Saturday, January 14, 2006

what gonna be this year??

hari ni macam hari² weekend yg lepas², i call it -not a productive day-. tak buat pape cume chat, solat, take a look movie yg aku download ok ker tak, then makan choc. itulah yg aku panggil tak produktif. tak pape yg aku hasilkan pun even peluh pun tak keluar (kalau keluar pun beku peluh tuh...hehehe). so aku dah plan dah semalam ingat nak pergi grande place survey bende² yg aku nk beli tuh, tapi tak jadi lak sbb aku TERchat dengan senior aku. mule² tanye kabo jer , memandangkan aku ni tak pape nk buat and then malas nk revise (pemalasnyeee!!) so aku pun tanye lah soklan², saje je nk tunggu masuk asar then boleh pergi grande place. senior aku ni namenye saintis kreko(name samaran..hehe). die ni pandai and hensem orang nye, so bagi girls out there tackle lah die, single lagi tuh.....hahaha (jumpe pun tak pernah, saje je nk puji =P ). so aku pun chat² lah dengan die. ingatkan sampai waktu asar jer sekali tengok sampai maghrib (around pukul 5.21 pm gitu). sebabkan die ni pandai,so aku pun tanye lah die macam mane die boleh power in programming. lepas chat² tu, baru aku TERjumpe balik bende yg aku cakap aku hilang lepas SPM tu. (bace entry sebelum nih). rupenye bende yg hilang tu adalah IMAGINATION aku. patutlah buat semua DS dulu kantoi jer, rupenye aku jawab tak gune imaginasi.(ni bukan black magic eh). sebabnye dulu mase spm tu aku tengok soklan jer dh boleh agak jawapannye dah (bukan nk poyo eh) .biasenye aku amik 10/20min(depends subjek) untuk bace soklan semua baru jawab soklan tuh. sebelum nk jawab tu pun aku dh start imagine(tahu) jawapan die dh. macam kat sini, DS ari tuh, lepas aku bace cepat² semua soklan, baru aku jawab (cepat² lak tuh). maknenye aku jawab tanpe imaginasi aku lah. sebab tu kot, aku asyik dapat markah yg macam @^//*~# tu. so, sekarang aku dh jumpe balik bende yg aku hilang tu. happy giler(rase macam jumpe kawan lame lak). harap² bende ni naikkan mark aku lah. ade something sebenarnye pasal imaginasi nih aku nk kongsi dengan korang tapi aku pun dh tak sure dah macam mane nk cakap sebab takut salah fakta kang. buku gak karangan dr tuah (kalau korang kenal lah) buku ni pun aku bace sebelum aku nk fly.(aku ni suke bace time last² minute) last² tak habis gak aku bace buku tu. and buku² motivasi ni biasenye mama aku or adik aku beli, so kalau aku rase boring tahap gaban jer aku bace lah. actually, imaginasi ni ade power die. kalau boleh aku rumuskan, aku cakap yg imaginasi ni datang dari niat then ke brain. (adelah citer² pasal brain gak). so bile niat dah strong gile, secara auto badan kite ke arah tuh. (sebab tu semua niat baik dpt pahala n niat tak baik tak dpt pape). macam jawab soklan tu,memang aku tak niat yg cakap aku mesti solve kan prob tu, tp sebelum exam tu kan biase kite cakap i'll do my best. tu cume kite cakap je tak niat sebab tu aku tak boleh jawab semua paper 100%..hehehe. oklah aku citer sikit mase HS dulu. macam biase lah sebelum pmr ade percubaan. kire percubaan peringkat negeri (kot?). n aku ni bukan lah dok kelas 1st, kire kelas ke 5 (kot?) . ranking kelas ni dulu ikut result upsr.(so paham² jer lah upsr aku dulu...hehehe). oleh sebab budak² kelas 1st tu poyo nk mati,kononnye dh power lah tuh. so aku pun cakap dalam diri aku lah aku nk bit budak² nih. (cakap dalam hati kire niatlah kan?). aku nk bit diorng time maths jer. so mase dpt result maths tu, happy tahap gaban, i was the only student get full mark. hohoho. padan muke budak² poyo tuh. tak kire melayu ker, cine ker india ker semua kalah kat aku...hahahaha. then cikgu tu pun dh mark aku sebagai 'pelajar berpotensi'..hahahaha. masuk form 4 cikgu suruh aku masuk kelas sains (class 1st). tapi aku ckp aku tak minat bio ni, aku minat akaun. aku amik risk aku masuk kelas akaun. (aku tak mohon SBP pun w/pun di offer...food kat sek x best, mak aku msk lagi sedap...hehehe) n kelas akaun class ke 5 gak, so aku cakap tak per lah aku gaul dengan budak² macam tu, kurang² aku boleh dapat byk pahala gak kot dengan ajar diorng (mcm kompem jer =P). mase tu gak, budak² sains poyo gak kononnye lebih pandai lah (normal lah tuh,aku tak kesah pun). tup tup SPM , kire tahun tu ramai dapat straight A's (15 org rasenye 2 org melayu n aku termasuk dalam tu). happy giler. sorang budak melayu tu, memang aku tau die tak poyo. so ni lah balasan kepada budak² poyo(hehehe). kurang² nye boleh lah bukak mate diorng(principal ker cikgu ker bdk sains ker) yg budak kelas ke 5 pun boleh berjaya gak sbb sebelum ni aku rase diorang tak expect budak² kelas akaun untuk naikkan name sekolah.(kononnye kelas² gini 'lemah'). aku suke low profile sebenarnye. hah,buat ape aku citer sume nih?? bukan untuk bangga diri or what just nk bagi tau yg NIAT tu penting. sebab ia mengerakkan seluruh anggota untuk ke arah yg kite niat tu. w/pun bende tu mustahil. (contoh: klu niat hari² yg cakap diri sendiri hensem or cantik n nk kawin dgn artis ker nak raje ker, insyaAllah dapat. <= ni ade bukti die eh bukan sebarang contoh je). then kaitan antara niat n imaginasi aku tak tau banyak sebab time tu aku gopoh sangat bace then lupe. so niat² lah selalu jangan niat sekali jer!!hehehe

oklah lah tu jer nk kongsi hari nih, terima kasih lah kat senior² aku nih sbb diorang datang rumah aku risau kat aku...hehehe(saje je nk bermanje...hahahahaha). aku takde pape lah. ok jer selalu. kalau korang tgk status aku ckp sedih ker ape ker tu cume saje je, perkataan semata² takde kene mengene dgn keadaan sebenar (ade sket kot). bukan hipokrit ker ape, cume aku rase nk tulis tu jer. kalau aku betul² aku sedih ker aku CAKAP bukan TULIS . n kalau cakap tu pun dengar nada die, kalau nada serious ,serious aku sedih, kalau nada memain tu saje nk bergurau jer. so, bende² negatif ker aku tulis tu sume tu mustahil untuk aku buat. ape taknye hari² aku happy jer takan nk sedih lak. bahkan (cewah) bende positif yg aku tulis kat status tu memang aku betul² means it. so depends lah korang nk judge aku camner. bende yg keluar dari mulut kite effect secare tak langsung kat kite, so berhati² ketika bercakap...hehehe.

ni yg aku boleh describe tahun² yg pernah aku lalui :

1999 - zaman ke'gangster'an . ingat lagi time tu hampir kene belasah dengan gang² cine. tapi tak jadi sebab aku ni 'ganas' sangat..hehehe. tahun ni aku masuk gang². gang aku - cotia. gang budak basikal. time 31st ogos, kitorng keluar bandar, round² bp naik basikal, conquer jalan. mid nite jer lari dari polis sampai pukul 3 pagi (kot?)...huhuhuhu.

2000- zaman ke'gangster'an gak tapi campur zaman bersukan. time ni semua budak² basikal ni dah ade moto, so jadi mat moto, aku takde lesen lagi so tak boleh join. time ni gak aku dikenali sebagai Dida...hahaha .goalkeeper terbaik..hehehe. and aku masuk rugby kot.

2001- zaman hip-hop. ni terikut² lah ni dengan budak kelas aku. buat grafity lah, buat break dance lah, tapi aku tak buat pun cume beli baju² n seluar terlondeh tu jer....hehehe.

2002-zaman kepontengan. selalu training rugby sampai ade 1 hari tu, kelas fizik ade 4 orang jer sebab semua budak² lain budak rugby so ade training. sian cikgu fizik n budak² tu nk study.

2003-zaman' skema' sikit. time ni lah aku kene pilih jadi prefect sebab ramai prefect yg pergi SBP lah sek teknik lah. so aku pun jadilah sebab markah merit tambah nanti...hehehe.

2004-zaman berdikari. 1st time jauh dari family...huhuhu. mase tuh kat KYM. takde pape pun kat sane just memain jer. n time tu aku kenal ramai orang² negeri lain. bertambah kawan² aku. then fly france ni..huahuahua.baru belajar perasaan rindu tu mcm mane... =P

2005-zaman happy,blues n travel. happy sebab boleh balik mesia (patutnye tak boleh balik). happy dapat choice aku kat Grenoble, happy dapat main snowboard, happy dapat senior² yg baik sangat n budak² frecnh ni yg suke tolong aku. sedih sebab tinggalkan Colmar, prof² yg paling baik pernah aku jumpe(kat mesia takde pun cikgu² mcm nih). tahun ni aku travel 5 negara.

2006=> aku still tak dpt nak describe macam mane. harap² more adventure n fun lah.

aku catat ni pun sebab sebagai reminder diri aku sendiri. rase rugi lak tak tulis diari mase kecik²....hehehe. sorry lah entry ni panjang, tetibe rase seronok nk menulis lak =P

jangan takut jatuh ke bumi
gegas bangun melangkah lagi
ke depan langit dan terbang menuju bintang
hanya kau saja yang bisamenentu arah hidupmu yeah!! - Radhi OAG

7 comments:

wénkt said...

apa kata ko tulis lain kali... jgn letak noktah lak... then jgn letak comma gak....

skrg ni pun bagus la, takder perenggang... aku skali imbas jek... laju je scroll mouse aku

Unknown said...

pheeww..pnjgnyerr..

bpboyz said...

hahahaha..sorry lah kesilapan teknikal tuh..baru di brainwash dgn semy,ajib n mano so tulis pepnjg ler...hehehe

penglipurlapar said...

awad gengster? muahahaha

bpboyz said...

hahaha..x cayeke..tulah korng x tau aku ni kaki pukul dulu...hahaha

Semy a.K.a Amalina said...

mane de brainwash..lawat ko je..kasi ko ceria² sket..lagipon dapat minum air milo yg sedap..ha ha ha

bpboyz said...

hehe...time kasih lah yer semy dtg melawat..aku slalu ceria lah..xde pape pun