Monday, January 09, 2006

~di hari raya...

hari ni aku rase macam nak terjun jer dari bilik tingkap aku nih...hehehe tapi sejuk lak. hari ni memang sejuk giler lah. nasib baik aku ade spare gants(glove) and bonet kat baju winter aku nih. macam hari² isnin tahun lepas, aku masuk kelas lewat 5 min. tu kire standard bagi aku lah. kelas start kol 8 aku masuk kol 8.05. c'est pas ma faute hein, c'est le tram qui en panne madame.. ahakz. tulah french. tak nak mengaku salah, asyik salahkan orang lain jer keje. so, aku lewat tiap² hari isnin sebab tram lah!!

isnin, memang kelas yang memeningkan je. ade analyse,elektrotek and algebre. semua tu pasal maths yang memang aku tak tahanlah. analyse and algebre tu oklah sikit untuk bace kat rumah tapi yang elektrotek tuh memang untuk budak² STE (kire cam budak teknik). hah, berbalik sebab aku nak terjun tingkap tu,sebabnye hari ni aku dapat paper elektrotek. whuhuhuhu... ni lah note paling #/!*£ aku dapat. baik² bersemangat nak study untuk sem 2 nih, tetibe rase down lak. tolong tolong bagi aku extra spirit !!!

so maknenye aku kene dapat fullmark lah kalau boleh untuk next exam elektrotek. perh..berat rasenye lak. padahal coef(nisbah) die tinggi lak tuh. tak cukup lah dengan score english jer. lantak lah bende dah lepas. jadi untuk kill this feeling, aku pun terus pergi beli daging then solat isyak. lepas tu untuk bagi feeling memasak, aku pun pasang lagu kuat². hahahaha. biar orang lain ikut aku tension gak. >;)

lagi sekali aku rase macam nak tut.... je. sebab aku lupe nk beli santan. tapi nasib baik lah ade susu. aku pun layan jer lah masak rendang gune susu. sakit perut nye aku, so tak kesahlah. mase masukkan perencah and gaul dengan susu tuh bau dah lain macam dah. aku pun dah blur dah,tak tau nak masuk ape, last² aku pun hiraukan jer then masukkan lah daging. selepas 10 min gitu baru aku perasan tak taruk minyak lagi, tengok daging tuh pun dah lain macam dah. hmm, alang² gagal baik aku buat macam aku rase je. taruk minyak then tinggalkan gitu jer. aku pun tak tau apsal lah raye haji kali ni jadi tak tentu arah jer.

nak tau result rendang aku tuh?? perh..sedap giler. tak sangke aku boleh jadi rendang betul !!! yay yay !! jadi ape lagi makan rendang and ketupat lah di malam raye. hehe =) beraya jugak akhirnye aku kat Grenoble nih. so sekarang nih, aku nak buat bilan apsal boleh dapat note elektrotek cam tu skali.

akhir sekali, aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA !!!

baik tak akan wujud tanpa kewujudan yang buruk.

7 comments:

Irfan Hashim said...

huhu...masak rendang sesorang wad?? lemang xde ke??

wénkt said...

aku bakar lemang... penat minggu lepas masuk hutan cari buluh...

penglipurlapar said...

aku masak burger. kira tak?

bpboyz said...

aku ade ternmpk lemang kat kedai asiatique tp cine malas tu x bukak kedai ..=P igt nk bakar gak tapi aku rase cuace camni bkn jd lemang jadi beras ais..hahaha..
eh kimmy raye mkn burger jer ker?? sedey ye..suruhlah cek wan msk...hehehe..
minta ampun sume yer

Unknown said...

haha..siannn

Anonymous said...

selamat hari raya!

bpboyz said...

selamat hari raya gak !!