Friday, January 20, 2006

beza memang berbeza... =P

today is friday..hahaha. tak retilak nk mule cam ner.hmm..oklah, hari ni aku rase hari lain dari hari² yg lain sebab 1st tuh, aku bangun awal. dah bangun awl,pergi IUT pun awal gak lah. takde problem tram tapi aku terlepas sekali. nak berjogging pagi ni, malas lak lagi pun entah nape lantai kat Place Victor Hugo tu licn lak, so tak jadi nk bersenam pepagi hari macam hari² lain. cuaca pagi ni pun agréable. macam biase, anggota² muke yg sejuk, mata n pipi, telinga lak rase suam² jer..hehehe. segar bugar mate ni bile tiap² kali kelip, rase macam cuci mate kat dalam air sejuk. sukenye saye cuaca camnie!!!

so sampai IUT tengok baru beberape orang jer baru sampai. lepas 'serap' haba jap, macam biase aku dengar budak² ni bual² n aku sambil menikmati cuaca pagi ni =P kelas programmation. takde pape yg best pun. buat correction DS tahun lepasnye then buat lah TP. oleh sebab takde mende nk buat sangat, so budak² ni pun memain lah. cikgu tuh pun duduk jer kat tempat die. permainan paling best, send 'sms' from PC to PC. cis,mangkuk betul diorang nih. ajar aku vocab yg bebukan jer. tapi tak per lah, lain kali kalau orang cakap bende tuh ker, aku paham, tak lah tersengeh² je...hehehe. so, last² prof tu pun tak tahan, then die lepaskn kitorang balik pukul 11.20 gitu (kot?).

aku pun ape lagi balik rumah lah, ade 1 hour n half sebelum nk DS. sempatlah aku revise analyse n electronic aku tu. tak lah sejuk sangat hari ni, rase panas ade gak. lepas makan² tu, aku pun pergi lah IUT jawab DS/exam tuh. huuu, maths tu tak kompem lak camner. ade ker mase 10 min nk habis baru aku perasan yg 1st/2nd soklan aku buat salah dh. (sigh) tant pis/nasib lah. tapi mase aku keluar DS maths tu tak lah rase marah² kat soklan macam DS algebre last week. aku rase ok jer. takperlah salah buat, asalkan aku tau ape yg aku salah tu sebelum cikgu betulkan<=ni maknenye aku pahamlah.yahoooo!!then time DS elec lak, hmm..terer lak aku ni (poyonyee) siap 45min lagi awal. tapi tak sure lah aku jawab tu , buat mase ni aku positif aku dapat 17 dlm tangan(kalau aku buat tu betul lah). so, nk keluar awal rase malas lak. then aku pun buat 2nd round check. okjer. last² 25 min sebelum habis DS tu aku dah keluar dah. haaa, rase neutral jer keluar exam kali ni. bestnyeee!! kalau member² n senior² aku sekarang happy dh habis exam aku lak happy dapat jawab semua soklan for 1st time ever (in IUT lah).

so,untuk tambah nilai neutral aku ke happy betul² (ape ayat nih?!) aku pun pergi maghrib jap. waa..dh renovate dh masjid nih. transparent lagi. kirenye orang luar nampaklah ape yg orang dalam tengah buat.hmm..bagus ker?? tak kesah lah. untuk tambah 'kepekatan' happy aku ni, aku pun beli lah crêpe kat stall kat victor hugo tuh. perh, die buat special punye. + de nutella. then care lipat die pun lain.(kpd mrk yg kenal crepe tu ape saje). bagus tul pakcik tuh, biasenye makcik yg buat crepe. so, tak puas lagi inner aku nih, aku tambah lagi => beli 'pizza olympique de marseille'. laa, baru aku perasan yg dekat rumah aku ni ade pizza halal. so aku pun usha kedai tu, tengok bukan orang arab/turc/maroc yg jual. so aku pun rase macam was² sket. so aku pun order yg marseille nye. ade mozarella,thon,crevette n creme. sambil die tgh² buat tu, aku pun cariklah 'tiket' yg tunjukkan die halal. takde pape pun. then aku ternampak sticker kedai daging halal. so aku fikir² balik maybe die beli daging dh siap dari kedai halal tu kot. sebab yg crevette tu pun die amik dari plasticnye (kire bukan freshlah). so lain kali boleh lah aku bantai 'pizza viande hachée' lak..hahaha. pizza die lebih kurang besar macam pizza kat mesia tuh, yg large punye. dah makan separuh tu baru aku ingat nak amik gambar buat korang kecuh tapi rase tak baik lak.hehehe. kire 10€ habis untuk makan hari ni. reward sebab dapat jawab semua soklan lah nih. bagus² inner aku nih.

sambil menghadam semua pizza tu,aku pun tengok tf1. ade pasal bronzes 3(french film). hmm..lawak gak lah. ni kene tengok ni 1st feb nanti, cinema sebelah jer nih.=P
untuk relax kan otak aku ni, aku pun nk tengok citer Rock (mesia) lepas ni. harap² citer ni tak se 'lame' n 'mencabar' minda aku lagi, kalau tak,rumusan aku, film melayu tak berubah lagi except the new generation directors macam afdlin,yasmin,yuhang n banyak lagi tapi tak ingat name diorang. filem buat kite berfikir n sedar (ikut kaca mata orang gak la) n bukan jiwang jer tak habis². <= dis my opinion k, jgn mara. esok ade makan² lak...waaa...bestnye hidup!!

amik yg keruh, tapis bagi bersih², buang daki² degil ,jaga elok² yg jernih. -ntah pape ntah =P

2 comments:

Irfan Hashim said...

ko asik lambat gi IUT je...x boring ke??

bpboyz said...

hahaha..aku ni budak 'jahat'..lagi pun salah tram..lambat sgt, tak nk pecut habis2..=P