Wednesday, March 29, 2006

11th day fac off !!!

damn !! habit aku ni makin menjadi² nampak. dah tau menjadi², cegah lah pukul die kuat². nak pukul camner, setiap kali je aku tersentuh katil ni, peh, mesti tetibe jer pkiranku melayang. maka TERduduk lah aku secara tak sengaja. then, eh eh TERtido rupenye.

same gak macam pagi semalam. kelas pagi, online n chatting. tapi hari ni, ade la terima email. hah, eh bukan hari ni semalam lah.hari ni, hari rabu kan? so,pagi semalam tuh, aku call big boss aku. waaa, mungkin diorang tak sponsor balik tahun ni. tapi x per, dengar intonasi suara macam ade jer, ni kene doa bebanyak nih. tapi hanyun btul lah telepon aku tadi tu, asyik ade echos jer bile aku cakap.buat aku susah nak mengayat jer. =P

oleh sebab rase kecewa sikit tak dapat sponsor. kecewa sgt lah tuh. aku pun start online. then kelas tido lak. then, ade rehat lak tengahari tuh. chat kejap dengan grenoblois ni. after that, siap² nak pergi umah semy. time nak bersiap² tuh, TERnampak lak aku budak² ni tengah lari epan umah aku. rase macam diorng lari dari polis. then, dengar 1 das bunyi tembakan. waaa, gempaknye. lepas 5 mins gitu, ade lak dengar bunyi ambulance. hmm...dasyat gak dah kat grenoble bumi indah ni eh.

so, sebelum pergi umah semy tu, sempat lah aku beli bawang merah. bawang merah? ade lah. then lalu kat centre ville. perh, ramai giler polis or CRS ni. aku sempat lah amik gambar tapi secara takut² lah. mati la kalau amik depan², kang silap² kene pukul kang. so, kali ni, ramai budak² yg gangster lah. kire nye pakai helmet n baju hitam. polis dah stand by jer nak balik gas pemedih mate tu aku rase. aku pun lalu jer lah tepi tuh. kire berani ade cuak pun ade. igtkan nak amik tram kat verdun, sekali takde lah. TERpakse jalan kaki lak.

jadi, kalau nak kirekan, tempat aku ni kire bile² mase je boleh jadi tempat persembunyian para² pemogok nih. n risiko cermin nak pecah pun ade gak. iyerlah, rumah aku ni kire kat lorong, then kat tengah bandar lak tuh. mane tau budak² ni dah giler ker sbb arak ker dadah ker pape² jer lah, sure kawasan ni red zone nye. tapi alhamdulillah lah, takde pape lagi. nasib baik, bace ayat kursi 5 kali sehari or lebih n maybe terkurang. TERlindung sikit rumah ni. (bukan nak poyo eh).

nasib tak baik aku datang lambat kelas hari ni. huhu. yup, petang td ade kelas, kelas memasak bersama cekgu semy. haha.tapi sebelum nak masak tu, kene main game risk dulu, sbb bile kite nak masak, kite kene ade strategi. kene letak garam dulu ker tak? ape jadi kalau letak asam jawa dulu? hah,lebih kurang gitu lah. hahaha (jgn layan die ni, die dah weng sket, harap maaf) so lame gak lah lepak kat umah semy reramai. biaselah, org² grenoblois ni selalu bersatu n happy slalu org cakap. patut lah masing² dah tembam. eh silap, masing² dah comel. hahahaha.

oklah, esok ade vote lagi nk block ker tak. eh silap, hari ni, pagi nanti. aku rase macam ade kelas jer esok. shoooot lah.malas nak pergi sekolah. tapi rase rindu kat sekolah gak. camner ni? nampaknye, berjalan gak lah projek robot aku tu nnt,kalau start kelas minggu ni. oklah, biar diorng tentukan.tp vote lah block lagi. =)

sedap sungguh kelas memasak sambal tadi.nyum nyum. sehingga mengikis kuku. ahakz.thanks semy.

No comments: