Sunday, January 29, 2006

Selamat Tahun Baru Hijrah n Gong Xi Fa Cai

Xin nian kuai le my friends. 2 tahun baru (hampir) serentak untuk tahun masehi nih. 1 calendar yg dah wujud 4 ribu tahun lebih n 1 lagi calendar yg mengingatkan kite hijrah orang Islam - 1427 hijrah. hmm..dah name tahun baru, kene azam baru lagi lah.ahaks. kebetulan lak aku baru masuk sem 2 nih (w/pun tak official lagi) so kene berazam untuk dapat top 10. insyaAllah boleh! semoga anda² semua bahagia dan berjaya untuk tahun baru yg penuh bermakna ini. 1 persamaan antara 2 calendar ni ialah perkiraan ikut bulan. kirenye bulan ni mesti ada banyak special die kot.

citer pasal chinese new year ni, teringat lak member² aku kat sek rendah dulu. betape seronoknye tahun² di sek rendah. asyik main² je tak yah nak risau pasal study sangat n tension² (bg aku lah). lagi satu yg bestnye,mase sek rendah ni, aku selalu dibelanja oleh member² chinese aku nih. dari darjah 1 tak silap aku. best gile.rase macam tak keluar duit lak. mase rehat je, ade je orang nak belanja. so aku pun simpan lah yg duit ayah aku bagi tu. simpan² duit tu then beli kete Tamiya (famous dulu ni).haha. baik betul diorang belanja aku. aku nak tolak dulu pun rase tak berbaloi gak, sebab orang dah nak belanja kan, so ape salahnye bagi diorang lepaskan sifat generous diorang tu kat kite.hehehe. time tu tak reti nak tolak² bende yg orang bagi ni, ialah budak lagi katekan(skrg pun same gak.. =P ). hmm..banyak bende lah kitorang buat sesame. hah,time sek rendah ni cume 2 org melayu je dalam ratusan budak cine ni. aku n sorang lagi member aku yg dah lame TERputus contact dah. so,time kitorang ramai² pergi makan kat warung roti canai (waa..rindunye roti canai!!), pakcik tu pun pelik kitorang 2 org melayu ni bercampur dengan budak² cine ni. macam biase lah diorang ni memang bising gile sampai pening pakcik tu nk amik order. best betullah!! rindu giler zaman² tuh. sekarang ni aku cume tinggal bape je member chinese(yang kamcing lah), 2 je kot itu pun cine hampir tulen, hahaha, jgn marah toh, semua member aku mase sek rendah dulu entah ingat ker tak aku ni (sigh). papepun mase CNY ni, aku pun dapat ang pau gak. dapat RM10 lak tuh, tak silap aku RM50 pun ade gak kot. cume lepas sek rendah lah dah tak dapat ang pau dah. hehe.

citer pasal Hijrah lak, biasenye sek agama buat jamuan. dengar ceramah jap then ade kuiz pasal ceramah tu, then makan². takde pape yg istimewa selain citer pasal hijrah dulu. punye lah bagus ustaz tu citer. hah, yg peliknye pasal penceramah ni kan, diorang kalau berceramah mesti ade je lawak² yg mengelikan hati. lawak² pasal manusia yg selalu leka ni lah. tulah, kalau lah kite boleh rakam hidup kite dalam 1 hari tu mesti pecah perut lah ketawa. (macam star ac,af,etc etc) dah kite memang suke amik tau pasal hidup orang. bagus betul orang yg 'cipta' idea buat program cam ni. untung giler. pandai betul buat duit. so tahun Hijarah, aku kene berhijrah dari kurang sistematik ke sistematik, dari kurang jahat ke baik, dari malas ke rajin, pendek kate dari negatif ke positif lah.

hari ni aku rase macam nak demam, tapi nasib baik tak demam lagi cume selesema then batuk² sikit. saya tak nak demam !!! bermule dengan sakit tekak ari sabtu tu lah, then main snowboard lak,dah la cuaca time tu sejuk n berangin, takde semangat n tenaga aku nk main snowboard semalam. patutlah, senior aku kate die dah boring dah main ski ni, aku pun dah rase macam tu gak(mentang² dah tak jatuh katekan). tengoklah, aku maybe pergi main lagi 2/3 kali lagi kot. untuk kurangkn demam aku nih, aku pun makanlah banyak². result nye, berkesan gak lah. hmm..makan untuk hilang penyakit? maybe kot.

oleh sebab,hari ni hari kurang produkif, aku pun tengok movie je. kali ni movie pasal orang 'pandai²'. mule² aku bace utusan, citer pasal adik adi tu. then tengok citer good will hunting, citer ni ade keluar kat tv (france) dulu,tapi aku tgk² gitu² je sbb esok nye ade DS (kot). pastu malam lak tengok citer mercury rising (tf1). untungnye orang² yg ade gift ni. diorang membuktikan yg otak kite ni mmg power dari computer. masing² citer pasal orang yg power giler in maths. untung betul diorang ni. tapi yg tak bestnye, diorang ni ade masalah yg diorang sendiri tak dapat nk solve kan. dommage/kesian diorang ni, semua masalah logik dapat selesaikan but masalah inner diorang,diorang tak dapat selesaikan. so untung gak jadi orang biase nih. bagi aku lah, citer good will hunting tu best la. orang pandai yg tak ingin menunjukkan kepandaiannye. sebab die tau kepandaian die tu akan disalahgunakan oleh orang yg mengambil kesempatan. so, kite tengok je lah ape macam adik adi ni lepas 20 tahun nnt.

what are you going to do?

No comments: