Wednesday, January 11, 2006

soldes !!!

perh sejuk giler malam semalam. sampai aku terjage pukul 4 (kot?) pagi tadi. kalau ikut kan nak jer aku on heater tuh tapi rase tak best lak kalau tidur mase panas² nih. so aku pun jadi kepompong lah. then punye lah sedap tidur, tengok² jam dah pukul 7.40. aaaaa...dah lewat dah. kelas aku pukul 8.30. then cecepat basuh badan and subuh semua aku pun bergegas lah nak kejar tram. sekali tengok ade la member aku pun lewat gak. so, hari ni pun aku tak keseorangan yg datang lambat lah. so alasannya tram yg lembat sangat...hahahaha. (bile lah aku nk berubah datang awal nih ).

macam biase kelas infoindus, cikgu tu try explain betul² n aku pun try paham² tapi tak berkesan gak. nasib baik ade member² aku ni yg baik hati reexplain kat aku balik. diorang cakap aku ni dalam kelas kate tak paham tapi time DS gempak gile, kalah diorang. tapi ok lah diorang ni tak 'kia su' n tak lokek ilmu n tak kesah pun bile aku suruh diorang explain kat aku. ni yg aku suke sangat kat diorang nih. so habis kelas aku jumpe cikgu tu tanye pasal tarikh masuk IUT untuk session 2006/2007 sebab die ni cikgu yg planning jadual. rupenye aku habis 16/06 tuh tapi die tak sure bile date masuk IUT balik n tak sure lak samade 20/06 tu ade kelas ratrappage ker tak. so depend kat result aku lah kalau ok balik cepat kalau tak ok balik lambat.

yg jadikan aku gumbira hari ni ialah aku cakap² dengan cikgu tuh. entah nape rase cam tu, tapi maybe sebab aku bersemangat cite kat die pasal mesia kot. tetibe bangga lak jadi malaysian sebab die cakap byk bende elektronik made in malaysia. so sekurang²nye kalau nak jumpe orang yg kenal mesia kat france ni maybe kat department genie electrique (kot?). ni yg buat aku terpikir² nih. sebab biasenye negara yg produce something orang akan angap yg negara tu pakar dalam bidang tuh (bg aku lah), so nak tak nak aku kene expert gak lah dalam bende² electronic ni untuk mengiyekan premis tuh. then cikgu tuh cakap lah kalau aku nak buat stage(praktikal) kat mesia cakap kat die maybe boleh kot ,sebabnye die pun dapat advantage gak sebab IUT yg sponsor semua transport untuk prof tu ke company² untuk terangkan pasal stage tu. tapi yg malangnye die cakap, duit tiket untuk ke mesia tu tak sure samada IUT sponsor gak ker tak sebab IUT sponsor untuk dalam france jer(kot?). anyway ,die cakap nk gak die tengok mesia tu camner.

then kelas elektrotek. macam biase lah dah lah cours (subjek) tu pun aku samar² jer ni kan TP die. n macam biase gak aku yg tengok²,sentuh² sikit,n betul² kan (macam pakar jer..buek =P). last² TP tu siap 9/10 jer ok lah tuh. mase balik tadi member aku lak singgah rumah sebab nak buat PPP die tu. so aku pun bg pinjam power point n (mgkn kot) sebagai balasan die kate die boleh ajarkan aku algebre. hmm..tengoklah kalau aku rajin esok. hah, DS algebre jumaat nih, hancurlah 1 hape pun aku tak revise lagi.

lagi 1 aku nk citer, hari ni soldes !!! sale !!! jualan mega !!! so aku pun tengah fikir² nk beli ape. kalau ikutkan aku nk jer beli semua souvenir perfume or whatever lh yg orang minta kirim kat aku time ni. tapi pk² balik duit semput lah. sebab neuftelecom dah potong 4 bulan nye sewa tenet,phone n tv sekali gus. aku ingat free jer 4 bulan tuh =P. dinner aku kali ni bukan rendang dah (coz dh habes....huhuhuhu) so malas nk basuh punye pasal aku pun pergi quick then lepas ni maybe makan maggi kot..hehehe (kene habeskan stok nih). aku pun still tertanye² kat myself, apsal aku gembira?? sebab conversation pasal mesia dgn prof aku?? sebab aku cuti awal?? sebab bangga jd malaysian??. bende² kecik macam ni pun dah cukup buat aku happy. pelik lah aku nih. (aku raselah)

au boulot !! nk buat PPP (semalam tak jadi coz TERtgk x-man). habes jer PPP ni tranquilleeee hidup aku!!!!

tiada kata secantik bahasa - P.Ramlee

2 comments:

Irfan Hashim said...

mmg la msia byk buat brg electronique....

bpboyz said...

sbb tulah org kenal mesia..klu x tnye mane mesia.. diorng kate ooo dkt kat afrika tuh ker??hahaha..au moins org GEII ni tau lah mesia gak...hehehe