Sunday, January 22, 2006

'watak²' disekelilingku...

hari ini, saya nak bercerita tentang 'watak²' yg berada disekeliling saya semasa dan sepanjang kehidupan seharian saya berada di France ini. hahahaha. 1st time aku buat ayat skema ni lepas dah lame tinggalkn sek men dulu. 'watak²' ni, i mean kawan² aku kat france ni lah. sejak 'fly' ke sini, aku rase macam ramai giler member² aku yg dh TERlost contact dh. tapi takper lah, sampai sini je aku pun jumpe member² baru. kawan datang dan pergi, tapi yg still tak pergi kenangan kite bersame...huhuhu (ayat jiwang lak).




1st of all, ni lah 'watak²' utama aku kat sini, w/pun kitorang dah berpecah ke tempat lain, tapi still ade 'connection' yg pelik antara kitorng ni. dengan mak²/prof² ni pun kitorang ade something connection gak. tak kire lah,dah bape lame tak jumpe, style lawak tu mesti same je. dan setakat ni, semua masih 'waras' lagi lah. hahaha. ade 2 org cine jer (cine tulen ker?hehe). tapi oklah, tak macam cine² yg pernah aku jumpe. kitorang ni kalau ade pape perayaan je mesti buat sesame, tu yg best tuh. then, kalau ade mase boring jer kat Colmar tu, hmm...habis riuh Kastler tu. tak sangke lak kitorang ni suke mengumpat.hahaha.
p/s : korang balik mesia bile eh?




ni lak, 'watak²' utama aku kat Grenoble nih. kalau ikut saiz aku lah paling besar tapi kalau ikut umur aku paling kecik. kalau kat mesia aku jadi along yg 'ganas' kat sini aku jadi bongsu yg manje.hahaha(kompem kene katai bile jmp diorng nnt). diorang ni best lah, mase kalau ade pape perayaan or birthday ker mesti celebrate punye. bestnye sebab diorang masak lah. dah lah sedap, banyak lak tuh. hilang rindu aku kat masakan mesia. then,diorang ni memang amik berat pasal hal memasing. kirenye bagi aku, diorng ni akak² n abg² aku kat sini lah.
p/s : kenyang gile makan² semalam, sampai aku TERtido 12jam(kot?)



ni lak, 'watak²' utama aku gak, kitorang jumpa mase bulan 9 /04. batch diorang ni ramai orang johor. then ade 2 orang bp. sorang memang aku tak kenal n sorang lagi chinese budak HSBP. tak sangke jumpe die kat sini lak. dah lah satu interview mase JPA tu then satu taman lak tu. so boleh katekn aku mule rapat dgn die mase kat colmar lah. dengan adenye diorang bertambah meriah lah kastler tuh.
p/s: pic ni masuk paper tu.

entah nape aku rase nk citer pasal kwn² aku kat sini lak. tapi tak boleh citer semua lah kalau citer semua, 1 tahun 7 bulan pun tak habis. banyak sangat citer. aku tulis ni pun sebab tengok citer 8 mile tadi. oklah citer die. lagipun diorang ni pun same macam aku, stuck kat france ni untuk study capai cite masing². nk jugak ade kwn french yg bebetul kwn tapi setakat ni aku tak jumpe lagi. setakat classmate tu ramai gak lah tapi untuk hang out buat kerje 'binggung' tu, aku tak jumpe lagi. pape pun, aku rase best giler ade kawan² mcm korang nih. tanpa kawan,tak happy lah hari² ku ni..hehehe.
hah,baru aku tau yg eminem n osama tu left-handed. patutlah terer semacam. ahakz


nah, ni untuk korang (tapi dah habis dh aku ngap)

p/s : 'watak²' kat mesia ade gak, nk tulis rasenye kene jumpe diorng dulu tgk 'waras' lagi ker tak =P

amis pour la vie

4 comments:

Irfan Hashim said...

rindu2 dgn zaman mase aku muda2 dulu kat colmar....

bpboyz said...

err..skrg dh tua ker?cepatnye ko tua !!! hahaha

Anonymous said...

cine tulen =)

bpboyz said...

hahaha..Gong Xi Fa Cai Toh!!angpau xde ker?