hebat lg bile masuk iut france nih). tp asal diorng tak terima islam eh? sbb, aku rase jer la, diorg ni giler sex. haha. bahasa lembut die, nafsu diorng nafsu kuda (ade nafsu kuda ke?huhu). kan nafsu tuh bleh jer menghilangkan neraca akal kita. kot?. sbb tuh kot aku rase. tak kan x pernah rase yg ade Pencipta untuk sume alam nih. sbb tuh ramai gak saintis yg convert islam. kalau la kite berfikir...

hahaha, jadi alim lak tetibe. tp tula, aku kekadang tuh, time² nk berangan jer, ade jer jenis² anganan, ade yg menginsafkan, yg kemanusiaan, yg keseronokan, yg kesedihan, yg keazaman etc etc, ntah la. aku kekadang bleh 'switch' gak angan² aku tuh. pelikz btul. papepun, dalam ape² bidang yg kite ceburi, ade la tanda kewujudan Nya. cume kite kene berFIKIR la.

oleh sbb aku rase gumbira, aku snap byk gak gmbr pink roses dpn umah aku ni. tetibe aku terasa yg tumbuhan yg aku tanam berbunga lak. macam la taman aku kan. aaah, papela, asalkan aku happy. hah, aku dah upload lagu baru, lagu yg lirik die lawak la. so, enjoy !!





tapikan, pink roses ni ade penyakit kot. sekejap jer jangka hayat die. huhuhu. (ker mmg rose cepat mati ek?) sian die.eh ker, sbb kumbang tuh dah 'duduk' dlm munge tuh, sbb tuh munge pink ni mati eh? huhu. aku igt nk bg ubat la. tp ape eh? air ludah ker? hehehe :p

p/s : hahaha..pnjg la pulak...

3 comments:

akirasuri said...

oh! cantik roses tu.

*mamai*

nanti-nanti akak baca ek.

Anonymous said...

p/s : hahaha..pnjg la pulak...

oops. Sejak bile plak pendek??????

bpboyz said...

selamat kembali kak akira...kalau kak akira nk tau,time mamai la cepat abes bace blog nih..hhahaha

hahaha..biase yg standard sejengkal tgn org jer :p