Friday, January 06, 2006

yay!!!

pagi tadi aku dapat note(markah) fizik. gembira giler !!! aku dapat 17.5/20 yahoooo!!! ni lah 1st note tertinggi aku. mestilah happy ape tak nye, berbaloi aku stay up hari tuh sampai pukul 2 pagi. then terima kasih gak lah kat 'kawan' aku yang chat dengan aku mase tuh. sambil chat sambil revise..hehehe. ish patut nye boleh dapat 18.5 tuh sebab aku lupe name magnet tuh. tapi pape pun aku happy giler sekarang nih.uhuuuu !!! so boleh lah aku rumuskan yang zaman kegelapan aku dah berakhir kini masuk zaman kegemilangan aku pulak. InsyaAllah. so kirenye aku dah cover unité 1 aku, lepas ni kene score maths,algebre and english lah. english confirm punye...hehehe. score 3 tu jer maybe aku boleh top 15 kot. sekarang ni aku baru top 25 gitu. waa,doakan aku dapat top 10 ok. happy nye !!!

then mase tengahari tu,aku pun pergi la solat jumaat. solat kali ni special sikit bagi aku sebab kali ni imam tu bace surah berlagu and bersemangat. jumaat² yang lepas die bace surah berlagu gak tapi tak same macam hari ni. hari ni die bace berlagu macam kat masjid sultan ismail,batu pahat tuh. sebab tu touching sikit. coz bacaan die tu mengingatkan aku kat bp. huhuhu...miss my family !!! raye kat kelas gak la nampaknye. hah,sebut pasal nih teringat aku mase bulan puase lepas. rase kesal ade gak, orang complain² pasal imam bace laju² la bace kuat² la. ish ish,pelik betul tukang² complain tu, diorang tak tau ker yang imam² tu semua belajar gak. so tak yah complain². imam² tu bace laju pun tajwid still betul. pastu ade lak yang keluar hadis lah kate tak boleh bersambung la ape la. ape yang aku tengok semua tukang complain tu bukanlah yang dalam bidang agama pun. bace laju² pun sebab fikir tentang makmum kat belakang. so tak usah lah pandai² keluar hadis then diri sendiri pun tak sure. pape pun bacaan imam tadi mengingatkan aku kat imam muda(rasenye la,merdu jer die bace) masjid bp tu then kat family aku !!! sorry TER-alim sikit.

berbalik pasal paper fizik tu,patutnye aku dapat semalam (khamis) tapi oleh sebab aku TERponteng so ade lah member aku tolong simpankan. ni dah masuk 2nd time dah aku TERponteng. ni gara² aku tidur baliklah lepas bangun pukul 7 pagi tuh. waaa...harap² die tak amik kehadiranlah. lagipun kelas tu pun kat amphi tapi subjek hari tu kire penting gak lah kat aku. kelas elektrotek. ni kelas yang pasal kerje² tnb kat mesia tu. kerje yang ade 120V dengan mesin ape entah, besar gak lah. cis, aku patut letak 10 buah jam kot baru boleh bangun. hehe.

hah,hari khamis petang tu gak lah aku pergi phone house repair handphone aku yang ade beberape problem. ape tak nye dah beribu-ribu kali jatuh and then ade 1 hari tuh handphone aku hilang mase tengah main snowboard. giler lah nasib baik jumpa balik. kalau hilang pun maybe aku boleh dapat handphone baru kot sebab ade insurans tau handphone tu...hehehe. so mase nak pergi kedai phone house ni,cuaca kire boleh tahan sejuk la, kire² -1°C. kire normal lah kat Grenoble nih. 1 thing yang aku suke mase sejuk ni kan,bile mata,pipi and tangan sejuk. aku suke sangat keadaan macam tu. anggota lain semua panaslah. sebab bile mata sejuk, mata aku rase segar giler, memang fresh giler lah mate aku ni. pipi sejuk best gak sebab bile buat bisous ker dapat serap haba orang lain..hehehe. tapi entah lah aku memang suke giler time muke aku ni sejuk lah tak tau nape. (<=awat aku citer nih eh??) time balik dari kedai tu,aku pun decide jalan kaki jer lah balik. then baru aku perasan yang kat ini belum sale lagi.huhu.tengah fikir nak beli ape mase sale ni. hah,mangkuk betul company dalam internet ni. aku ade beli barang 2 minggu sebelum birthday aku lah, ingatkan aku nak hadiah kan diri aku bende yang aku beli tu (nape eh beli hadiah untuk diri sendiri??SEBAB diriku bergitu berharga...hahaha) tapi tak sampai² gak. aku email die, die kate stock dah habis. adoi, apsallah habis. so die kate boleh tukar dengan barang lain. haiyo,dah tak jadi birthday present lah macam nih. nak beli ape ek dengan 69€?? sambil² jalan kaki tuh,aku lalu depan McD. hmm..nak singgah ker tak??last² aku teruskan jer jalan sebab fikir nak masak. then lalu depan Quick lak. then tetibe bau burger keluar², perh tak boleh tahan, aku pun order lah menu etudiant(student), then dapat 2 burger. kenyang siot. hah,kalau nak tau kat Grenoble nih ade ramai student,so kire nye banyak gak lah kedai yang bagi rate student. nak nak beli kad tram+bus. untung giler bile korang bawah umur (-19). contohnye aku tahun lepas beli kad tu, aku dapat 1/2 dari harga student, aku tanye lah nape,die kate sebab aku bawah umur lagi...hahahaha.badan besar camni bawah umur gak? tapi untung lah aku bayar 80€ lebih gitu jer. lepas makan kat quick tu,lalu depan stall nih, orang kate sedap die masak churos (<=ejaan ni aku tak sure,macam kueh cha kat mesia) then dengan crêpe die tuh,memang sedap lah. tetibe aku rase lapar lak (padahal baru 30 lebih tapak!!). so aku fikir² balik nak ker tak...then tetibe aku terdengar choc kat rumah aku panggil..hehehe..makan choc jer la aku cakap. (gemuknyee!!).

hahaha, napelah aku citer nih, tapi hari ni aku memang happy!! memandangkan esok tak ade 'kelas' snowboard,so aku boleh tidur lambat lah malam nih. yeay!!! hah,petang tadi aku baru start keje au download mendownload nih. terjumpe lagu eminem-when i'm gone. ok, die citer pasal diri die dengan family die. then lagu disiz, die citer pasal diskriminasi kat france nih. huhuhu.so kalau nak tau keadaan sebenar kat france ni dengar jer la hip hop french (kalau paham la)hehehe. then ade lah lagu² jiwa sikit aku amik. oklah terima kasih bace nih. =P aku tulis ni adalah untuk diriku sendiri, pedulikan orang kata apa, asalkan aku bahagia dalam hidup aku. <=aku terbace ni kat internet, keratan novel ape entah, tapi nampak macam menarik jer.


smile smile smile !!!

4 comments:

Irfan Hashim said...

power giler

Unknown said...

wakakaka..suker buat bisous rupenyerr..ahaks!

bpboyz said...

hahaha...malangnye class aku bleh buat skali jer bisous...hehehe

bpboyz said...

power (iyer ker?? xdela) sbb ade org bg semangat...hahaha