Saturday, January 07, 2006

my strategy

ok, voici strategi aku untuk sem 2 nih. macam biase, aku try test cube strategi ni kalau tak 'bernilai' aku tukarlah. aku tulis ni pun untuk ingatkan aku gak. biaselah kite ni kan pelupe.
berikut adalah strategi aku =) :

  1. perkara yang aku rase penting kat IUT ni - concentration. tahun lepas memang aku tak concentrate pun (sekolah menengah pun). boleh katekan setiap kelas tu ade je aku menguap. so untuk tujuan ni aku dah beli vitamin (hehehe, tak pernah aku beli bende ni pun mase kat bp dulu). nak beli kismis tapi kismis die rase lain lak. aku harap² boleh concentrate lah.
  2. try faham betul² mase dalam kelas tuh. aku ingat bace kat rumah jer dah cukup rupenye tak juga kene faham on the spot gak. sebab DS or exam kat IUT die berasakan permahaman. ade 1 DS informatique industriel (infoindus) hari tu, DS die memang masalah betul lah, bukan soalan manipulate formula. as a result, ade 2 group , group fail and group cemerlang. yang fail antara 0-6 then yang group 1 lagi 11-19.5 aku nasib baik la masuk yang 2nd group tuh. so must understand !!!
  3. polish maths aku yang lame dah berkarat nih. dulu poyo jer mase kat HS, maths kacanglah bile sampai sini,hah, terganga. kalau dulu en. F ni boleh bit chinese and indian sekarang mesti boleh nye bit french <= kate hati aku...huhuhu.
  4. wujudkan sikap jealous(yg positif lah) yang gile gaban and buat orang jealous lak. mcm kat HS (all boys school) dulu (HS lagi !!), principal Datin Hjh Eshah tu suruh kalahkan TIGS (all girls school). die kate malu jer kalah dengan pompuan !!! warghh !!
  5. reading !! tak kesah la novel ker komik ker nota ker asalkan tiap² hari kene bace. saintis kate banyak bace otak kite aktif...hehehe. rasenye byk bace komik nih
  6. aktif !! sekarang ni aku rase aku kurang sportif la. kalau dulu ade lah gak pergi training rugby sekarang ni tak training pape pun. otot² semua dah kendur dah. ni mengharapkan main snowboard jer la. lepas winter ni kene carik sukan baru lah.
  7. buat sudoku or uchida-kraepelin or main game time malas. sudoku tu macam best tapi lagi best yang uchida tu.
  8. korbankan mase tidur aku. ni yang payah sikit nih. tapi demi top 10 aku try la.
  9. makan kacang !!! hahaha... kene ikut habit permakananan aku mase kat bp lah. kalau ade mak aku masak lagi bagus...waaa!!..tapi ade kacang tanah ok lah. (pelik tak?? rasenye budak pekom pun tau yg aku ni suke makan kacang...huhuhu) nasib baik ade jual kacang tanah kat Grenoble ni.

so 9 strategi aku untuk aku buat experiment sampai cuti bulan Feb nanti. cakap pasal cuti nih, petang tadi aku pergi nouvelle frontière tanye pasal tiket balik mesia. memandangkan irfan tanye banyak kali aku pun nak tanye gak lah. agen tu kate 707€ . dah boleh simpan duit lah nih. harap² time nak balik tu tetibe telekom bermurah hati sponsor tiket balik.

hah, aku ade laman web yang aku rase oklah untuk kenal diri korang serba sedikit. macam kat sebelah ni. cube tengok name aku tuh, rasenye semua die tulis tu boleh describe aku kot...hehehe. then my color power, memang betul hijau lak tuh then banyak lagi lah. percaya² gak tapi jangan lupe Allah dah la. ni berdasarkan kajian² yang diorang buat so jadikan lah kajian tu sebagai 'tool' baiki diri sendiri (chewah!!) . pergi lah kat sini.

hari ni aku jumpe lagu rock malayu baru lagi. actually,aku dengar ni kat rumah edie ari tuh, then aku download lah. die lagu medley mase AIM 2004 antara lefthanded,may and wings. pergh, gempaklah suara diorang tak berubah pun. cayalah same lu. 10 min lebih lagu tuh. teringat lak aku kat epul jual cd legenda rock mase kat HS...hahaha. macam mane lah tokan tu sekarang eh ??nak lagu tu? cakap lah kat aku. hah,lagi 1 pasal left-handed(bukan kumpulan group tu) yg mane aku terbaca 10% dari penduduk dunia adalah left-handed and nilai ni constant jer. wah, ajaibnye !!! setakat ni takde sesiape pun boleh jawab nape nilai die constant. so, aku ni kirenye salah satu daripada manusia pilihan kot...hehehe. banyak lagi kelebihan² tentang left-handed nih. Alhamdulillah !!.

Memories are produced by our experiences and my memories distinguish me from others.

2 comments:

Irfan Hashim said...

ala,kalau kau belatih tulis pakai tangan kiri, bole gak..amacam??

bpboyz said...

hah,aku mmg left-handed pon,.ko try la tulis tgn kiri...hahaha..beza² org kanan n org kiri..