Thursday, May 10, 2007

i'am lucky lucky

Your Luck Quotient: 79%

You have a high luck quotient.
More often than not, you've felt very lucky in your life.
You may be randomly lucky, but it's probably more than that.
Optimistic and open minded, you take advantage of all the luck that comes your way.

yeah i'm lucky person. dari kecik sampai sekarang bernasib baik sahaja. ALhamdulillah. tapi aku semacam tak menghargai 'luck' tuh sendiri. err..tapi luck tuh dah terjadi, kene hargai ker ? macam bende kat atas tuh tulis, 'you take advantage of all the luck that comes your way'. yup, aku ade take advantage. salah satunye ialah aku dtg sini. wei ! asyik ulang bende same jer ko ni. boring lah ! and heyya, nak tau aku dtg sini mcm mane ? aku 'amik advantage' dari adek aku ! kesian die. untungnye aku. yg masalahnye, aku tak hargainye. kot? entah la kan. kalau nak cakap aku ni tersgt lucky pon boleh gak. dari sekolah rendah aku dah nampak bende nih. even dgn org chinese skali pun, 'luck' aku 'ade' kat diorang. aku pun pelik gak. tapi syukur jer la.

mase sekolah aku nampak luck aku dalam study, dalam kawan, dalam keadaan dan dalam doa. aku sentiasa dapat bende yg baik². so, aku pun take advantage lagi dan lagi tanpa rasa nak menghargainye. ade la jugak aku hargai luck tuh dgn dapat bantu family sendiri or orang lain tp nak hargai luck tuh untuk diri sendiri aku rase macam takde lak. hmm... macam mana nak hargai luck? aku pon tak tau la. aku rase selagi aku tak hargai luck selagi tuh luck tuh datang dan aku tak 'maju'. banyangkan kalau aku hargai luck yg aku pernah aku dapat, sure aku dah tak kat sini, kalau ade kat sini pun aku tak macam ni, aku boleh gerenti aku lagi 'advance'. tapi, biasela, aku boleh berimaginasi jer la. hmm...

dan bila aku sampai kat sini, aku still dapat luck yg melimpah² jugak. antara yg paling besar, aku punyai masa yg sangat banyak dan kawan² yg best dan orang sekeliling aku mase IUT baik² belaka. diorang jd jahat bile diorng tgh marah jer. ish, aku tak sure luck ni akan berterusan 'jatuh' kat aku ker tak. takut ade. cuak ade. ntah la.

skrg aku dalam proses untuk isi borang untuk next year punye sem. samada aku kat sini or out. so, tgk jer la ape 'signal' yg DIA bagi kat aku. salah aku ade gak tak hargai luck. tapikan, jadikah syukur tuh jika kita hanya berterima kasih sahaja tanpa menghargainya eh? err, ni soklan P.Islam spm nih. huhuhu. ntah la. tetibe terasa regret lak. taknaaaaak !!

err..en3 tak best kan? takperla, tanda² aku dah tolong sedaya upaya untuk sedarkan diri aku ni, tapi mcm ade 'bende' block jer untuk bertindak dari kesedaran tuh. tuh pun kira nasib baik aku 'nampak' ape yg 'tak betul' dalam diri aku ni. il faut un petit effort untuk 'pecah'kan 'blocage' tuh. perlukah aku minta nasihat ustaz² or pakar motivasi kalau aku sendiri dah 'tahu' kenapa aku jadi gini. memang betul kate org, mengenali diri sendiri lagi susah dari mengenali org lain. diriku dibelenggu misteri (sambil buat tgn tuh...hahaha)

so, dont worry guys, am ok. just i've a lil feeling malam² gini sambil teman fifi study. hehehe. hah..bende atas tuh aku amik dr kak akira. malas lak aku nk link kan blog die. xper la bile aku rajin aku letak link blog die. sorang blogger misteri dari mesia yg sesat ke blog aku yg tak femes ni. hehehe. thanks la yer kak akira dtg menjenguk gak w/pon mcm ntah pape jer blog sy nih. hah, lagi 1 'luck' yg aku syg nk tinggalkankat grenoble ni, ade akak² yg teror masak n bt kek n best n kwn² yg best. huhuhu, kalo bleh biar aku dpt 'tukang masak' dulu baru aku 'tinggalkan' luck tuh boleh tak? :p

ai, mcm sedih la pulak en3. tak bleh². hidup kene enjoy. baru ade 'luck' !! kite (aku) tgk 'luck' tuh still dgn aku ker tak, bile aku buat 2 actions nih.

-now or never-

No comments: